Hej alle
Jeg skal have skiftet min hoved cylinder til koblingen (den lige ved pedalen) på min Octavia II 1,9 TDI fra 2008.
Jeg kan ikke helt se hvordan jeg kommer ned til den bag torpedovæggen, og hvor man udlufter. Haynes findes desværre ikke til min bil..
Er der nogen der kan hjælpe mig på vej?
MVH Mathias
Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Ny koblings-hovedcylinder, Octavia II
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Givet likes: 1380 gange
- Modtaget likes: 796 gange
Re: Ny koblings-hovedcylinder, Octavia II
Ingen ide - Men har du prøvet Youtube - Ufatteligt hvilken hjælp der nogle gange er at finde der.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XI
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
- Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
- Areal: opvarmer 240kvm.
- Brændsel: piller
- Årligt forbrug: ca 5 ton.
- Geografisk sted: sønderjylland
- Givet likes: 104 gange
- Modtaget likes: 42 gange
Re: Ny koblings-hovedcylinder, Octavia II
den sidder vel skruet i så man lige kan løsne den , evt. indefra.. kan desværre ikke huske den model..
men udlufterskrue sidder ved gearkassen og jeg har en rimelig nem måde at lufte ud på, man tager en slange der kan nå fra venstre bremsecaliper og over til udluft.skrue på slavecylinder, så kan du stille lufte ud med bremsepedalen, lettere at lufte ud nedefra og op, mere hvis det kniber at få luften ud... men sug lige beholder tom og fyld frisk bremsevædske i.
Ps. metoden med at lufte ud nedefra er en gammel metode fra Mercedes deres biler var ikke til at lufte ud, med pedalen
http://www.youtube.com/watch?v=RAsikdhBK9g ved ikke om det her kan hjælpe lidt.?
men udlufterskrue sidder ved gearkassen og jeg har en rimelig nem måde at lufte ud på, man tager en slange der kan nå fra venstre bremsecaliper og over til udluft.skrue på slavecylinder, så kan du stille lufte ud med bremsepedalen, lettere at lufte ud nedefra og op, mere hvis det kniber at få luften ud... men sug lige beholder tom og fyld frisk bremsevædske i.
Ps. metoden med at lufte ud nedefra er en gammel metode fra Mercedes deres biler var ikke til at lufte ud, med pedalen
http://www.youtube.com/watch?v=RAsikdhBK9g ved ikke om det her kan hjælpe lidt.?
Last edited by 1 on bennylar; edited 16 times in total
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..
-
- Stoker XII
- Indlæg: 701
- Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
- Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
- Areal: 238
- Brændsel: Træpiller, brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8920
- Årligt forbrug: 5 tons
- Geografisk sted: Ålum, Randers
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 22 gange
Re: Ny koblings-hovedcylinder, Octavia II
Takker for svar! Youtube gav ikke noget særlig brugbart, men jeg fandt dette i stedet:
https://workshop-manuals.com/skoda/octa ... /overview/
https://workshop-manuals.com/skoda/octa ... /overview/
-
- Stoker XI
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
- Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
- Areal: opvarmer 240kvm.
- Brændsel: piller
- Årligt forbrug: ca 5 ton.
- Geografisk sted: sønderjylland
- Givet likes: 104 gange
- Modtaget likes: 42 gange
Re: Ny koblings-hovedcylinder, Octavia II
så tjek lige mit link, det ligner meget..baggadap skrev: ↑16 okt 2018 21:22Takker for svar! Youtube gav ikke noget særlig brugbart, men jeg fandt dette i stedet:
https://workshop-manuals.com/skoda/octa ... /overview/
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..