Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indfrielse af restgæld

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Indfrielse af restgæld

Indlæg af Lintz » 07 okt 2018 10:49

Nogen der har prøvet det ?

Skal ud og kigge på bil hvor sælger har oplyst at der er restgæld - Kan læse på nettet at det er muligt at køber indfrier restgæld selv og ved at ringe til bank eller finaseringselskab kan man få oplyst restgælden.

I denne bil er der optaget et lån ved Santander og ved et evt. køb vil jeg nok forslå sælger at jeg indfrier lånet - Hvis muligt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af Bigfoot » 07 okt 2018 11:07

og hold!!!!!!

du må ALDRIG overtage en anden mands gæld, du har ikke en kinamands chance for at tjekke det til bunds. Det eneste du kan få oplyst er grundstolen på den gældspost, du har ikke mulighed for at tjekke om han evt har kørt mere gæld oveni, eller lagt yderligere poster sammen.

Når du køber en bil med hæftet gæld, så laver du en juridisk bindende slutseddel
http://www.fdm.dk/filer/213307_bil_private.pdf (jeg er altid så flink at dele linket for dig :great: )
I den sludseddel under gæld, får du krydset klart og tydeligt af at sælger hæfter for eventuel gæld, og du overtager bilen uden gældshæftelse.

BASTA! :great:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af Lintz » 07 okt 2018 11:15

Bigfoot skrev:
07 okt 2018 11:07

I den sludseddel under gæld, får du krydset klart og tydeligt af at sælger hæfter for eventuel gæld, og du overtager bilen uden gældshæftelse.

BASTA! :great:

Hej Bigfoot - Tak for hurtigt svar.
Har siddet og kigget lidt på nettet og fandt dette:

Selv om du skriver i slutsedlen at, at bilen leveres fri og uden gældsforpligtelser, kan du alligevel ende med, at sidde tilbage med en økonomisk øretæve. For uanset slutsedlens ordlyd vil en panthaver med et sikret krav i bilen nemlig stadig kunne gøre dig som køber ansvarlig.

Taget fra: https://fdm.dk/alt-om-biler/kob-leasing ... -restgaeld

- så, hvor sikker er man selv om der er afkrydset i en slutseddel ?

- Og hvis muligheden er der vil jeg heller indfri gælden direkte til Santander og sælger får evt. restbeløb.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af Bigfoot » 07 okt 2018 11:22

du vil vinde enhver retssag.

Der vil altid være tilfælde som du linker til, men jeg ville ikke bekymre mig. Hvis du sørger for din sag, og lige husker at tjekke at sælger oplyser de rette ting om sig selv på slutsedlen, altså navn og adresse og sådan, så skal det nok gå.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af Lintz » 07 okt 2018 11:30

Bigfoot skrev:
07 okt 2018 11:22
du vil vinde enhver retssag.

Ja - Men orker ikke en eventuel retssag på en bil til 35 k.

Men nu prøver jeg at ringe til Santander i ugen og så må vi se hvad de siger. Et problem vil nok være hvis restgælden overstiger salgsprisen og jeg helst vil indfri.

Men som du selv skriver - Det skal nok gå hvis man er lidt vågen - Ellers er der andre til salg.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af Flammen » 07 okt 2018 11:49

er køretøjet registreret i DRM, så er der en panthaver. jeg tror ikke på, at det er lovligt at overdrage pant til 3. part.
ser det som, at købe tyvekoster (hæleri).
du kan jo heller ikke købe en lejet eller leaset bil, og fraskrive dig restgæld/pant på kvitteringen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af Lintz » 07 okt 2018 16:28

Det er droppet. Gider ikke bøvlet med indfrielsen så fandt en anden "Dyt" i dag.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

johnlaursen1
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 08 okt 2018 13:29

Tjek altid nummerpladen

Indlæg af johnlaursen1 » 08 okt 2018 13:46

Hej folkens

Ved flere af mine bilkøb af en brugt bil er jeg blevet snydt af forhandleren. Jeg er blevet fortalt usandheder omkring bilens oplysninger, hvilket jeg først har fundet ud af senere hen. Det er svindel, men mange private sælgere har simpelthen ingen form for morale..

Derfor er det super vigtigt at få tjekket oplysningerne på en bil, før man køber den. Det vigtigste man kan tjekke er nummerpladen. Ved at tjekke en bils nummerplade oplysninger kan man bl.a. få informationer omkring bilens synsrapporter, restgæld og kilometertal. Husk altid at tjekke nummerpladen, for ikke at blive snydt. Man kan evt. få hjælp af bestemte sider.

Håber denne information kan hjælpe nogle kommende bilkøbere new2

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Tjek altid nummerpladen

Indlæg af Bigfoot » 08 okt 2018 14:12

johnlaursen1 skrev:
08 okt 2018 13:46
Hej folkens

Ved flere af mine bilkøb af en brugt bil er jeg blevet snydt af forhandleren. Jeg er blevet fortalt usandheder omkring bilens oplysninger, hvilket jeg først har fundet ud af senere hen. Det er svindel, men mange private sælgere har simpelthen ingen form for morale..

Derfor er det super vigtigt at få tjekket oplysningerne på en bil, før man køber den. Det vigtigste man kan tjekke er nummerpladen. Ved at tjekke en bils nummerplade oplysninger kan man bl.a. få informationer omkring bilens synsrapporter, restgæld og kilometertal. Husk altid at tjekke nummerpladen, for ikke at blive snydt. Man kan evt. få hjælp af bestemte sider.

Håber denne information kan hjælpe nogle kommende bilkøbere new2
har lige flyttet dit emne til det rette forum her. Du var kommet til at oprette det som et selvstændigt emne
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af bennylar » 08 okt 2018 21:44

https://www.nummerplade.net/ F.eks. ellers findes der jo den App. der hedder Bil info, så har de fleste hjælpen lige ved hånden..

vi har før set på en bil med kun 150.000km, men sidste syn havde den gået 300.000 km, så lidt fuskere findes der desværre.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif


Besvar