Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indfrielse af restgæld

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af Bigfoot » 09 okt 2018 08:57

bennylar skrev:
08 okt 2018 21:44
https://www.nummerplade.net/ F.eks. ellers findes der jo den App. der hedder Bil info, så har de fleste hjælpen lige ved hånden..

vi har før set på en bil med kun 150.000km, men sidste syn havde den gået 300.000 km, så lidt fuskere findes der desværre.
der er ualmindelig mange fuskere. Selv anerkendte bilforhandlere fusker til tider. Har da set eksempler på en voldsom stor bilforhandler, som henter totalskadede luksusbiler i tyskland eller andre EU lande, og så genopbygger inden de registreres her i landet. Så er hele historikken om skade og så videre, det er nemt at skjule.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Magnus-Frederiksen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 mar 2019 09:17

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af Magnus-Frederiksen » 21 mar 2019 09:23

bennylar skrev:
08 okt 2018 21:44
https://www.nummerplade.net/ F.eks. ellers findes der jo den App. der hedder Bil info, så har de fleste hjælpen lige ved hånden..

vi har før set på en bil med kun 150.000km, men sidste syn havde den gået 300.000 km, så lidt fuskere findes der desværre.
Jep! Du kan også bruge xxx hvis du vil slippe for bannerreklamerne - jeg kiggede rundt i et stykke tid for at finde ud af, hvor jeg skulle indtaste nummerpladen for at tjekke oplysningerne på siden, du nævner bennylar. icon_cheesygrin.gif Anyways, de to sider viser det samme, men der er også flere muligheder når man søger på google og sådan.

pendec

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af pendec » 21 mar 2019 17:08

Jeg ville nok tøve med at bruge tjekbil.dk , den er måske ikke fyldt med reklamer, de samler dog informationer sammen og deler i virksomheden som med datterselskaber og tilknyttede bureauer i baglandet. De lagrer og viser søgninger på siden og med din ip adresse kan tilknyttes bil , og andre sider og services de har.

Så kort, bliv væk fra den side, nummerplade.net er langt mere anonym , og alt de bruger er cookies modsat tjekbil.

Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 129
Tilmeldt: 16 jan 2019 18:16
Mit fyr: Se signatur
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af Centrifugal » 22 mar 2019 00:16

Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.

calle

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af calle » 24 mar 2019 08:02

Kontroller Bilbogen OG få sælger til at skrive under på, at bilen er fri og ubehæftet. Hvis der er anmærkninger i Bilbogen, så få sælger til at indfri gælden mens du befinder dig sammen med ham. Lad det foregå på en hverdag, så du kan få en skriftlig erklæring fra panthaver på, at gælden er indfriet. Hvis det er banken der har pant i bilen, og sælger ikke har penge til at indfri lånet uden købesummen, så slæb ham med ned i banken, og få det hele klaret der.

Det er ISÆR når man handler privat, at man skal passe på, idet vindikationsretten har helt andre konsekvenser i den forbindelse. Dermed ikke sagt, at man ikke kan komme galt afsted, hvis man køber af en forhandler.

God søndag :)


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Indfrielse af restgæld

Indlæg af John Skov Jensen » 01 apr 2019 20:03

Magnus-Frederiksen skrev:
21 mar 2019 09:23
Jep! Du kan også bruge xxx hvis du vil slippe for bannerreklamerne - jeg kiggede rundt i et stykke tid for at finde ud af, hvor jeg skulle indtaste nummerpladen for at tjekke oplysningerne på siden, du nævner bennylar. icon_cheesygrin.gif Anyways, de to sider viser det samme, men der er også flere muligheder når man søger på google og sådan.
Bruger er udelukket og link slettet.
Årsag er spam og flere brugere er oprettet fra den samme adresse, alle med spam som formål

/John
Redaktør

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Tjek altid nummerpladen

Indlæg af John Skov Jensen » 01 apr 2019 20:13

johnlaursen1 skrev:
08 okt 2018 13:46
Hej folkens

Ved flere af mine bilkøb af en brugt bil er jeg blevet snydt af forhandleren. Jeg er blevet fortalt usandheder omkring bilens oplysninger, hvilket jeg først har fundet ud af senere hen. Det er svindel, men mange private sælgere har simpelthen ingen form for morale..

Derfor er det super vigtigt at få tjekket oplysningerne på en bil, før man køber den. Det vigtigste man kan tjekke er nummerpladen. Ved at tjekke en bils nummerplade oplysninger kan man bl.a. få informationer omkring bilens synsrapporter, restgæld og kilometertal. Husk altid at tjekke nummerpladen, for ikke at blive snydt. Man kan evt. få hjælp af bestemte sider.

Håber denne information kan hjælpe nogle kommende bilkøbere new2
Bruger er udelukket og link slettet.
Årsag er spam og flere brugere er oprettet fra den samme adresse, alle med spam som formål

/John
Redaktør


Besvar