Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Smart car

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Re: Smart car

Indlæg af pendec » 24 okt 2018 18:20

bennylar skrev:
24 okt 2018 18:12
tror vist du skal tilbage og lære den lille tabel igen.. :wink:

så en udsendelse på tysk tv, hvor bla. TÜV var indblandet og som skrevet længere oppe, så skal der 100.000 km til før CO2 regnskabet Tesla vs, Mercedes Cklasse diesel eller Bmw 320 diesel går i nul, alene batteriet til en Tesla bruger det samme CO2 som en hel MB/BMW, så mangler man også bilen som igen bruger det samme i CO2, så grøn og grøn.. ? desuden kan en Tesla/elbil jo ikke godkendes til at trække en rigtig trailer.. eller jo Xmodellen kan/må trække 2200kg men det er jo ingenting her i Jylland, når den i Sverige skal trække en campingvogn på 1500 kg ryger den ned på halv strækning af normal km en test fra Sverige som de viste i FDM bladet ... min gamle diesel 4X4 går kun 1.5 km kortere pr. liter med 3000 kg på krogen.. den må så trække 3500kg.
Skal ikke holde og til grøn energi, og overlade resten til fremtiden, og jeg kan godt regne, det må være din tur tilbage i skolen,
jeg sagde bare 10 el biler, før man har opnået at kunne erstatte en diesel, ikke at den skal være væk men bare mindre.
Spørgsmål er mere, hvorfor vil du absolut have 1 diesel til 1 el, der kan være 100 nyere elbil ejere som ALDRIG ville købe diesel, så er det et fint regnskab. og fordelingsnøglen bliver ikke ringere.

Denne info siger noget helt andet om dine tal, og jo, de har også Tesla som udgangspunkt og deres batterier: https://cleantechnica.com/2018/02/19/el ... ions-myth/
Som artiklen også forklarer, så er bilbranchen ude og begrunde det som du lige gjorde, så måske er dine historie fakta fra bilbranchen og ikke den modsatte side, og jeg skal ikke teknisk forklare hvilken er bedst men jeg vælger selv at tro på at eldrevne biler er grønnere end fossil drevne biler. Især når jeg kan udvinde el hjemme på egen jord, uden at bruge statens vindenergi eller vandenergi.


pendec

Re: Smart car

Indlæg af pendec » 24 okt 2018 20:11

Her er der en som i 2008, allerede der talte elbilens fordele frem for en fossil dreven bil.
http://www.danskelbilkomite.dk/omelbiler.html

Kan det være at den tyske udsendelse af påvirket af landet som sådan, de er tyskere, og de laver biler i massevis? Måske værd er finde materiale som du mener kan dokumentere den manglende fordel ved elbiler i Tyskland og så kigge lidt på baggrunden for deres konklusion og hvorfor de kom frem til det, du mener er fossile brændstof bilers fordel og ikke elbilens. Man mener også olie er et problem om 30 år, tages der højde for det? Batterier genbruges, fossile brændsler ? ja, de forsvinder bare mens batteri vil blive genbrugt.

Igen, måske er det en kamp for alle som er enten fortalere for fossile brændstoffer eller den eldrevne bil som modstander, de er politikere som forsøger at kæmpe deres sag og selvom brændstof sviner, så kan de få det til at lyde som ren luft :)

Og så ender jeg mine ikke SMART relateret input, for jeg kender ikke nok til SMART bilens el forbrug og detaljer som kan føres ind i samtalen her.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Smart car

Indlæg af bennylar » 24 okt 2018 20:34

jo men hvad koster det i CO2 at genanvende et batteri?

tvivler lidt på de fusker med tallene, selv da VW var i problemer var de samme folk ude og lave tests som viste hvor meget de forskellige mærker svinede for meget.. og tro mig de var hårde.

men om 30 år har jeg ikke brug for en bil, da kommer jeg nok til at sidde i en el kørestol...

Citat:
Er der tale om vind eller vandkraft, så er forureningen lig med nul.

nej de former forurener også, i produktionen... vandkraft er beviselig direkte skadelig for naturen, fiskene kan ikke komme op og gyde i elvene/floder.. så kom ikke og sig de er naturvenlige de former...
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif


Besvar