Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp til skift af bilradio

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Re: Hjælp til skift af bilradio

Indlæg af pendec » 27 mar 2018 19:35

EJB skrev:
27 mar 2018 19:32
Som jeg har skrevet andet sted, så er mit problem alle de mange ledninger der går ind i radio-delen.
Kan jeg bare afmontere dem, lade dem ligge og kun montere det jeg skal anvende til ny radio?
Man må antage når du siger mange ledninger, så sidder de stadig i et stik, her kommer ISO stikket til sin værd. Du køber en ISO adapter til den radio du sætter til, de ledninger som skal bruges til strøm/højtalere og andet, er i ISO stikket, andet som hænger, burde ikke gøre nogen skade. Det mener jeg, det er vel mere et spørgsmål om der ikke er nogen stik , som der må være når der på Ebay findes en ISO adapter til din bil.

Jeg havde vistnok et ekstra stik i overskud da jeg satte min pioneer i, den skadede ikke noget der.
ISO stik som dette:
1234.JPG
1234.JPG (8.15 KiB) Vist 2736 gange


EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Hjælp til skift af bilradio

Indlæg af EJB » 27 mar 2018 19:57

pendec skrev:
27 mar 2018 19:35
Man må antage når du siger mange ledninger, så sidder de stadig i et stik, her kommer ISO stikket til sin værd. Du køber en ISO adapter til den radio du sætter til, de ledninger som skal bruges til strøm/højtalere og andet, er i ISO stikket, andet som hænger, burde ikke gøre nogen skade. Det mener jeg, det er vel mere et spørgsmål om der ikke er nogen stik , som der må være når der på Ebay findes en ISO adapter til din bil.

Jeg havde vistnok et ekstra stik i overskud da jeg satte min pioneer i, den skadede ikke noget der.
ISO stik som dette:
1234.JPG
Prøv lige at se her:Billede
Vedhæftede filer
ledninger.jpg

pendec

Re: Hjælp til skift af bilradio

Indlæg af pendec » 27 mar 2018 22:45

Ligner det ikke en del af stikkene som går i det hvide stik? Du kan jo tage dem ud og se om de ikke matcher mit billede, er ikke sikker på det er 100% præcist, jeg fik bare en ebay reklame med stikket på denne tråd :)

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Hjælp til skift af bilradio

Indlæg af EJB » 28 mar 2018 17:39

pendec skrev:
27 mar 2018 22:45
Ligner det ikke en del af stikkene som går i det hvide stik? Du kan jo tage dem ud og se om de ikke matcher mit billede, er ikke sikker på det er 100% præcist, jeg fik bare en ebay reklame med stikket på denne tråd :)
Måske, men det ser også ud til at jeg har mere end dobbelt så mange ledninger.

pendec

Re: Hjælp til skift af bilradio

Indlæg af pendec » 28 mar 2018 18:38

EJB skrev:
28 mar 2018 17:39
Måske, men det ser også ud til at jeg har mere end dobbelt så mange ledninger.
Der må jo klart nok gå ledninger op til den enhed som viser vej? Dem må du jo nu droppe og tænke på , og håbe skærmen ikke flimrer resten af bilens liv, så skal du finde ud af og cutte noget strøm der. Men der må være noget billede signal osv som går derop? Eller er det fra dvd enheden det sker?

Lige meget hvad, så må og skal den ISO opkobling passe til din bil og til den radio du køber som modsat matches, så kan du jo glemme resten. Er der rat volume styring på din også?


Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: Hjælp til skift af bilradio

Indlæg af Lau » 28 mar 2018 20:11

pendec skrev:
27 mar 2018 22:45
Ligner det ikke en del af stikkene som går i det hvide stik? Du kan jo tage dem ud og se om de ikke matcher mit billede, er ikke sikker på det er 100% præcist, jeg fik bare en ebay reklame med stikket på denne tråd :)
Det der, det er helt normalt for bilradioer, det ser endda ud til at du ikke engang behøver en iso adapter, stikkene passer måske helt plug and play i en ny radio..

Ren info - en moderne radio har meget mere ledningsvæk end det der småtteri (“,)

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Hjælp til skift af bilradio

Indlæg af EJB » 28 mar 2018 20:32

pendec skrev:
28 mar 2018 18:38
Der må jo klart nok gå ledninger op til den enhed som viser vej? Dem må du jo nu droppe og tænke på , og håbe skærmen ikke flimrer resten af bilens liv, så skal du finde ud af og cutte noget strøm der. Men der må være noget billede signal osv som går derop? Eller er det fra dvd enheden det sker?

Lige meget hvad, så må og skal den ISO opkobling passe til din bil og til den radio du køber som modsat matches, så kan du jo glemme resten. Er der rat volume styring på din også?
Når der skal installeres ny software foregår det gennem dvd-enheden.
Der er ingen styring fra rattet.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Hjælp til skift af bilradio

Indlæg af EJB » 28 mar 2018 20:34

Lau skrev:
28 mar 2018 20:11
Det der, det er helt normalt for bilradioer, det ser endda ud til at du ikke engang behøver en iso adapter, stikkene passer måske helt plug and play i en ny radio..

Ren info - en moderne radio har meget mere ledningsvæk end det der småtteri (“,)
Det er rart at høre, og kan godt li' den med ledningerne, så kan jeg jo være helt rolig.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Hjælp til skift af bilradio

Indlæg af BWJ » 29 mar 2018 19:41

EJB skrev:
27 mar 2018 19:32
Som jeg har skrevet andet sted, så er mit problem alle de mange ledninger der går ind i radio-delen.
Kan jeg bare afmontere dem, lade dem ligge og kun montere det jeg skal anvende til ny radio?
Ja der ikke noget problem i at lade alle de "gamle" ledninger ligge, bare de er isoleret så de ikke kortslutter.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Hjælp til skift af bilradio

Indlæg af EJB » 29 mar 2018 20:28

BWJ skrev:
29 mar 2018 19:41
Ja der ikke noget problem i at lade alle de "gamle" ledninger ligge, bare de er isoleret så de ikke kortslutter.
Alle tiders - mange tak skal du ha*.


Besvar