Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kvalitet af forskellige bilmærker

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Kvalitet af forskellige bilmærker

Indlæg af triumph » 18 mar 2018 13:39

Jeg faldt lige over denne her opgørelse over hvor ofte en bil går i stykker, og hvad det koster og reparere den.
Jeg notere med slet skjult skadefryd, at de tyske premiummærker bestemt ikke ligger godt an :wink:
Mens at de japanske ligger helt i top. Og min Hyundai i10 har index 12, og min i30 har index 24. Mens en BMW M5 har index 775 (En M5 går altså 65 gange oftere i stykker end min i 10, og hvor en rep af en M5 i gennemsnit koster 9400 GP, så koster en gennemsnitlig rep af en i 10, 200 GP)
http://www.reliabilityindex.com/
http://www.reliabilityindex.com/manufacturer
Men Audi Q7 har index 437, Porsche har gennemsnitligt et index over 300,
Så kan det godt være at der er mere der kan gå i stykker på en dyr bil, end på en billig, men en Lexsus ligger altså også lavt

Kigger i øvrigt også tit på de tyske dauertest. Fantastisk mærkeligt at Audi og VW både kan tage bund og top placeringerne
http://www.autobild.de/bilder/die-neue- ... html#bild1


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Kvalitet af forskellige bilmærker

Indlæg af Lintz » 18 mar 2018 13:58

triumph skrev:
18 mar 2018 13:39
Jeg faldt lige over denne her opgørelse over hvor ofte en bil går i stykker, og hvad det koster og reparere den.
Jeg notere med slet skjult skadefryd, at de tyske premiummærker bestemt ikke ligger godt an :wink:
Mens at de japanske ligger helt i top. Og min Hyundai i10 har index 12, og min i30 har index 24. Mens en BMW M5 har index 775 (En M5 går altså 65 gange oftere i stykker end min i 10, og hvor en rep af en M5 i gennemsnit koster 9400 GP, så koster en gennemsnitlig rep af en i 10, 200 GP)
http://www.reliabilityindex.com/
http://www.reliabilityindex.com/manufacturer
Men Audi Q7 har index 437, Porsche har gennemsnitligt et index over 300,
Så kan det godt være at der er mere der kan gå i stykker på en dyr bil, end på en billig, men en Lexsus ligger altså også lavt

Kigger i øvrigt også tit på de tyske dauertest. Fantastisk mærkeligt at Audi og VW både kan tage bund og top placeringerne
http://www.autobild.de/bilder/die-neue- ... html#bild1
- Og tager man lige motorcyklerne skulle BMW ligge i top med hensyn til antal værksteds-dage. Det er en japaner der ligger i bund.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Kvalitet af forskellige bilmærker

Indlæg af kivi » 18 mar 2018 20:40

Mon ikke der også er lidt forskel på kørselsmønstret for M5 og Q7 ejere versus i10😎

Værkstederne ved vel også hvor de kan tillade sig at tage sig godt betalt.
Mvh. Ole

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: Kvalitet af forskellige bilmærker

Indlæg af triumph » 19 mar 2018 07:27

kivi skrev:
18 mar 2018 20:40
Mon ikke der også er lidt forskel på kørselsmønstret for M5 og Q7 ejere versus i10😎

Værkstederne ved vel også hvor de kan tillade sig at tage sig godt betalt.
Det ved jeg såmænd ikke. Gennemsnitsalderen i undersøgelsen, var for en Hyundai i30 ; 5,86 år, og den havde kørt 52.152 miles.
Genemsnitsalderen på en BMW M5 var 6,2 år. Og den havde kørt 54.500 Miles, så de parametre ligger da tæt på hinanden.
Men det kan da godt være at at BMW en bliver kørt hårdere, men en 5 år gammel M5ér koster tæt på en milion, så det er nok ikke den lokale Brian der køber en.
Du har ret i at premium værkstederne tager sig godt betalt. Men her var der samtidigt tale om at en M5 går 32 gange så ofte i stykker som en i30

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Kvalitet af forskellige bilmærker

Indlæg af Tom_AT » 19 mar 2018 09:30

Men så er der lige det med følelser. For rigtigt mange vælger jo at købe bil med hjertet og ikke efter hvad fornuften siger. Ellers var der jo aldrig blevet solgt en eneste Land Rover :D


bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Kvalitet af forskellige bilmærker

Indlæg af bennylar » 19 mar 2018 16:19

tjek evt. lige hvad der er af teknik i en M5 og så hvad der er i den Hyundai, så kan man måske begynde at forstå hvorfor en M5 måske går lidt mere i stykker... en grund til de store tyske mærker er lidt dyrere, er de udvikler jo stort set alt nyt og så kopierer de andre det efter noget tid...

en M5 er nok også for typen der gerne presser hans bil lidt, kør på samme måde i en Hyundai og den holder ikke længe... min makkers I30N holdt da ikke 15.000km før motoren gav en bøvs fra sig og måtte ha ny motor... :great:

må indrømme jeg hellere tager en 40 år gammel Land rover end en ny Koreaner, fransker eller hvor de nu kommer fra... en Landcruiser 4.2 td er nu heller ikke af vejen... :wink:
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: Kvalitet af forskellige bilmærker

Indlæg af triumph » 19 mar 2018 16:58

Så prøv lige med en 5-8 år gammel landrover, og se hvor sjovt det er. Defekt el, luftaffjedring, alt. (Jeg kender en der arbejder ved Glad (Landrover i Kalundborg) Han skal IKKE ha en landrover, selvom han er landrover mekanikker)
I øvrigt kan man se hvilken fejltyper bilerne har, og på BMW er det ofte aircon, og andre ting der ikke har noget med kørestilen at gøre.
Jeg havde i min pure ungdom en 320ér. Hold nu kæft den var dyr. Kansterne holdt 80.000 km, der var altid noget. Styrekugler, bærearme, bremser. plus alt muligt andet. Og stumperne kostede bare

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Kvalitet af forskellige bilmærker

Indlæg af bennylar » 19 mar 2018 19:12

nu skrev jeg en 40 (FYRRE) år gammel Land rover, så behøver man heller ikke bekymre sig om den forurener for meget til syn.... :wink:

men har man ikke råd til at have en bil i den prisklasse, så er det jo man skal ha de billige... holder de i 8-10 år uden nogen uforudsete reparationer kan man smide dem ud og færdig.. ellers ryger den nok noget før..

aircon går jo i alle biler, condenser holder jo såen i gennemsnit 2 år og 2 dage, ellers har frabrikken lavet en regnefejl... og vi kunne da sælge alle de aircon pumper vi kunne pille af bilerne, uanset mærke.. på ophug.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif


Besvar