Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Når mekanikere/sælger er dårligst - trækkrog priser

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2517
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 232 gange

Re: Når mekanikere/sælger er dårligst - trækkrog priser

Indlæg af Hjemme teori » 22 apr 2017 20:38

Nu har jeg aldrig pillet ved en Ford.

Men de 3 biler jag har sat træk på, valgte jeg at købe med korrekt stik. Det passede så i venstre baglygte og skulle gennem i prop umiddelbart over krogen og føres over til lygten under beklædningen i bagagerum. Så ingen hokus/pokus i det.

Det der koster kan være hvis computerren skal informeres om trækket. Tager sikkert kun 2 min, men man skal have det korrekte interphase og så er minimum nok en time af 1475,-/time +moms
Mvh. Sophus


bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Når mekanikere/sælger er dårligst - trækkrog priser

Indlæg af bennylar » 22 apr 2017 20:44

håber da virkelig ikke det viste ledningssæt, som vist i linket kommer med strømtyve for så får du da først problemer med elfejl.. :)
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

pendec

Re: Når mekanikere/sælger er dårligst - trækkrog priser

Indlæg af pendec » 22 apr 2017 20:48

Hjemme teori skrev:Det der koster kan være hvis computerren skal informeres om trækket. Tager sikkert kun 2 min, men man skal have det korrekte interphase og så er minimum nok en time af 1475,-/time +moms
HVIS og dette er nødvendigt, så har jeg mulighed for et OBDII og FoCCCus software, som måske kan hjælpe på vej der, hvis jeg tør.
Den sidste Ford mekaniker spurgte jeg også om dette, så jeg måske fik svar, og han mente at det sad i stikket som lavede den kortslutning som f.eks slog bak sensorer fra, og hvis man ellers skulle ind i firmware, så var det inkl. og beskrevet i hans manual, som han forklarede det :)
jeg har nu også læst at der kan være noget med lygter som skal slå fra, når man har anhængertræk på, det må jeg forsøge at finde mere om.

@bennylar
Jeg har set masser af strømtyve løsninger til bilen, som bakkamera og LED lygter osv, så det må vist være sådan mange gør, når de ved lidt eller tør.
På danske sider, kan jeg se man kan købe et originalt elsæt til ca. 800kr, så mon ikke det er den rigtige måde at gøre det på.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Når mekanikere/sælger er dårligst - trækkrog priser

Indlæg af bennylar » 22 apr 2017 21:07

jo altid originalt eller med stik der passer.. specielt på nye biler.. ja selv min golf 3 havde stik på ledninger så de var lige til at klikke på.. :wink: ..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

pendec

Re: Når mekanikere/sælger er dårligst - trækkrog priser

Indlæg af pendec » 22 apr 2017 21:12

Det er i hvert fald taget i betragtning! :)

Super fedt, når man får sådan en masse viden og hjælp på området her på siden. Jeg havde aldrig fundet ud af dette selv, for mekanikere skal nok forsøge at holde det tæt ser det ud til. og at købe anhængertræk havde jeg egentlig ikke tænkt på selvom jeg godt så Ford sælge det løst på deres side.


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

Re: Når mekanikere/sælger er dårligst - trækkrog priser

Indlæg af Flammen » 22 apr 2017 21:21

glem nu de strømtyve fra 80-90erne. vi skriver 2017, og det er en sprit ny bil, hvilket vil sige den har CANBUS.
org. ledningssæt der monteres i bagerste styrebox.

pendec

Re: Når mekanikere/sælger er dårligst - trækkrog priser

Indlæg af pendec » 22 apr 2017 21:30

Flammen skrev:glem nu de strømtyve fra 80-90erne. vi skriver 2017, og det er en sprit ny bil, hvilket vil sige den har CANBUS.
org. ledningssæt der monteres i bagerste styrebox.
Jeg har forsøgt at finde nogle uden de strøm tyve men det er vist lidt svært, der er hele tiden nogle med nogle sikringer som der skal rodes ved.
Denne er tættest på, manualen ligger også tæt op af det som jeg hørte og at ledningsnetværk er i bagagerums højre side.
Priser er så også lidt mere pebret, så mon ikke jeg skal kikke på et uden elsæt, og så købe det orginale i danmark, hvis muligt.

http://www.ebay.de/itm/BRINK-Ford-Kuga- ... 1168878152

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5473
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: Når mekanikere/sælger er dårligst - trækkrog priser

Indlæg af triumph » 22 apr 2017 21:59


pendec

Re: Når mekanikere/sælger er dårligst - trækkrog priser

Indlæg af pendec » 22 apr 2017 22:20

kabelsæt er jo helt på plads her.
Kan godt lide de nævner tågebaglygte frakoblig og parkeringshjælp, det skal jo understøttes. måske er det så standard og med på de ebay løsninger.

Og nu kan jeg så fortolke de ORIS og AUTO-HAK færdig sæt på ebay.de, og de er stadig en del billigere, så kan man vel bare smide deres E-sats stik væk, og bruge et original til bil forberedt til anhængertræk som ebay intet nævner noget om. jydekrog er jo 2500-3000kr, og ebay bliver så 1100-1500 + 700 afhængig af mærke på krog.

Men tak for hjælpen, jeg tror snart styrken er der til at vælge korrekt sæt, når billederne på ebay så også lige checkes, hvis nu man kan finde et billigere med originale kabelsæt :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5473
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: Når mekanikere/sælger er dårligst - trækkrog priser

Indlæg af triumph » 23 apr 2017 08:53

Jeg kom til at bestille et forkert træk til min bil.
Men da det var et dansk firma, sendte de en returlabel, så jeg gratis kunne sende det tilbage. Og jeg fik det rigtige
Det havde jeg købt her;
http://nv-autodele.dk/shop/anhaengertraek-3015c1.html


Besvar