Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af pendec » 19 feb 2017 08:11

Jeg står og skal modtage ny bil her om nogle dage, og er blevet ringet op af forhandleren som har fundet ud af, bilen er samlet ud fra forkerte specs.
Han har ved en fejl skrevet nøglefri døre i hans bestillingssystem, hvor det skulle have været nøglefri pakke, som inkluderer bagklap er uden nøgle.

Nu står det på slutseddel at det er nøglefri pakke, så jeg spørger kort, hvordan ville i forholde jer til dette?

Jeg har læst at forhandlere kan tage op til 10% i annullering af slutseddel fra køber men nu er det jo en forhandler fejl, så skal jeg acceptere en kompensationen eller være stædig og holde på at få korrekt konfigureret bil? Selvom det måske bare er en bagklap som kræver man stadig bruger håndtaget, så er det da surt, når den er bestilt til at være anderledes.

Nogen med erfaringer omkring forhandler fejl ved leveringen?

Jeg ved så ikke om han kan løse dette ved at tage bagklap og elektronik fra en anden bil, som jeg ved, han pt har på lager, så er der intet at græde over :) Jeg tror dog ikke han gider forsøge.

Hvorfor alt dette, og ikke holde på at få ny bil? Jo, jeg har ventet 3 måneder på at få den samlet, så 3 måneder mere er altså lang tid, og et lån til underskrift i banken afhænger også af valget, som ender med omkostninger hvis jeg skriver under og bilen ikke modtages ;(


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af John Skov Jensen » 19 feb 2017 08:30

Jeg ville da bede ham om at eftermontere det UB
Kan det ikke eftermonteres, vil jeg da mene han skal fremskaffe en bil med det udstyr du har bestilt.
Jeg ved ikke hvordan dit nøglefri system skal fungere, men på min Grand Vitara kan jeg trykke på en lille knap på bagagerummets håndtag og så låser bilen op, hvis jeg bare har nøgken i lommen. Denne feature ville jeg nødigt undvære da den er meget brugbar i hverdagen

pendec

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af pendec » 19 feb 2017 08:41

Nøglefri bagklap betyder, jeg kan svinge foden under midten af undervogn og den åbner op, når nøglen er i lommen.
Endnu et sving med foden under vognen, og den lukker selv igen.

Tak for din mening! Jeg håber også han vælger at efter montere men spørger, da jeg ikke ved hvordan alternativet skal tackles.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af Bigfoot » 19 feb 2017 09:54

har du købt en astra?

altså det er forhandlerens problem dette.
Men!!! hvis han har skrevet forkert i papirerne da i handlede, og du skrev under på det, så er det faktisk din egen fejl.

Jeg vil klart anbefale at tage FDMs jurister med på råd her. Det medlemsskab koster ikke alverden, og det kan være mange penge værd i sådan en sag her.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

pendec

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af pendec » 19 feb 2017 10:05

Bigfoot skrev:har du købt en astra?

altså det er forhandlerens problem dette.
Men!!! hvis han har skrevet forkert i papirerne da i handlede, og du skrev under på det, så er det faktisk din egen fejl.

Jeg vil klart anbefale at tage FDMs jurister med på råd her. Det medlemsskab koster ikke alverden, og det kan være mange penge værd i sådan en sag her.
En Ford kuga, han skrev korrekt i papirerne da jeg handlede :) og han bestilte forkert i deres it system.


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af John Skov Jensen » 19 feb 2017 10:07

Så skal du holde på at han skal levere det du har bestilt. Det lyder som en meget brugbar feature

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af Tom_AT » 19 feb 2017 10:09

Jeg er enig med John.
Forhandleren skal som minimum eftermontere uden beregning. Vil eller kan han ikke det, så må handlen gå tilbage.

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af Bjarne B. » 19 feb 2017 10:13

Jeg er enig med John og Tom. Du skal have det, du har bestilt/betalt for.

pendec

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af pendec » 19 feb 2017 10:21

Tusind tak til alle.

Jeg kan se ingen tænker kompensering er iorden. Jeg håber og satser på eftermontering ELLER at alt er ok og han har læst forkert.
Måske skal reservedele alligevel bestilles hvis den eftermonteres, så må jeg jo vente, for jeg vil helst holde aftale og få hvad jeg har bestilt.

Og der er jo også lånet, som heldigvis ikke er underskrevet, så tøver han, så er det godt låne omkostningerne er sat i bero, indtil han retter ind.

Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af DBS » 19 feb 2017 10:36

Hvis han vil lave det senere, ville jeg holde et beløb tilbage, således han er motiveret for at få det lavet færdig.


Besvar