Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af pendec » 19 feb 2017 10:53

Det lyder fornuftigt nok , så er det hvad han gør, så lyder det som et godt kompromis med ham.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af Lintz » 19 feb 2017 11:25

Du har købt en vare som ved modtagelse ikke lever op til det forventet - Kan aldrig være dit problem, men udelukket forhandlers.
For at det evt. eftermonteres mon ikke der kun kræves en form for sensor i bunden af bilen og at bilens computer opdateres med det nye udstyr.
Ledningsnettet er garanteret forberedt til det.
Tror da ikke at du behøver anden bagklap - Måske nyt låsetøj også.

Som der står skrevet tidligere - Tilbagehold en del af købsprisen - Er det ikke ca 5000 for det udstyr.

Og skulle der være nogle problemer med forhandler så tag fat i importør - For hvis du er 100% sikker på at du har retten på din side tror jeg da nok Importør skal få forhandler rettet ind.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

Indlæg af lamborg » 19 feb 2017 11:38

    Hvorfor skulle du tage mod en kompensation for noget du virkelig ønsker dig . Det vil du bare ærge dig over senere . Det lyder som en rigtig smart ting . det er sgu altid så bøvlet at skulle sætte ting fra sig for at åbne smækken.
    Men jeg er nu ikke tilhænger af disse nøglefri systemer . Der er en rækkevidde på disse nøgler så det faktisk kan lade sig gøre at lukke bilen op hvis nøglebæreren er inden for en vis afstand ( sidder på fortovsresturernt osv ,gjort i bla topgear).
    Ford kuga fed dyt tillykke pendec hvilken model ?
    MVH
    Claus
    Fyrmester på lamborghus
    "hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
    30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
    16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

    pendec

    Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

    Indlæg af pendec » 19 feb 2017 14:18

    lamborg skrev:
      Hvorfor skulle du tage mod en kompensation for noget du virkelig ønsker dig . Det vil du bare ærge dig over senere . Det lyder som en rigtig smart ting . det er sgu altid så bøvlet at skulle sætte ting fra sig for at åbne smækken.
      Men jeg er nu ikke tilhænger af disse nøglefri systemer . Der er en rækkevidde på disse nøgler så det faktisk kan lade sig gøre at lukke bilen op hvis nøglebæreren er inden for en vis afstand ( sidder på fortovsresturernt osv ,gjort i bla topgear).
      Ford kuga fed dyt tillykke pendec hvilken model ?
      Kuga 1.5 benzin, 150ps.
      Jeg får testet afstands åbning når den modtages :) Mener selv at have læst det kun er op til 1 meter væk, før døre åbnes, og så lukkes de igen, efter X antal sekunder hvis man ikke åbner døre.

      Tom_AT
      Stoker XVIII
      Stoker XVIII
      Indlæg: 4113
      Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
      Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
      Areal: 182
      Brændsel: Piller, Flis og brænde
      Fremviser gerne i postnummer: 8830
      Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
      Givet likes: 2 gange
      Modtaget likes: 47 gange

      Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

      Indlæg af Tom_AT » 19 feb 2017 16:21

      Det er sgu en dejlig vogn du får dig. Og en lækker motor.
      Vi har den første model, 1.6 SCTI 150 hk i vores focus. Den gør det nu rigtigt godt. Og altid overskud til en overhaling :)


      pendec

      Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

      Indlæg af pendec » 21 feb 2017 10:08

      En lille opdatering,
      forhandleren forstår problemet, og vil arbejde på at flytte bagklap fra en anden bil på lager, og håber ledningsnettet allerede er på plads og så en software opdatering løser dette. Og det er jeg tilfreds med.

      Vi talte ikke om det kunne ske det ikke virkede ;( men lånet er ikke indfriet, så det er jeg glad for det.

      Brugeravatar
      BWJ
      Stoker XVII
      Stoker XVII
      Indlæg: 3382
      Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
      Areal: 155
      Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
      Dagligt forbrug: 0
      Årligt forbrug: 0
      Givet likes: 200 gange
      Modtaget likes: 238 gange

      Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

      Indlæg af BWJ » 21 feb 2017 19:56

      pendec skrev:En lille opdatering,
      forhandleren forstår problemet, og vil arbejde på at flytte bagklap fra en anden bil på lager, og håber ledningsnettet allerede er på plads og så en software opdatering løser dette. Og det er jeg tilfreds med.

      Vi talte ikke om det kunne ske det ikke virkede ;( men lånet er ikke indfriet, så det er jeg glad for det.

      HUSK at tjekke farveforskel i solskin hvis klap skiftes.
      Alt andet lige er det et skråplan at eftermontere i NY bil, tænk hvis ledningsnet i loft mangler = adskille bilen indv.
      Måske en passende kompensation var på sin plads istedet, nye ekstra fælge, komfortfyr med SMS modul, ell. opgradering af audio osv.
      Tro mig, nu er du helt vild for at få bilen, men lappeløsninger bliver de ked af når den første "ny bil følelse" har lagt sig
      Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

      pendec

      Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

      Indlæg af pendec » 21 feb 2017 20:48

      BWJ skrev:HUSK at tjekke farveforskel i solskin hvis klap skiftes.
      Alt andet lige er det et skråplan at eftermontere i NY bil, tænk hvis ledningsnet i loft mangler = adskille bilen indv.
      Måske en passende kompensation var på sin plads istedet, nye ekstra fælge, komfortfyr med SMS modul, ell. opgradering af audio osv.
      Tro mig, nu er du helt vild for at få bilen, men lappeløsninger bliver de ked af når den første "ny bil følelse" har lagt sig
      Det kunne ikke lade sig gøre, så ikke nødvendigt.

      Brugeravatar
      vinther2
      Stoker X
      Stoker X
      Indlæg: 442
      Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
      Mit fyr: Scotte 10 kw
      Areal: 150
      Brændsel: Vida Pellets
      Årligt forbrug: Ca. 6 tons
      Geografisk sted: Lolland
      Givet likes: 53 gange
      Modtaget likes: 47 gange

      Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

      Indlæg af vinther2 » 22 feb 2017 17:59

      Kan fuldstændig give BMJ ret. At begynde at adskille en ny bil for at montere noget andet, og i det her tilfælde, endda en del af pladerne, er i min verden fuldstændig utænkelig.

      Man betaler for en fabriksny bil, hverken mere eller mindre. Så det må være en ommer, at forstå på den måde, at de må bestille en ny bil til dig, med de rigtige specifikationer, som du har bedt om, allerførste gang du bestilte bilen.

      pendec

      Re: forhandler har samlet forkert konfiguration på bil, hvad nu?

      Indlæg af pendec » 23 feb 2017 19:44

      Som afslutning,
      bilen er modtaget uden el-bagklap. kompensation 4x19" fælg (uden dæk) da forhandler ikke mente at deres pris på 20.000 for komplet hjul var acceptabelt, og jeg synes allerede deres dæk pris toppede med 30% mere end dækonline :( , så jeg accepterede 4 fælg , som jeg kan montere dæk på jeg selv køber om nogle måneder.


      Besvar