Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny firmabil?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
pendec

Re: Ny firmabil?

Indlæg af pendec » 11 apr 2017 21:39

Flammen skrev:forskellen på alm A/C og klimaanlæg skulle ikke have med antal zoner eller med betjeningen at gøre.
det er hvis udelukkende opbygning og styring der afgør det. et klimaanlæg har en akkumulator der gemmer overskydende ydelse (komprimeret kølemiddel) og styringen starter/stopper kompressor efter behov. det er brændstofbesparende-
fuldauto klima har motorstyrede spjælde, som justerer temp, til 1,2 el. 3 zoner.
simpel A/C kører kompressor hele tiden, og manuel justering af luftspjælde i blæsehuset
mener jeg lærte det sådan da jeg tog certifikat til auto A/C
Men det er vel korrekt, at de fleste ikke kan ramme 22.5 grader med en drejeknap uden at ramme fejl, når ingen temp fremgår, og dine automatisk styret spjæld kan styres så du kan ramme 22.5 grader med større præcision, og når et display indikerer det, og derfor er styringen allerede rimelig afslørende og man behøver ikke kikke meget mere hvis man er i tvivl ;)


soerentorp
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29 jun 2018 12:25

Re: Ny firmabil?

Indlæg af soerentorp » 29 jun 2018 12:29

Hvis nu I overvejer at købe en brugt firmabil er det en rigtig god idé lige at tjekke bilens historik og få indblik i oplysninger om km-tal, synsrapporter, restgæld eller lign ved at skrive bilens nummerplade på sider som :D

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny firmabil?

Indlæg af John Skov Jensen » 01 apr 2019 20:11

soerentorp skrev:
29 jun 2018 12:29
Hvis nu I overvejer at købe en brugt firmabil er det en rigtig god idé lige at tjekke bilens historik og få indblik i oplysninger om km-tal, synsrapporter, restgæld eller lign ved at skrive bilens nummerplade på sider som :D
Bruger er udelukket.
Årsag er spam og flere brugere er oprettet fra den samme adresse, alle med spam som formål

/John
Redaktør

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3374
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 234 gange

Re: Ny firmabil?

Indlæg af BWJ » 03 apr 2019 19:48

John Skov Jensen skrev:
01 apr 2019 20:11
Bruger er udelukket.
Årsag er spam og flere brugere er oprettet fra den samme adresse, alle med spam som formål

/John
Redaktør
:shock: Hvori består spam i ovenstående indlæg, der er da en åbenlys seriøs oplysning mange kan bruge :?:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny firmabil?

Indlæg af John Skov Jensen » 03 apr 2019 19:55

BWJ skrev:
03 apr 2019 19:48
:shock: Hvori består spam i ovenstående indlæg, der er da en åbenlys seriøs oplysning mange kan bruge :?:
Når samme person opretter flere brugere der alle poster et enkelt indlæg med et link der i mange tilfælde ikke er relevant for tråden opfattes dette som spam og er i øvrigt i mod reglerne.
Alle disse brugere opretter sig, poster et indlæg med et link og er aldrig on-line igen.
I denne tråd var linket mere relevant end i andre tråde.
Samlet billede af disse brugere med samme adresse er at de er spammere. Derfor blokeres deres IP adresse og de udelukkes. Vi sletter ikke deres indlæg, men fjerner deres links

/John
Redaktør


mortenander
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20 mar 2020 09:25

Re: Ny firmabil?

Indlæg af mortenander » 20 mar 2020 09:44

Mon denne tråd stadig er aktiv?

Jeg står i samme situation, at mester har luftet tanken om ny lille varevogn til mig selv. Jeg har i en del tid bare lejet en gennem https://Link fjernet dk/ og det har jeg også været tilfreds med, så det kan i hvert fald anbefales! Men man vil jo gerne have sin egen ;)

Hvilke kan i anbefale? Tænker i størrelsen Renault traffic, VW transporter osv.

Mvh Morten A


Besvar