Okay. takker for de mange svar. Jeg troede at "kun til eksport", så er registreringsafgiften udbetalt igen. og
den kun må sælges ud af landet. Det er så altså ikke tilfældet!
Mvh.
Bil til export og tilbage igen?
- MichaelK
- Stoker XVIII
- 16
- Indlæg: 4674
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 334 gange
- Blevet takket: 333 gange
Re: Bil til export og tilbage igen?
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
- Bigfoot
- Stoker XIX
- 13
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 200 gange
Re: Bil til export og tilbage igen?
det er ikke tilfældet, det kan nemlig ikke lade sig gøre, uden den rent faktisk er solgt ud af landet.MichaelK skrev:Okay. takker for de mange svar. Jeg troede at "kun til eksport", så er registreringsafgiften udbetalt igen. og
den kun må sælges ud af landet. Det er så altså ikke tilfældet!
Mvh.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
- Brandsen
- Stoker XVII
- 14
- Indlæg: 3485
- Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
- Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
- Areal: 425 m2
- Brændsel: Spildkorn - Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4300
- Årligt forbrug: ca 10 tons
- Geografisk sted: Holbæk
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 136 gange
Re: Bil til export og tilbage igen?
Halløj i forum,
Ved at læse hele tråden igennem, undrer det mig at overhovedet ingen nævner ordet moms ?
Som jeg husker det, kan man jo få en del af momsen tilbage, når man efter brug 're-exporterer'
til et land udenfor Danmark. Der var i hvert fald en ret livlig trafik af skrot til Tyskland,
vel at mærke skrot der havde et entydigt serienummer, og hvorfor hulen bruge tid og dyr transport
på at køre skrot til Tyskland ?? Lader lige spørgsmålet stå et øjeblik.
Jeg ved ikke en skid om det, husker bare trafikken af maskiner med serienummer til skrot,
og er ret sikker på den trafik var financieret af delvis momsrefusion.
Ved at læse hele tråden igennem, undrer det mig at overhovedet ingen nævner ordet moms ?
Som jeg husker det, kan man jo få en del af momsen tilbage, når man efter brug 're-exporterer'
til et land udenfor Danmark. Der var i hvert fald en ret livlig trafik af skrot til Tyskland,
vel at mærke skrot der havde et entydigt serienummer, og hvorfor hulen bruge tid og dyr transport
på at køre skrot til Tyskland ?? Lader lige spørgsmålet stå et øjeblik.
Jeg ved ikke en skid om det, husker bare trafikken af maskiner med serienummer til skrot,
og er ret sikker på den trafik var financieret af delvis momsrefusion.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
- Bigfoot
- Stoker XIX
- 13
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 200 gange
Re: Bil til export og tilbage igen?
emnet her har faktisk intet med eksport til udlandet at gøre længere, det er blot en benævnelse.Brandsen skrev:Halløj i forum,
Ved at læse hele tråden igennem, undrer det mig at overhovedet ingen nævner ordet moms ?
Som jeg husker det, kan man jo få en del af momsen tilbage, når man efter brug 're-exporterer'
til et land udenfor Danmark. Der var i hvert fald en ret livlig trafik af skrot til Tyskland,
vel at mærke skrot der havde et entydigt serienummer, og hvorfor hulen bruge tid og dyr transport
på at køre skrot til Tyskland ?? Lader lige spørgsmålet stå et øjeblik.
Jeg ved ikke en skid om det, husker bare trafikken af maskiner med serienummer til skrot,
og er ret sikker på den trafik var financieret af delvis momsrefusion.
Men om en egentlig eksport også omhandler moms, tror jeg nu næppe, medmindre den er iberegnet i registreringsafgiften.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.