Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dækreparationskit?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af JFinderup » 13 mar 2016 10:52

calle skrev:De dersens rep.kit, der sidder i moderne biler nu om stunder, er efter min bedste overbevisning kun til siveskader. En akut punktering , der resulterer i et fladt dæk, kan iflg. mine erfaringer ikke klares med kittet.
Well - i mit tilfælde var det nu en akut punktering - da jeg satte bilen i indkørselen efter arbejde, fes luften ud af dækket. jeg brugte kittet et par timer senere - og trykket helt stadig til kørslen næste morgen.

Om jeg vil anskaffe mig et hjul også ved jeg ikke endnu - men jeg kan konstatere det virkede i mit tilfælde, selv med et større hul.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank


calle

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af calle » 13 mar 2016 10:58

JFinderup skrev:Well - i mit tilfælde var det nu en akut punktering - da jeg satte bilen i indkørselen efter arbejde, fes luften ud af dækket. jeg brugte kittet et par timer senere - og trykket helt stadig til kørslen næste morgen.

Om jeg vil anskaffe mig et hjul også ved jeg ikke endnu - men jeg kan konstatere det virkede i mit tilfælde, selv med et større hul.
Du har været heldig icon_cheesygrin.gif

Mvh

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af kovas » 13 mar 2016 11:38

JFinderup skrev:Well - i mit tilfælde var det nu en akut punktering - da jeg satte bilen i indkørselen efter arbejde, fes luften ud af dækket. jeg brugte kittet et par timer senere - og trykket helt stadig til kørslen næste morgen.

Om jeg vil anskaffe mig et hjul også ved jeg ikke endnu - men jeg kan konstatere det virkede i mit tilfælde, selv med et større hul.
Hej og tak for alle svar. Ifølge Honda er det huller op til 4mm?
Men nu er problemet løst. det var mest fastgørelsen af hjulet som irriterede mig. Men var nu ude og kigge på det, og fandt en nem løsning. Der er fint plads til et hjul under bagagerummåtten, og her sidder donkraften fast ved at blive spændt op under et stykke metal. Mellem det og donkraften har jeg så sat et stykke rustfrit 1mm plade som er bukket i z-form så det spændes med under donkraften og dermed holder dækket på plads.
IMG_1689.JPG
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

pll
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 225
Tilmeldt: 14 jan 2011 00:08
Mit fyr: KSM 275/13
Areal: 180
Brændsel: piller/korn
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Årligt forbrug: 6t
Geografisk sted: 4450 Jyderup
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af pll » 13 mar 2016 16:03

Jeg tror ikke det holder til ret meget hvis der sker et uheld og bilen ruller rundt, så har du et løst hjul der flyver rundt i bilen.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af kovas » 13 mar 2016 16:50

pll skrev:Jeg tror ikke det holder til ret meget hvis der sker et uheld og bilen ruller rundt, så har du et løst hjul der flyver rundt i bilen.
Tak for det :great: Tror du har ret. Men jeg tror stadig på ideen, jeg skal bare ha lavet er kraftigere beslag.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


calle

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af calle » 13 mar 2016 16:58

Ja eller kombiner det med en vire. De dersens spiralvire-cykellåse er billige.

Mvh.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af kovas » 13 mar 2016 17:05

calle skrev:Ja eller kombiner det med en vire. De dersens spiralvire-cykellåse er billige.

Mvh.
Ja jeg kan godt se hvad du mener. En vire vil jo forhindre hjulet i at flyve rundt selvom det går løst.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af Lintz » 13 mar 2016 17:05

kovas skrev:Hej og tak for alle svar. Ifølge Honda er det huller op til 4mm?
Men nu er problemet løst. det var mest fastgørelsen af hjulet som irriterede mig. Men var nu ude og kigge på det, og fandt en nem løsning. Der er fint plads til et hjul under bagagerummåtten, og her sidder donkraften fast ved at blive spændt op under et stykke metal. Mellem det og donkraften har jeg så sat et stykke rustfrit 1mm plade som er bukket i z-form så det spændes med under donkraften og dermed holder dækket på plads.
IMG_1689.JPG
Øhh - Du skriver at der er fint plads under bagagerums-måtten til et hjul - Er det fordi der skal ligge et der. Du skrive jo også at der er donkraft med i bilen.
Nu har jeg aldrig haft en bil uden reservehjul - kun udstyret med reparationssæt - Men hvad skal man bruge en donkraft til hvis bilen ikke er født med reservehjul.
Så er det vel meningen at man bruger reparations sættet ude på stedet og kører på værksted og får det skiftet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af kovas » 13 mar 2016 17:15

Lintz skrev:Øhh - Du skriver at der er fint plads under bagagerums-måtten til et hjul - Er det fordi der skal ligge et der. Du skrive jo også at der er donkraft med i bilen.
Nu har jeg aldrig haft en bil uden reservehjul - kun udstyret med reparationssæt - Men hvad skal man bruge en donkraft til hvis bilen ikke er født med reservehjul.
Så er det vel meningen at man bruger reparations sættet ude på stedet og kører på værksted og får det skiftet.
Lad mig forklare det sådan her, for det lyder mærkeligt. Under bagagerumsgulvet (som kan foldes op så der bliver plads til bagage) er der det rum som engang har været til brug for reservehjul. Det rum har man så valgt at beklæde med filt og inddrage i bagagepladsen, så der er ikke nogen skrue i bunden el lign til at fastgøre et hjul selvom der er plads til det. Man har så heldigvis ladet donkraft og hjulnøgle blive sammen med advarselstrekanten.
At hjulet er væk tror jeg dels er fordi et hjul koster penge og fordi det giver lidt til vægtreduktion og dermed benzinbesparelse. Bare tænk på at man spare at tænde lys bagi om dagen.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af Lintz » 13 mar 2016 17:20

kovas skrev:Lad mig forklare det sådan her, for det lyder mærkeligt. Under bagagerumsgulvet (som kan foldes op så der bliver plads til bagage) er der det rum som engang har været til brug for reservehjul. Det rum har man så valgt at beklæde med filt og inddrage i bagagepladsen, så der er ikke nogen skrue i bunden el lign til at fastgøre et hjul selvom der er plads til det. Man har så heldigvis ladet donkraft og hjulnøgle blive sammen med advarselstrekanten.
At hjulet er væk tror jeg dels er fordi et hjul koster penge og fordi det giver lidt til vægtreduktion og dermed benzinbesparelse. Bare tænk på at man spare at tænde lys bagi om dagen.
Ok - Så er jeg med. Men er du sikker på at der ikke er f.eks et gevind stykke under filten til en hjulbolt.
For selv om at Honda sparer rerservehjulet væk i en senere model er det jo ikke givet at de laver om på karrossen, eller den bliver måske solgt med reservehjul andre steder i verden.

Og ja - Der spares garanteret op til flere dråber brændstof årligt ved at slukke baglyset - Dag som nat. :evil:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar