Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
-
Lintz
- Stoker Pro Engel
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Givet likes: 1380 gange
- Modtaget likes: 796 gange
Indlæg
af Lintz » 19 mar 2016 12:54
kovas skrev:
Dernæst så dem der taler imod det her i tråden kommer sådan set ikke med nogen tekniske begrundelser.
En bedre teknisk begrundelse kan vel kun komme fra Teknologisk institut
http://www.dbdk.dk/xdoc/214/ti_2044.pdf
Bemærk punkt 6.2
6.2 Alle reparationer af skader, der går gennem karkassen, skal omfatte reparation af indersiden af dækket.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
kovas
- Stoker XVI
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Modtaget likes: 17 gange
Indlæg
af kovas » 19 mar 2016 13:09
Hej Lintz.
Det ser ud som om jeg må tage det op til revision hvordan jeg får lappet dæk. Jeg mener der var en som her i tråden som nævnte ca 350kr for en "rigtig" lapning og til den pris vil man jo ikke gide få lappet et halvt nedslidt dæk. På den anden side så er det jo heller ikke god skik at køre med et nyt og et halvt nedslidt, så der er man ude i to nye dæk. Men så er de jo også nye.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
-
Lintz
- Stoker Pro Engel
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Givet likes: 1380 gange
- Modtaget likes: 796 gange
Indlæg
af Lintz » 19 mar 2016 13:13
kovas skrev:Hej Lintz.
Det ser ud som om jeg må tage det op til revision hvordan jeg får lappet dæk. Jeg mener der var en som her i tråden som nævnte ca 350kr for en "rigtig" lapning og til den pris vil man jo ikke gide få lappet et halvt nedslidt dæk. På den anden side så er det jo heller ikke god skik at køre med et nyt og et halvt nedslidt, så der er man ude i to nye dæk. Men så er de jo også nye.
Faktisk dejligt at få sådan en diskussion op. Jeg har også lært noget omkring emnet.
For fremtiden hvis jeg skal have lappet et dæk vil jeg nok ikke sige til min lokale mekaniker:
"Vil du lappe dette dæk".
Jeg vil nok hellere spørge:
"HVORDAN vil du lappe dette dæk ?"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
kovas
- Stoker XVI
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Modtaget likes: 17 gange
Indlæg
af kovas » 19 mar 2016 13:20
Lintz skrev:Faktisk dejligt at få sådan en diskussion op. Jeg har også lært noget omkring emnet.
For fremtiden hvis jeg skal have lappet et dæk vil jeg nok ikke sige til min lokale mekaniker:
"Vil du lappe dette dæk".
Jeg vil nok hellere spørge:
"HVORDAN vil du lappe dette dæk ?"
Det kan jeg kun gi dig ret i.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
-
J-B
- Stoker XVI
- Indlæg: 1548
- Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
- Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
- Areal: 85 Kvm
- Brændsel: Varga træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 7950
- Årligt forbrug: 3.222,4kg.
- Geografisk sted: Thorup Mors
- Givet likes: 50 gange
- Modtaget likes: 39 gange
Indlæg
af J-B » 19 mar 2016 17:02
Lintz skrev:Faktisk dejligt at få sådan en diskussion op. Jeg har også lært noget omkring emnet.
For fremtiden hvis jeg skal have lappet et dæk vil jeg nok ikke sige til min lokale mekaniker:
"Vil du lappe dette dæk".
Jeg vil nok hellere spørge:
"HVORDAN vil du lappe dette dæk ?"
Uanset hvad, Lintz, så ender du nok med en lappeløsning
-
Lintz
- Stoker Pro Engel
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Givet likes: 1380 gange
- Modtaget likes: 796 gange
Indlæg
af Lintz » 19 mar 2016 17:04
J-B skrev:Uanset hvad, Lintz, så ender du nok med en lappeløsning
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.