Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mere brugt bil.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Mere brugt bil.

Indlæg af kovas » 01 mar 2016 20:29

calle skrev:Har du prøvekørt dyret Kovas ?

Venlig hilsen

Hej til Jer.
Tak for alle svar og indsigten i automatgear. De der dsg gear ser ellers smarte ud, Minder lidt om nogle gravemaskiner hvor hvert gear har sin egen kobling, og derfor mister man ikke trækkraft i skifteøjeblikket fordi det ene gear ikke slipper helt før det næste går i indgreb.
Nej Calle jeg har ikke prøvekørt "dyret" og tror nok jeg afholder mig fra at købe den. Jeg har kørt manuel gear i mere end 40år og synes ikke at det er vigtigt at få nu. Holder aldrig i kø ved mac.
Har kigget på andre annoncer, og ser feks at en fra 2008 kørt 35000 til 84000kr og en anden fra samme årgang kørt 122000km til 74000kr. Er det en rimelig prisforskel?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


calle

Re: Mere brugt bil.

Indlæg af calle » 01 mar 2016 20:46

kovas skrev:Hej til Jer.
Tak for alle svar og indsigten i automatgear. De der dsg gear ser ellers smarte ud, Minder lidt om nogle gravemaskiner hvor hvert gear har sin egen kobling, og derfor mister man ikke trækkraft i skifteøjeblikket fordi det ene gear ikke slipper helt før det næste går i indgreb.
Nej Calle jeg har ikke prøvekørt "dyret" og tror nok jeg afholder mig fra at købe den. Jeg har kørt manuel gear i mere end 40år og synes ikke at det er vigtigt at få nu. Holder aldrig i kø ved mac.
Har kigget på andre annoncer, og ser feks at en fra 2008 kørt 35000 til 84000kr og en anden fra samme årgang kørt 122000km til 74000kr. Er det en rimelig prisforskel?
Den der har gået 35000 skulle så have kørt under 5000 om året. Det var godt nok ikke meget :roll: men OK - jeg kører selv under 6000, idet jeg foruden bilen har motorcykel, trædecykel og Vespa Scooter. Kig lige på sædebetrækket og gulvtæpperne, og vurder om sliddet passer nogenlunde til kilometerstanden. Den skal jo nærmest se ud som ny :wink:

Venlig hilsen

PS. Du skulle prøve det med Mac´en - konen behøver jo ikke vide noget :oops:
Last edited by 1 on calle; edited 1 times in total

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Mere brugt bil.

Indlæg af Lintz » 01 mar 2016 20:53

calle skrev:Den der har gået 35000 skulle så have kørt under 5000 om året. Det var godt nok ikke meget :roll: men OK - jeg kører selv under 6000, idet jeg foruden bilen har motorcykel, trædecykel og Vespa Scooter. Kig lige på sædebetrækket og gulvtæpperne, og vurder om sliddet passer nogenlunde til kilometerstanden. Den skal jo nærmest se ud som ny :wink:

Venlig hilsen
Calle på en trædecykel.............. :roll:
Så må den være udstyret med fartpilot og automatgear. :P
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Re: Mere brugt bil.

Indlæg af calle » 01 mar 2016 21:07

Lintz skrev:Calle på en trædecykel.............. :roll:
Så må den være udstyret med fartpilot og automatgear. :P
Knap nok Lintzyboy, men overvejer faktisk en elmotor :shock:

Venlig hilsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Mere brugt bil.

Indlæg af Lintz » 01 mar 2016 21:12

calle skrev:Knap nok Lintzyboy, men overvejer faktisk en elmotor :shock:

Venlig hilsen
Hvad er det ypperste indenfor trædecykler ?? Kan det passe at Ducati har lavet en eller husker jeg forkert.
Nå nej - Det bedste må jo være en Peugeot cykel..... icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


calle

Re: Mere brugt bil.

Indlæg af calle » 01 mar 2016 21:18

Lintz skrev:Hvad er det ypperste indenfor trædecykler ?? Kan det passe at Ducati har lavet en eller husker jeg forkert.
Nå nej - Det bedste må jo være en Peugeot cykel..... icon_cheesygrin.gif
Tror jeg har set en Ducati, men Land Rover laver flere terrængående cykler. Kan sagtens huske Peugeot. Hvis du løber ind i sådan en stålrørsfætter, så skal den ombygges til en fixie, og vupti er den mere værd, end da den blev købt fra ny 8)

Venlig hilsen

xkfc

Re: Mere brugt bil.

Indlæg af xkfc » 01 mar 2016 21:38

Mustang !!

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Mere brugt bil.

Indlæg af kovas » 11 mar 2016 17:29

Hej.
Så er jeg her igen. Vi var i Ålborg for at se på den Skoda, men den faldt slet ikke ik fruens smag. Så vi kørte igen. Næste dag, det var i lørdags, fandt jeg en Kia ceed som stod i Viborg. Vi kørte ned for at se den, men den var solgt da vi ankom. Der i Viborg er der en hel masse bilhandlere i det samme område så vi kiggede rundt og endte med at falde for en Honda Jazz fra 2012 som havde gået 80000km. Var nede for at hente den i dag og er virkelig godt tilfreds med købet.
Glemte helt, tak for indlæggene, og calle det er ik fruen som forbyder mig at holde i kø ved Mac det er mine egne smagsløg. :P
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

calle

Re: Mere brugt bil.

Indlæg af calle » 13 mar 2016 09:50

Tillykke med Hondaen. Den har fået fine anmeldelser, og har tilmed været kåret til Årets Bil, så mon ikke det er et meget godt valg. :great:

Venlig hilsen


Besvar