calle skrev:Jeg mener, at den bil du kigger på ser tilforladelig ud efter billederne at dømme.
Venlig hilsen
Hej Calle.
Men hvor kommer mit hus ind i billedet, mener du at automatgear er dyrt? Set i lyset af Lintzs tidligere indlæg kender du så noget til skodaens automat gear?
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Men hvor kommer mit hus ind i billedet, mener du at automatgear er dyrt? Set i lyset af Lintzs tidligere indlæg kender du så noget til skodaens automat gear?
Ja automatgear er dyrere at anskaffe end manuelt gear. Det gælder også DSG-gear (som jo i virkeligheden må være en manuel gearkasse, der blot skifter automatisk) Automatgear tager også mere brændstof. Jeg kommer aldrig til at køre med andet end automatgear. Det er en vild luxusting når man kører meget bykørsel og køkørsel - fx. når jeg holder i køen til Mac´en Afhængig af fabrikat kan det da godt koste lidt mønter at vedligeholde et automatgear. For nyligt fik jeg min gearkasse flushet og fik nyt gearkasseoliefilter på. Det kostede 10.000 kr. Til gengæld har man så ikke nogen koblingsudgifter på et ægte automatgear. Jeg ved ikke hvilken slags automatgear der er i den omhandlede Fabia, men jeg tror ikke det er DSG-gear. Kunne det være det automatgear, der anvendes i Up-en ?
Venlig hilsen
Senest rettet af calle 28 feb 2016 14:47, rettet i alt 1 gang.
Men hvor kommer mit hus ind i billedet, mener du at automatgear er dyrt? Set i lyset af Lintzs tidligere indlæg kender du så noget til skodaens automat gear?
Motorer[redigér | redigér wikikode]
1,4 16V-motorrum
Forkortelsen MPI (Multi Point Injection) blev brugt af Škoda for at adskille disse modeller fra 16V-modellerne eller (i tilfælde af Octavia II) FSI-modellerne. 55 kW (75 hk)-versionen af 1,4 16V fandtes kun i kombination med Volkswagens firetrins automatiske gearkasse indtil introduktionen af senere Sport-modeller, hvor den var kombineret med en manuel gearkasse. 1,4 8V udgik i 2003, da den ikke kunne opfylde fremtidige emissionsnormer. Dens ydeevne var stærkt hæmmet[Kilde mangler] af dens gammeldags OHV (stødstangs) design. Fabiaens ydeevne og brændstofforbrug placerede sig mellem bybiler og små mellemklassebiler, på grund af at den var større og tungere. Derimod var 1,2 HTP (High Torque Performance)-motoren udviklet specielt til Fabiaen og medførte bedre ydeevne og brændstoføkonomi, og blev senere også brugt i Volkswagens egen Polo.