Juridisk spørgsmål

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Juridisk spørgsmål

Indlæg af Bigfoot »

Så det du tænker, er at du vil proforma sælge bilen, for så at lade den registrere i et andet selskab?
Hvad skulle der være forkert i det?

Selskabet du er i nu her, som påstår de har krav på et års forsikring, det hænger nok sammen med tvangsforsikringen i starten. Det giver altså nogle andre indgangsvinkler til sagen for dem.

forresten, når man lader sin bil registrere på skat, og vælger et andet selskab end det man selv står i. Så betyder det ikke at man skal modtage et tilbud, det er stadig en gråzone, hvor SKAT faktisk skal afvise omregistreringen af bilen.
Man SKAL altså have et tilbud på plads, eller være eksisterende kunde i selskabet, før man kan forsikre den via SKATs side.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

xkfc

Re: Juridisk spørgsmål

Indlæg af xkfc »

Bigfoot skrev:Så det du tænker, er at du vil proforma sælge bilen, for så at lade den registrere i et andet selskab?
Hvad skulle der være forkert i det?
Nej vel icon_cheesygrin.gif
Bigfoot skrev:Selskabet du er i nu her, som påstår de har krav på et års forsikring, det hænger nok sammen med tvangsforsikringen i starten. Det giver altså nogle andre indgangsvinkler til sagen for dem.

forresten, når man lader sin bil registrere på skat, og vælger et andet selskab end det man selv står i. Så betyder det ikke at man skal modtage et tilbud, det er stadig en gråzone, hvor SKAT faktisk skal afvise omregistreringen af bilen.
Man SKAL altså have et tilbud på plads, eller være eksisterende kunde i selskabet, før man kan forsikre den via SKATs side.
Jeg fik bare en Velkommen til IF da vi omregistrede bilen. Ellers ikke et kuk.
pendec

Re: Juridisk spørgsmål

Indlæg af pendec »

xkfc skrev:Nej vel icon_cheesygrin.gif


Jeg fik bare en Velkommen til IF da vi omregistrede bilen. Ellers ikke et kuk.
da jeg skiftede bil, fik jeg at vide at jeg efterfølgende skulle kontakte selskabet selv og lave en rigtig forsikring da den ellers kun var dækket på ansvar og registreret som intentionerne på at få en forsikring der. Så de ovetager på deres vilkår indtil du selv tilretter den.
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Re: Juridisk spørgsmål

Indlæg af Flammen »

Bigfoot skrev:....Man SKAL altså have et tilbud på plads, eller være eksisterende kunde i selskabet, før man kan forsikre den via SKATs side.
nope
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Juridisk spørgsmål

Indlæg af Hjemme teori »

Jeg tror der er flere problematikker her

Straks opsigelse er kommet til inden for de sidste par år og jeg mener det var lovkrav, for letter tilgang til at skifte forsikrings selskab. Og de 639 kr. lyder af meget, så er det jo ikke nemmere! Men måske det er forholdstal til årsprisen.

Og om registrere du bilen er det ikke en straksopsigelse, men ophør af andre årssager. Så må de ikke tilbageholde noget, men skal tilbagebetale restbeløbet. (de kan ikke forlange forsikring af noget du/din kone ikke har)

Det sidste om den 3. bil, når nu den flyttes til dit navn!, du skal sikre dig at Codan ikke betragter dette som et special forhold, har nemlig før hørt om at 3. bil er væsentlig dyrere at forsikre end de 2 første. Og forsikringsmæssigt er man også i uføre, hvis der sker en skade og der såes tvivl om den reelle primære bruger af bilen. (ved så ikke hvordan dette skulle blive opdaget, men det bliver det jo ikke lovligt af)
Mvh. Sophus

Besvar