Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
SHELL v. Power 99
-
- Stoker XI
- Indlæg: 592
- Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 181
- Brændsel: Højlund pillen
- Fremviser gerne i postnummer: 5900
- Geografisk sted: Langeland
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 18 gange
SHELL v. Power 99
Fik udleveret to Würth produkter: "Mellemrens benzin" og "Benzin additiv", og et visitkort hvor der stod køb SHELL v. Power 99 næste gang og hæld dåsens indhold af "Benzin additiv" i tanken. Ham der udleverede det, var også ham der fik mig til at købe de nye Michelin helårs-dæk, sidst jeg var på besøg, nemlig den kære mekaniker.
Da jeg så sagde til ham, du er vel klar over at Shell tanken lukker her på Langeland, sagde han blot, ja, men de har stadig en i Svendborg.
Nå, mit spørgsmål: Denne v. Power 99 benzin er den så speciel at ingen andre benzin selskaber sælger samme slags benzin?
Da jeg så sagde til ham, du er vel klar over at Shell tanken lukker her på Langeland, sagde han blot, ja, men de har stadig en i Svendborg.
Nå, mit spørgsmål: Denne v. Power 99 benzin er den så speciel at ingen andre benzin selskaber sælger samme slags benzin?
- kovas
- Stoker XVI
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Modtaget likes: 17 gange
Re: SHELL v. Power 99
Hej.
Det er mig bekendt den eneste benzin du kan få på 98oktan. Det er i hvertfald derfor at vi hælder den på Poloen med fsi motor, hvor det anbefaled at man bruger 98oct. På den anden bruger jeg 96oct, men tilsætter bell-add for hver tank.
Det er mig bekendt den eneste benzin du kan få på 98oktan. Det er i hvertfald derfor at vi hælder den på Poloen med fsi motor, hvor det anbefaled at man bruger 98oct. På den anden bruger jeg 96oct, men tilsætter bell-add for hver tank.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
-
- Stoker XI
- Indlæg: 592
- Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 181
- Brændsel: Højlund pillen
- Fremviser gerne i postnummer: 5900
- Geografisk sted: Langeland
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 18 gange
Re: SHELL v. Power 99
Hej!
Jeg anvender normalt 95 oktan, men grunden til Shell´s benzin skulle være noget med rensning af motoren?
Hvis det er en god idé, forstår jeg ikke at Shell er ene om den.
Min motor er en Mitsubishi GDI, og GDI skulle være årsagen til skiftet?
Kan I forklare mig hvad denne benzin (98 oktan) gør som almindelig 95 oktan ikke gør.
Jeg anvender normalt 95 oktan, men grunden til Shell´s benzin skulle være noget med rensning af motoren?
Hvis det er en god idé, forstår jeg ikke at Shell er ene om den.
Min motor er en Mitsubishi GDI, og GDI skulle være årsagen til skiftet?
Kan I forklare mig hvad denne benzin (98 oktan) gør som almindelig 95 oktan ikke gør.
- Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
Re: SHELL v. Power 99
Jeg ville holde mig til det almindelige 95 oktan, og så smide en omgang dancooil eller belladd additiv med i.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
-
- Stoker IV
- Indlæg: 119
- Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
- Mit fyr: MGM15 Comfort
- Areal: 300+
- Brændsel: Piller
- Geografisk sted: Donslund
- Givet likes: 25 gange
- Modtaget likes: 10 gange
Re: SHELL v. Power 99
Udover at V-Power har en række additiver, som oktan 95 + 92 næppe har, så kan dine tændrør gniste tidligere uden at der opstår tændingsbanken. Tændingsbanken er usundt for din motor. Tændingsbanken er nærmere en eksplosion end en forbrænding, som det skal være.EJB skrev:Hej!
Jeg anvender normalt 95 oktan, men grunden til Shell´s benzin skulle være noget med rensning af motoren?
Hvis det er en god idé, forstår jeg ikke at Shell er ene om den.
Min motor er en Mitsubishi GDI, og GDI skulle være årsagen til skiftet?
Kan I forklare mig hvad denne benzin (98 oktan) gør som almindelig 95 oktan ikke gør.
Når din motor kan tænde et par grader tidligere før top, så kan der opbygges et højere tryk og din motor yder mere. Du kører endda længere på en liter benzin.
Alle moderne bilmotorer har en tændingsbankesensor. Motorstyringen vil hele tiden forsøge at avancere tændingen, men bankesensoren siger stop når den mærker hårde slag i blokken (et piezo-element). Med oktan 98 ligger dette punkt på et sted hvor du får mere power for pengene.
Det er princippet.
NB: Har i øvrigt aldrig forstået hvorfor man markedsfører oktan 92.
Re: SHELL v. Power 99
Mener kun det er Shell, der sælger de dyre dråber. Ducatien har aldrig kørt på andet
Venlig hilsen
Venlig hilsen
Re: SHELL v. Power 99
Så er spørgsmålet vel bare afstand og gevinsten på at køre dertil, som vel afhænger af afstanden på langeland du normalt kørte til en shell. Ellers bliver der jo slidt mere på motor anywaysEJB skrev:Da jeg så sagde til ham, du er vel klar over at Shell tanken lukker her på Langeland, sagde han blot, ja, men de har stadig en i Svendborg.
-
- Stoker XI
- Indlæg: 592
- Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 181
- Brændsel: Højlund pillen
- Fremviser gerne i postnummer: 5900
- Geografisk sted: Langeland
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 18 gange
Re: SHELL v. Power 99
Ja, afstanden er da et problem, det bliver en ekstra tur på små 50 km for at købe benzin.
Efterfølgende har motoren været igennem en rensning.
Svenden der stod i alt det sorte, sagde der godt nok var meget skidt, men nu er den i orden.
Den havde så også sparet sammen i 15 år på landevejene til denne rensning, så nu kan jeg vel køre 15 år igen, eller hvordan?
Skal jeg fortsætte med Würth benzin additiv hver gang jeg tanker, eller er motoren nu så ren, at det ikke er nødvendigt?
Det bliver i hvert fald ikke Shell der bliver hældt på, så bliver det for dyrt,
alt den stund at jeg betalte en krone mere for literen af deres vidunder-benzin også.
Efterfølgende har motoren været igennem en rensning.
Svenden der stod i alt det sorte, sagde der godt nok var meget skidt, men nu er den i orden.
Den havde så også sparet sammen i 15 år på landevejene til denne rensning, så nu kan jeg vel køre 15 år igen, eller hvordan?
Skal jeg fortsætte med Würth benzin additiv hver gang jeg tanker, eller er motoren nu så ren, at det ikke er nødvendigt?
Det bliver i hvert fald ikke Shell der bliver hældt på, så bliver det for dyrt,
alt den stund at jeg betalte en krone mere for literen af deres vidunder-benzin også.
- Zarge
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4410
- Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
- Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
- Areal: 2*132m2
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 7500
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
- Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
- Givet likes: 68 gange
- Modtaget likes: 96 gange
Re: SHELL v. Power 99
Tja...hvor meget bedre kører den nu?
Hvis det er så meget bedre så du mener det er de ekstra udgifter til tanken værd, Ja så er det, ellers ikke... ;-)
Hvis det er så meget bedre så du mener det er de ekstra udgifter til tanken værd, Ja så er det, ellers ikke... ;-)
Mvh Tonni Madsen
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/zarge.html
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/zarge.html
-
- Stoker XVI
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 3 gange
Re: SHELL v. Power 99
Der er også andre selskaber, der har eller har haft "rensebenziner". Jeg kan på stående fod komme i tanke om Q8s Dynamic og Statoils Ultima.
De er dog kun 95 oktan, så det nytter jo ikke, hvis GDIen kræver mindst 97, f.eks. Men er OK, hvis det kun er renseeffekten, der er påkrævet.
Var det noget med, at de nemt koksede til, de motorer?
De er dog kun 95 oktan, så det nytter jo ikke, hvis GDIen kræver mindst 97, f.eks. Men er OK, hvis det kun er renseeffekten, der er påkrævet.
Var det noget med, at de nemt koksede til, de motorer?