Ok, jeg troede det var præcis omvendt, altså at den går længere på literen,
ved f.eks at bypass EGR ventilen helt eller delvist, men til gengæld giver
det flere partikler i udstødningen at lave bypass.
Jeg har aldrigt forstået hvorfor VW har fået et så godt renome. Jeg har altid syntes at de har været arrogante (f.eks da passaterne ikke kunne bremse, udtalte deres direktør; At det da ikke kunne være et problem i danmark, med de lave hastigheds grænser. Eller når en audi ejer kommer ind på værkstedet og skal betale 300 kr mere i timen, end skoda ejeren der kommer ind på samme værksted, og får bilen med samme motor, reperearet af samme mekanikker )
Fulde af løgn (f.kes Da de oplyste om deres kastkæder og defekte gearkasser)
Og mindst lige så fejlbehæftede som alle andre biler. På en vw koster det bare det dobbelte at reparere bilerne (jeg kender 2 personer der har brugt over 100.000 på at holde deres 3 år gamle passat kørende, en der har brugt det samme på en tiguan, og 2 der har solgt deres under 2 år gamle transportere pga af utallige elfejl)
Nu er alle mærker fulde af løgn når det kommer til at indrømme fejl på deres biler, det er jo ikke noget nyt.. feks har citroen/peugeot aldrig indrømmet deres gearkasser på feks 307 ikke dur, de holder ikke længe.. men i dag har alle bil mærker rigtig mange fejl og problemer, vi sælger motorer og gearkasser til alle mærker, problemet er nok at alt skal være så let som muligt og udlede ren luft (helst).
mener nu det er Bosch der har lavet softwaren til VW, er næsten sikker på jeg læste det i en bil avis vi får på arbejdet. . Det er jo Bosch der udvikler rigtig meget af de elektroniske ting i biler.. i samarbejde m de tyske mærker.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..
Enig med bennylar, syntes også jeg så det var Bosch der havde lavet chippen,
og man har forsøgt at få Bosch til at fortælle, hvem de har leveret til.
Nemo, jeg har ikke set Mercedes nævnt, og de benytter ellers også Bosch i stor stil.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Ja, Audi er jo også VW koncernen, og de to hovedmistænkte kom jo netop fra udviklingsafdelingen hos Audi.
Men har ikke set Mercedes nævnt, hvilket på den ene side kan være naturligt nok, da de jo laver deres egne
diesel motorer, men på den anden side benytter de jo også Bosch i stor stil.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
nemocharley skrev:er der slet ingen europæiske mærker som går fri?
ikke hvis du mener holdbarhed... selvfølgelig er der nogle der går knap så meget i stykker som andre..
men spørg en ærlig fransk mekaniker og han sigef kun puha.. ved Augustenborg har en afdeling kun til mekanikere fra de franske mærker. .
det er jo Bosch der nok laver 99%af alle nyskabelser i samarbejdem de store tyske mærker, så kommer de andre mærker senere m "kopier" af de tekniske hjælpemidler og andet.. de står jo bag stortset alle sikkerheds systemer i biler. Lige fra airbag til nødbremse systemer. .
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..