vw skandalen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: vw skandalen

Indlæg af triumph »

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Ok, jeg troede det var præcis omvendt, altså at den går længere på literen,
ved f.eks at bypass EGR ventilen helt eller delvist, men til gengæld giver
det flere partikler i udstødningen at lave bypass.
De bedste (men stadigt dårlige) forklaringer jeg kunne finde:
http://ing.dk/artikel/tvungen-reparatio ... ren-179552

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... vw/5745363

http://www.version2.dk/artikel/saadan-k ... are-375327

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: vw skandalen

Indlæg af triumph »

Jeg har aldrigt forstået hvorfor VW har fået et så godt renome. Jeg har altid syntes at de har været arrogante (f.eks da passaterne ikke kunne bremse, udtalte deres direktør; At det da ikke kunne være et problem i danmark, med de lave hastigheds grænser. Eller når en audi ejer kommer ind på værkstedet og skal betale 300 kr mere i timen, end skoda ejeren der kommer ind på samme værksted, og får bilen med samme motor, reperearet af samme mekanikker )
Fulde af løgn (f.kes Da de oplyste om deres kastkæder og defekte gearkasser)
Og mindst lige så fejlbehæftede som alle andre biler. På en vw koster det bare det dobbelte at reparere bilerne (jeg kender 2 personer der har brugt over 100.000 på at holde deres 3 år gamle passat kørende, en der har brugt det samme på en tiguan, og 2 der har solgt deres under 2 år gamle transportere pga af utallige elfejl)
nemocharley

Re: vw skandalen

Indlæg af nemocharley »

jeg har ikke haft nogle xtra udgifter på poloen, men det er nok tvivlsomt, om jeg nogensinde køber vw igen.
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: vw skandalen

Indlæg af bennylar »

Nu er alle mærker fulde af løgn når det kommer til at indrømme fejl på deres biler, det er jo ikke noget nyt.. feks har citroen/peugeot aldrig indrømmet deres gearkasser på feks 307 ikke dur, de holder ikke længe.. men i dag har alle bil mærker rigtig mange fejl og problemer, vi sælger motorer og gearkasser til alle mærker, problemet er nok at alt skal være så let som muligt og udlede ren luft (helst).

mener nu det er Bosch der har lavet softwaren til VW, er næsten sikker på jeg læste det i en bil avis vi får på arbejdet. . Det er jo Bosch der udvikler rigtig meget af de elektroniske ting i biler.. i samarbejde m de tyske mærker.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif
nemocharley

Re: vw skandalen

Indlæg af nemocharley »

er der slet ingen europæiske mærker som går fri?

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Re: vw skandalen

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Enig med bennylar, syntes også jeg så det var Bosch der havde lavet chippen,
og man har forsøgt at få Bosch til at fortælle, hvem de har leveret til.

Nemo, jeg har ikke set Mercedes nævnt, og de benytter ellers også Bosch i stor stil.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
nemocharley

Re: vw skandalen

Indlæg af nemocharley »

både audi og mercedes har jeg set nævnt andetsteds

men hvad med renault, opel og volvo?
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Re: vw skandalen

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Ja, Audi er jo også VW koncernen, og de to hovedmistænkte kom jo netop fra udviklingsafdelingen hos Audi.

Men har ikke set Mercedes nævnt, hvilket på den ene side kan være naturligt nok, da de jo laver deres egne
diesel motorer, men på den anden side benytter de jo også Bosch i stor stil.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
nemocharley

Re: vw skandalen

Indlæg af nemocharley »

http://ing.dk/artikel/bilfabrikanter-sn ... omi-172660

det er det nærmeste jeg kan komme det, jeg kan desværre ikke finde de artikel jeg så tidligere
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: vw skandalen

Indlæg af bennylar »

nemocharley skrev:er der slet ingen europæiske mærker som går fri?
ikke hvis du mener holdbarhed... selvfølgelig er der nogle der går knap så meget i stykker som andre.. :wink:

men spørg en ærlig fransk mekaniker og han sigef kun puha.. ved Augustenborg har en afdeling kun til mekanikere fra de franske mærker. . icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

det er jo Bosch der nok laver 99%af alle nyskabelser i samarbejdem de store tyske mærker, så kommer de andre mærker senere m "kopier" af de tekniske hjælpemidler og andet.. de står jo bag stortset alle sikkerheds systemer i biler. Lige fra airbag til nødbremse systemer. .
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Besvar