Side 2 af 2

Re: Adblue i personbiler.

: 28 aug 2015 22:22
af Brandsen
Halløj i forum,

Arghhh, det kære 'væsen' vil have kr 250.000 for at lave mine papegøjeplader om til hvide,
og vi taler om en 2006 model !

Men ok, jeg er nu glad for papegøjepladerne, fordi der jo i den slags er et skjold bag ved førersædet.
og når jeg har enten får eller geder bag i R-klassen, så kan de bæster finde på at slikke mig i nakken,
mens jeg kører, ret respektstridigt siger jeg lige, og jeg kan bare ikke have det, altså at blive slikket
i nakken når jeg kører bil. Så fint med papepøjeplader.

Re: Adblue i personbiler.

: 28 aug 2015 22:26
af Brandsen
Halløj i forum,

UPS, med store bogstaver, have naturligvis ikke lige i farten set, at [tag]Lintz[/tag] er blevet
forfremmet fra Guru til Redaktør. My bad...... tilbage til den Irske kaffe. Beam me up Scotty !

Re: Adblue i personbiler.

: 28 aug 2015 22:29
af Lintz
Brandsen skrev:Halløj i forum,

UPS, med store bogstaver, have naturligvis ikke lige i farten set, at [tag]Lintz[/tag] er blevet
forfremmet fra Guru til Redaktør. My bad...... tilbage til den Irske kaffe. Beam me up Scotty !
Jep. Er nu i besidelse af visse værktøjer som kan gør dig tavs i et stykke tid. Ulrik vil nok kalde det magtmisbrug. Men det må jeg så tage med.

Re: Adblue i personbiler.

: 28 aug 2015 22:42
af Brandsen
Halløj i forum,

Too late, jeg er i Baren sammen med J-B, som de 2 eneste her til aften, og vi har konspireret,
..... I shall say no more.... efter 2 mega Irsk kaffe, er vi blevet ret kloge siger jeg bare, .....syv segl !!

.... Hov, ser nu, at Famous Grouse whiskey ikke er helt det samme som ADblue, selv om det jo også klart
renser 'katalysatoren' her en fredag aften, så måske en god ide lige at slette de seneste indlæg [tag]Lintz[/tag],
helt urimeligt jeg lige kom til at hijack en ellers meget interessant ogseriøs tråd, beklager !

Re: Adblue i personbiler.

: 30 aug 2015 02:11
af Bagger
Det kan godt være at Adblue er en smule udskældt blandt chaufførerne. Bevares, der da også træls med den ekstra udgift og det ekstra arbejde i at påfylde det. For slet ikke at tale om problemerne med tilstoppede dyser, slanger, styreenheder osv.

Når alt det er sagt, så burde kritikerne egentlig se hvilke positive sider der er. Ved efterbehandling i udstødningsgasserne, får man dieselmotoren tilbage hvor den går bedst. Euro 3-4-5 (for dem der ikke kørte med adblue) er gradivist blevet et helvede med ændrede løftehøjder og indsprøjtningstidspunkter. For slet ikke at tale om efterindsprøjtninger i samme takt. Alle med en smule form for kendskab til en dieselmotor og deres udvikling vil kunne mærke en meget bedre motorgang og ydelse med adblue.