Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af MichaelK »

Ja, det er bestem ikke nemt. Jeg er altid blevet frarådet franske biler, og argumentet har
stort set altid været reperationsomkostninger på affjederingssystemet. Det, og så mere
generelle el og rustproblemer, men det døjer bestemte modeller inden for alle bilmærker
jo med. Så det er bestemt ikke nemt.

Nu har vi, i min familie, aldrig sådan sværget til eet bestemt bilmærke. Men der har sjovt
nok aldrig været et asiatisk (bortset fra en enkelt Nissan) , eller fransk bilmærke imellem.
Da jeg blev født i 1970, havde min far en Volvo Amazone (sort). Den blev efterfulgt af Ford
Taunus, Ford Fiesta, Mercedes 123, Volvo 242, Ford Escort 1,3 LX, Ford Sierra 1.6, VW Golf,
og nu en VW Polo.

Personligt har jeg altid været til Ford, selvom min bror bare har hovedrysten til overs for
det. Han vil helst have VW (Golf 1 eller 2 ikke andre), ellers er det Audi A6, der lige nu står
på hans ønskeseddel (har lige nu en A4). Men for det nu ikke skal være løgn, så har han lige
lagt et bud ind på en Peugeot 607!

Min personlig svaghed for Ford, har også påvirket mit eget bilvalg gennem tiderne. Jeg købte
godt nok en Nissan Patrol som min første bil. Den blev dog hurtigt skiftet ud med en Ford
Escort 1.4i, efterfulgt af 2 Ford Escort 1.6 EFI, så en VW Passat 1.9TD, tilbage til Ford Escort,
og nu en Volvo V40 (de sidste 3 alle i stationcar udgaverne).

Af alle bilerne, er min nuværende Volvo V40, uden betænkninger, den bedste af dem alle
sammen. Sikkert mest fordi det samtidig er den nyeste af dem alle (2003), hvilket udmønter
sig i udstyrs- og komfortniveauet. Samtidig med at det virker som en kvalitetsbil hele vejen
igennem. Det bliver bestemt ikke den sidste Volvo Jeg køber! Men jeg ved at jeg ved næste
bilkøb, helt sikkert vil kigge forbi Ford igen, eller Mercedes, eller, eller, eller, ......... :oops:

Men, indrømmet, Citroen eller et asiatisk bilmærke bliver det nok aldrig.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af MichaelK »

Lintz skrev: NEMLIG og det eneste der dur er en Goldwing. Alt andet er noget lort. .... icon_cheesygrin.gif
Nej nej, Du er helt forkert på den. Harley Davidson Electra Glide, den er fed :P
(Sagt af én, der aldrig har ejet en MC :oops: )

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af Lintz »

MichaelK skrev: Nej nej, Du er helt forkert på den. Harley Davidson Electra Glide, den er fed :P
(Sagt af én, der aldrig har ejet en MC :oops: )
Jo. Jo. 400 kg tørvægt til 86 hk. Så nok nærmere 550 til 650 kg på vej ned i gennem Tyskland. Så skal man vist stå af og skubbe når man når til Kasel. Men flot er den.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Djursland
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 123
Tilmeldt: 13 apr 2012 21:15

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af Djursland »

nå jeg skal da lige love for folk kommer op af stolen griner

og ja morgensur om aften griner

jeg bliver bare så træt af folk der snakker om at citroen hydraulik er dyrt og noget skidt og når man så går dem på klingen så har de aldrig haft en selv eller rep det selv for det er billigt.. jeg altid lavet mine biler selv og citroen er ikke være end alt muligt andet


og hydraulik i en bil er pisse simpel og mega godt når det er i orden og det skal selvfølgelig vedligeholdes det skal alt der køre rundt
når jeg køre til tyskland var der en gang en mand ved siden af mig der sagde til mig den der kan du da ikke køre hjem i (den var sunket ned fordi jeg læssede i den og den stod på bunden) jo jo sagde jeg men han blev næsten hel sur og begyndte at skælde ud og så gik jeg ind og startet den og den hævede sig op i normal køre højde og så sagde han det var sgu smart og så blev der ro da han fik at vide der var tæt på 700 kg i da jeg var færdig

men ja jeg har også haft BMW i mange år ligesom jeg har kørt vw syncro T3 den var for øvrigt sjov men en traktor at køre i.. og så har jeg haft subaru legasy og den var entelig glad for for der var tænkt over en masse detaljer som andre kunne lære en masse af men den var bare pisse dyr i stumper bla et tændings dæksel kostede 750 kr. jeg var ved at falde ned af stolen da jeg fik det at vide..


jeg vil sige jeg er meget åben overfor andre mærker og respektere andres holdninger til biler men jeg har bare fundet det jeg gerne vil køre i og forventer nok også at folk respekter mit valg. men det er bare ikke altid sån virkeligheden er desværre

men ja det er et meget ømt punkt at snakke om biler

Mvh og GOD dag til alle
Ecoteck HR 100
jopa

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af jopa »

Min næste bil bliver en citroen med tysk motor 100%

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af triumph »

Jeg ville da heller have en tysk bil med en fransk motor, end en fransk bil med en tysk motor.
Jeg har haft opel, ford, peugeot, citroen, og Kia. Den ubetinget ringeste bil jeg havde var en særdeles velholdt Siera. Der var næsten altid noget galt, og ofte de samme ting. (Knækkede forfjedre, ophæng) Fransk diesel er bare ok. Jeg købte dog en fabriksny Citroen C3. 40.000 kr pr år i vedligehold !
Styrekuglerne holdt ca. 20-25.000 km, skiver 40.000, og så var der altid noget galt. generatoren brændte af, servostyringen holdt periodisk om med at fungere, der var altid tændt lamper for defekte airbags, lygtejustering defekt oma.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af MichaelK »

@Triumph


Du bekræfter alle fordommene om Citroen. icon_cheesygrin.gif

Underligt med den Sierra? Den min far havde fejlede aldrig noget, ud over
alm. udskiftning af div. sliddele.

Men selvfølgelig er der udgifter på alle biler, det er og bliver vist verdens
ringeste investering :roll: Selv min Volvo, som jeg er utrolig glad for, koster
lidt i stumper i ny og næ. Nu har jeg haft den siden sep. 2013, og det løber
da op alt sammen.

Havde jeg ikke været vaks og fundet rigtig mange af delene på Ebay i England,
så havde det helt klart være en noget dyrere bil i stumper. At jeg samtidig
ikke skal bekymre mig om løn til mekanikeren, ud over en kølig fra kassen, så
se økonomien fornuftig ud. Men havde jeg skulle køre bilen på værksted for at
for det lavet, så var jeg hurtigt blevet en fattig mand :wink:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af triumph »

Jeg havde sieraen i 3 år, den havde kørt 180.000 da jeg solgte den. Den fik ny kast + ventiler, ny vandpumpe, generator, starter, manchetter blev skiftet 2 gange, automatchoker. En lille lorte gummislange sprang, så vandet røg. 3 sæt forfjedre, 3 sæt gummieophæng foran. ny tandstang, skiver, styrekugler, kødben, 2 sæt støddæmpere, 2 udstødninger + alm service : bremser, skiver klodser.

C3érn var også et problembarn. Men mine 405 og 406 var fine. 405érn havde kørt over 500.000, Den kunne altid køre, den skulle bare have lavet bagbremser en gang om året. 406érn Den havde kørt 350.000 da jeg solgte den, og der var da af og til en styrekugle, og lidt her og der. Men aldrig noget der var slemt. Jeg solgte den da alle de rådne styrearme der holder baghjulende begyndte at blive dårlige.

Ceedén og picantoen jeg har nu er helt suverent de mest fejlfri biler jeg har haft. Ceeden sled baghjulende skæve fra ny, og så rustede bagklappen. Efter kia fik ordnet det, så har der ikke været noget. Jeg har ikke brugt en eneste kr, på andet end alm service.
Picantoen fra 2006 har fået en ny benzinpumpe. ellers intet på 5 år. Ikke en styrekugle, eller bærearm, der ellers god kunne gå på peugeoten
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af triumph »

Det passer ikke helt hvad jeg skrev, ceedén har fået fyldt ACén. Men det er også den eneste udgift på 180.000 km (Udover service. Klodser blev skiftet ved ca. 100.000, nu har den kørt 180.000, og skiverne er de samme)
På Picantoen har jeg som sagt skiftet benzinpumpen på 90.000 km, men jeg glemte at den også havde fået nye kalibre/skiver bag på.
Men jeg er totalt imponere......
Brugeravatar
Djursland
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 123
Tilmeldt: 13 apr 2012 21:15

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af Djursland »

det det også hænger sammen med om der er problemer eller ikke er jo også hvordan man køre og især hvor langt man køre om md eller året

men som sagt har jeg ikke har nogle udgifter til mine xantia Hdi.. jeg regnede lige sammen i dag og det er til dato de billiste biler jeg har haft. hele det sidste år dvs fra aug har jeg brugt 500 kr til spore stang og styre kugler i begge sider. jeg har ikke skiftet bremser i de 2 år jeg har haft den olie ja og div filter men ikke andet og ejg køre 25-30,000 km om året

så den får lov at køre så lang tid den vil

Mvh Flemming
Ecoteck HR 100

Besvar