Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Køb af Lupo 3L
Re: Køb af Lupo 3L
Hurtigt sidenhen fra min side
Havde en Lupo 3L i 7 år og 11 dage (ja, savner den) som rundede 408.000km uden at være åbnet da jeg solgte den i 2012 - den har rundet 490.000 km og har kun fået skiftet en kobling siden
Min tese er dog, idag, at der er så mange nye biler i mikro/mini klassen, hvor du får "næsten" samme økonomi og nyere/større bil med mere udstyr til pengene.. Dette er ikke for at tale imod Lupo 3L, for ved min gud jeg elskede den bil - men sidste model i 2005, gør den til en halvgammel fætter til de priser de sælges til.
Da jeg solgte min, da valgte jeg at sælge den 10.000kr under den billigste på nettet (solgte til en kollega)
Havde en Lupo 3L i 7 år og 11 dage (ja, savner den) som rundede 408.000km uden at være åbnet da jeg solgte den i 2012 - den har rundet 490.000 km og har kun fået skiftet en kobling siden
Min tese er dog, idag, at der er så mange nye biler i mikro/mini klassen, hvor du får "næsten" samme økonomi og nyere/større bil med mere udstyr til pengene.. Dette er ikke for at tale imod Lupo 3L, for ved min gud jeg elskede den bil - men sidste model i 2005, gør den til en halvgammel fætter til de priser de sælges til.
Da jeg solgte min, da valgte jeg at sælge den 10.000kr under den billigste på nettet (solgte til en kollega)
-
- Stoker XIX
- Indlæg: 5464
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Givet likes: 402 gange
- Modtaget likes: 420 gange
Re: Køb af Lupo 3L
Min kollega har en, han bor på fyn og arbejder i kalundborg. Den kan køre over broen til halv pris (Motorcykel takst) Fordi den er under 3 meter. Der er fobavsende god plads på forsædetnemocharley skrev:T
Kender i den lille toyota iq i diesel - der er ikke mange af dem i dk, men jeg kørte i en for nogle år siden og det var bare skægt - kunne godt finde på at anskaffe mig sådan en om et par år.
-
- Stoker XIX
- Indlæg: 5464
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Givet likes: 402 gange
- Modtaget likes: 420 gange
Re: Køb af Lupo 3L
Min anden kollega har en Lupo. Ha har haft rigtigt mange problemer. Specielt fordi WV ikke kender en Lupo ordenligt.triumph skrev: Min kollega har en, han bor på fyn og arbejder i kalundborg. Den kan køre over broen til halv pris (Motorcykel takst) Fordi den er under 3 meter. Der er fobavsende god plads på forsædet
- Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5099
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
Re: Køb af Lupo 3L
Lupo er noget lort, så er det sagt. Magen til elendig bygget diskountkasse skal man lede længe efter.
Skal det være økonomi, og køre langt på literen, uden at suge budgettet ud af husholdningen, så ville jeg kigge andre veje.
Hvad med en 3 cylindret Fabia istedet? Der får du en mere rummelig bil, masser af komfort og udstyr, og stadig med en 3 cylindret TDi (dog ikke bygget i ren alu som i lupoen, heldigvis), som går ualmindelig lagt på literen. Vi havde en, som stationcar, den kørte vi 300.000 km i, og den dyreste reparation vi var ude i, var nye fjedre og støddæmpere bagtil, grundet kørsel med hestetrailer. Motoren fik bare det service den skulle have, og ikke andet.
I daglig drift, kørte den nemt 27 på literen. Jeg har haft den helt oppe på 28,7 af og til. Jeg ved godt det ikke er de lovede 33,3 som lupoen påstår, men det er nu også de færreste som har formået det med en lupo.
Den er desuden i en noget bedre prisklasse end en gennempulet lupo med 300.000 på klokken.
Der findes også andre alternativer, men dem har jeg ingen erfaring med, så det holder jeg mig fra at kommentere på.
Skal det være økonomi, og køre langt på literen, uden at suge budgettet ud af husholdningen, så ville jeg kigge andre veje.
Hvad med en 3 cylindret Fabia istedet? Der får du en mere rummelig bil, masser af komfort og udstyr, og stadig med en 3 cylindret TDi (dog ikke bygget i ren alu som i lupoen, heldigvis), som går ualmindelig lagt på literen. Vi havde en, som stationcar, den kørte vi 300.000 km i, og den dyreste reparation vi var ude i, var nye fjedre og støddæmpere bagtil, grundet kørsel med hestetrailer. Motoren fik bare det service den skulle have, og ikke andet.
I daglig drift, kørte den nemt 27 på literen. Jeg har haft den helt oppe på 28,7 af og til. Jeg ved godt det ikke er de lovede 33,3 som lupoen påstår, men det er nu også de færreste som har formået det med en lupo.
Den er desuden i en noget bedre prisklasse end en gennempulet lupo med 300.000 på klokken.
Der findes også andre alternativer, men dem har jeg ingen erfaring med, så det holder jeg mig fra at kommentere på.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- Indlæg: 7984
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Givet likes: 1380 gange
- Modtaget likes: 795 gange
Re: Køb af Lupo 3L
[quote="Bigfoot"]Lupo er noget lort, så er det sagt. Magen til elendig bygget diskountkasse skal man lede længe efter.
Jeg ved godt det ikke er de lovede 33,3 som lupoen påstår, men det er nu også de færreste som har formået det med en lupo.
Den er desuden i en noget bedre prisklasse end en gennempulet lupo med 300.000 på klokken.[/quote]
Så er det på tide at finde popcornen frem
Jeg ved godt det ikke er de lovede 33,3 som lupoen påstår, men det er nu også de færreste som har formået det med en lupo.
Den er desuden i en noget bedre prisklasse end en gennempulet lupo med 300.000 på klokken.[/quote]
Så er det på tide at finde popcornen frem
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5099
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
Re: Køb af Lupo 3L
Lintz skrev: Så er det på tide at finde popcornen frem
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- Indlæg: 7984
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Givet likes: 1380 gange
- Modtaget likes: 795 gange
Re: Køb af Lupo 3L
Bigfoot skrev:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5099
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
Re: Køb af Lupo 3L
Lintz skrev:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
- Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5099
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
Re: Køb af Lupo 3L
nå nok fis.
En lupo er desværre en misforstået bil i mine øjne.
Den blev aldrig bygget til at køre 300.000+ km. Jeg talte med en af ingeniørerne på VW fabrikken, da jeg var dernede med en skoleklasse, og han fortalte de faktisk ville have smidt et 5 cifret speedometer i den, da den aldrig var tiltænkt at køre mere end 100.000 km. Det er en cityflitzer som de kalder den. Bare på diesel.
Det var dog billigere at bruge instrumenterne fra de øvrige VW modeller, så man smed et 6 cifret i.
Alt i den, er bygget med fokus på lav vægt, ikke holdbarhed. Bruger man den som pendlerbil, skal man forvente at dele som rudehejs og hjullejer, skal skiftes med regelmæssige intervaller. Bremserne er også voldsomt underdimensioneret, den er sågar med gamle små tromlebremser bagpå.
Inden jeg holdte helt som mekaniker, havde vi en kunde i huset, som var bosiddende i Esbjerg. Han kørte hovedsageligt amerikanerbiler, en Camaro var hovedkøretøjet. Men da hans stilling blev midlertidigt flyttet til kolding, følte han sig nødsaget til at få en pendlerbil til de to år han skulle køre derud.
Da de to år var gået, gjorde han status på købet af den lupo 3L. Det løb i nul, hvis han havde valgt at lade være, og bare køre i camaroen. Så dyr havde den været i vedligehold, og han fik ikke lavet noget gearkasseværk. Det var alt det andet.
Jeg kan godt se at 180 kr om året i afgift lokker, og at den lover de mange km på literen. Men det har sin pris....
Jeg kender til bilforhandlere som nægter at røre en lupo 3L, i det øjeblik de får en i bytte, så ryger den på engroslisten til dem som gider bøvle med dem.
En lupo er desværre en misforstået bil i mine øjne.
Den blev aldrig bygget til at køre 300.000+ km. Jeg talte med en af ingeniørerne på VW fabrikken, da jeg var dernede med en skoleklasse, og han fortalte de faktisk ville have smidt et 5 cifret speedometer i den, da den aldrig var tiltænkt at køre mere end 100.000 km. Det er en cityflitzer som de kalder den. Bare på diesel.
Det var dog billigere at bruge instrumenterne fra de øvrige VW modeller, så man smed et 6 cifret i.
Alt i den, er bygget med fokus på lav vægt, ikke holdbarhed. Bruger man den som pendlerbil, skal man forvente at dele som rudehejs og hjullejer, skal skiftes med regelmæssige intervaller. Bremserne er også voldsomt underdimensioneret, den er sågar med gamle små tromlebremser bagpå.
Inden jeg holdte helt som mekaniker, havde vi en kunde i huset, som var bosiddende i Esbjerg. Han kørte hovedsageligt amerikanerbiler, en Camaro var hovedkøretøjet. Men da hans stilling blev midlertidigt flyttet til kolding, følte han sig nødsaget til at få en pendlerbil til de to år han skulle køre derud.
Da de to år var gået, gjorde han status på købet af den lupo 3L. Det løb i nul, hvis han havde valgt at lade være, og bare køre i camaroen. Så dyr havde den været i vedligehold, og han fik ikke lavet noget gearkasseværk. Det var alt det andet.
Jeg kan godt se at 180 kr om året i afgift lokker, og at den lover de mange km på literen. Men det har sin pris....
Jeg kender til bilforhandlere som nægter at røre en lupo 3L, i det øjeblik de får en i bytte, så ryger den på engroslisten til dem som gider bøvle med dem.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Re: Køb af Lupo 3L
tak for fabia tippet - de har dog en regulær vogn til familien, så det er derfor han leder efter en mini/mikro bil (og fordi han synes Lupoen var lidt skæg + økonomisk) - jeg ved heller ikke hvor langt han komme rmed 55k til en fabia? Han har også kigget på den lille renault diesel som går 28km på literen - men de er svære at finde til under 55kBigfoot skrev:Lupo er noget lort, så er det sagt. Magen til elendig bygget diskountkasse skal man lede længe efter.
Skal det være økonomi, og køre langt på literen, uden at suge budgettet ud af husholdningen, så ville jeg kigge andre veje.
Hvad med en 3 cylindret Fabia istedet? Der får du en mere rummelig bil, masser af komfort og udstyr, og stadig med en 3 cylindret TDi (dog ikke bygget i ren alu som i lupoen, heldigvis), som går ualmindelig lagt på literen. Vi havde en, som stationcar, den kørte vi 300.000 km i, og den dyreste reparation vi var ude i, var nye fjedre og støddæmpere bagtil, grundet kørsel med hestetrailer. Motoren fik bare det service den skulle have, og ikke andet.
I daglig drift, kørte den nemt 27 på literen. Jeg har haft den helt oppe på 28,7 af og til. Jeg ved godt det ikke er de lovede 33,3 som lupoen påstår, men det er nu også de færreste som har formået det med en lupo.
Den er desuden i en noget bedre prisklasse end en gennempulet lupo med 300.000 på klokken.
Der findes også andre alternativer, men dem har jeg ingen erfaring med, så det holder jeg mig fra at kommentere på.