nemocharley skrev:
tak for fabia tippet - de har dog en regulær vogn til familien, så det er derfor han leder efter en mini/mikro bil (og fordi han synes Lupoen var lidt skæg + økonomisk) - jeg ved heller ikke hvor langt han komme rmed 55k til en fabia? Han har også kigget på den lille renault diesel som går 28km på literen - men de er svære at finde til under 55k
at kalde en fabia for en regulær familiebil, er som at kalde en ferrari hvermandseje.... den er sku lille men praktisk. Gensalgsværdien er så det højere, grundet sin praktiske brug.
Vi prøvede at køre 4 voksne til sverige i vores. Det gør man kun den ene gang.
Men en fabia er den billigste bil at holde ved lige, den koster så godt som intet i reparation.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
nemocharley skrev:jeg sender det videre til ham - så må vi se om han vil flytte fokus fra Lupo 3l over til Skoda Fabia greenline diesel.
ikke nødvendigvis en greenline..... tværtimod
jeg tænkte mere på modellen før den. Altså en 2005'er 1.4 TDi f.eks.... de fås for meget små penge, og er vanvittig driftsikre.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
En 3l bliver dyr hvis ikke man bruger en mekaniker der kender den type bil, og det gør stortset Ingen VW værksteder. ... man skal finde de små specialister rundt om..
den har tromler bag og de koster rigtig guld, de er ren alu der er hærdet, vi har prøvet at dreje dem men det kan man ikke. .
den 3 cyl fabia har vi da godt nok solgt motorer til som var det brød søndag morgen... så holdbar. . ;-)
men der findes jo lupo m en 1.7 diesel motor uden turbo, den havde min makker i 5 år ca 450.000 km og den fik et for hjulleje samt bremser...
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..