der er hverken noget i tomgang, eller ingangsætningbennylar skrev:Prøv lige og få en mekaniker til at se på bilen, den har så vidt jeg husker også dobbelt svinghjul og når de er slidte, svinger den lidt i tomgang og kan ryste/ruske v igangsætning.. det er mere hvis det går helt i stykker kan det koste både gearkasse og motor.. det kan faktisk nærmest eksplodere hvis det først er helt opslidt.. eller ødelægge krumtappen i enden..
så hjælper motorrens ikke meget..
Dysserens / motorrens
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5481
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 405 gange
- Blevet takket: 423 gange
Dysserens / motorrens
- Lau
- Stoker XII
- 16
- Indlæg: 794
- Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
- Mit fyr: MGM Junior
- Areal: 135 rimelig iso.
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6621
- Årligt forbrug: 3600 kg
- Geografisk sted: Vejen (",)
- Har takket: 23 gange
- Blevet takket: 14 gange
Dysserens / motorrens
Det kunne godt være en godt tilsodet egr-ventil der får motoren til at nærmest vibrere under kørsel.
Men hvis den er så tilsodet så er en afmontering og manuel rensning altså nødvendig. Så kan du også samtidigt se om din indsugningsmanifold er så snasket at den skal renses.
Min mening om dieseladditiv og indsugningsrens er at det er ligegyldigt pis.
Det gver nogen gange en mærkbar forbedring, det er korrekt, men en manuel rens er nu bedre - og hvis det er nødvendigt så kan du med garanti mærke en fed forbedring bagefter.
Jeg har set mange dyser/injektorer levere for meget brændstof efter en diesel-mirakel-kur, det vil sige bilen faktisk får flere hestekræfter, men der er ikke længere harmoni i sammensætning af ladetryk og brændstof.
Derimod en omgang motorolie-rens, lige inden olieskift, det syntes jeg er en god ide, da man så får snasket ud, inden nye olie hældes i motoren.
Men hvis den er så tilsodet så er en afmontering og manuel rensning altså nødvendig. Så kan du også samtidigt se om din indsugningsmanifold er så snasket at den skal renses.
Min mening om dieseladditiv og indsugningsrens er at det er ligegyldigt pis.
Det gver nogen gange en mærkbar forbedring, det er korrekt, men en manuel rens er nu bedre - og hvis det er nødvendigt så kan du med garanti mærke en fed forbedring bagefter.
Jeg har set mange dyser/injektorer levere for meget brændstof efter en diesel-mirakel-kur, det vil sige bilen faktisk får flere hestekræfter, men der er ikke længere harmoni i sammensætning af ladetryk og brændstof.
Derimod en omgang motorolie-rens, lige inden olieskift, det syntes jeg er en god ide, da man så får snasket ud, inden nye olie hældes i motoren.
-
- Stoker XI
- 9
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
- Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
- Areal: opvarmer 240kvm.
- Brændsel: piller
- Årligt forbrug: ca 5 ton.
- Geografisk sted: sønderjylland
- Har takket: 104 gange
- Blevet takket: 42 gange
Dysserens / motorrens
Ja indsugning er bedst at gøre manuel, evt få en tur med belladds skum. Man har jo set huller hvor der kun var 3/4hul tilbage. .
En grund til vi har lidt problemer m diesel biler er nok den svovl der er i dieslen i DK, i Tyskland er der ikke så meget i, da loven foreskriver det, ifølge min tyske kollega..
En grund til vi har lidt problemer m diesel biler er nok den svovl der er i dieslen i DK, i Tyskland er der ikke så meget i, da loven foreskriver det, ifølge min tyske kollega..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5003
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
Dysserens / motorrens
Er dette trick også godt til benzin biler?bennylar skrev: jeg ville anbefale beladd (må staves)det har jeg bedst erfaring med, vi bruger det på alle vore firma biler og kunde biler. man skal bare gøre som der står på brugsforvirringen så virker det bedst...
har brugt det til tanken og motorrens til at hælde i olien (der hælder jeg selv bare 1 liter dieselolie i i stedet for deres rens.. først 1 liter olie af og så diesel til max mærket, lade bilen stå i tomgang 15 min og så skifte olie som normalt.. ) så er olien ren igen..
Dysserens / motorrens
Jeg bruger sådan noget diesel additiv engang imellem, i håbet om at EGR ventilerne ikke kokser til. Det koster en formue at få skiftet dem. Ved ikke, om det er additivets skyld, at jeg ikke har haft problemer, men det bilder jeg mig ind
Jeg er iøvrigt enig med Lau i det med EGR-ventilen.
Venlig hilsen
Jeg er iøvrigt enig med Lau i det med EGR-ventilen.
Venlig hilsen
-
- Stoker XI
- 9
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
- Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
- Areal: opvarmer 240kvm.
- Brændsel: piller
- Årligt forbrug: ca 5 ton.
- Geografisk sted: sønderjylland
- Har takket: 104 gange
- Blevet takket: 42 gange
Dysserens / motorrens
ja det kan du sagtens, dog vil jeg ikke garantere for tætheden bagefter, hvis det er en gammel bil med mange km på røven..John Skov Jensen skrev: Er dette trick også godt til benzin biler?
du løsner jo koks og aflejringer af, osse ved stempelringe osv. gjorde det ved en golf 3 1.8 der havde gået 700.000km den begyndte at bruge lidt olie bagefter... ikke meget men lidt..
HUSK KUN TOMGANG når man bruger de ting...
til ældre biler bruger jeg noget bagefter til at "blødgøre" alle pakdåser/oringe/ventilhætter, de er mange gange lidt hårde, har haft en ældre Corolla der var lidt utæt ved krumtap pakdåsen efter lidt tid blev den tæt igen..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..
-
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1521
- Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
- Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
- Areal: 170
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 6990
- Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
- Har takket: 15 gange
- Blevet takket: 53 gange
Dysserens / motorrens
har du et link på sådan et produkt?bennylar skrev:.....til ældre biler bruger jeg noget bagefter til at "blødgøre" alle pakdåser/oringe/ventilhætter, de er mange gange lidt hårde, har haft en ældre Corolla der var lidt utæt ved krumtap pakdåsen efter lidt tid blev den tæt igen..
min gamle picasso HDI sveder ved bagerste pakdåse. magter sq ikke at skulle pille kassen ned for at udskifte den, på den gamle "dunk"
-
- Stoker XI
- 9
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
- Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
- Areal: opvarmer 240kvm.
- Brændsel: piller
- Årligt forbrug: ca 5 ton.
- Geografisk sted: sønderjylland
- Har takket: 104 gange
- Blevet takket: 42 gange
Dysserens / motorrens
ikke her lige, sidder hjemme efter en operation.. men det kan findes hos bardahl.dk, og hedder engine stop leak kan ikke linke fra min tablet..Flammen skrev: har du et link på sådan et produkt?
min gamle picasso HDI sveder ved bagerste pakdåse. magter sq ikke at skulle pille kassen ned for at udskifte den, på den gamle "dunk"
det fås hos stort set alle der handler med ting til biler... men læs lige hvad de skriver, det er kun hårdt gummi de kan blødgøre ikke reparere en ødelagt pakdåse , men det er altid et forsøg værd at prøve. virker det ikke er det kun den hårde vej tilbage, men hvis den kun sveder lidt så plejer det at virke... men løber olien ud er det nok ikke relevant at bruge..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..