Det er så ikke motorkode du oplyser her..... Så ved ikke om den passer i din bil....
Du skal finde motorkode på din bil, så frem du skal have en brugt motor.
Den kan findes via registreringsnummer på din bil.
Dunas skrev:
Det er så ikke motorkode du oplyser her..... Så ved ikke om den passer i din bil....
Du skal finde motorkode på din bil, så frem du skal have en brugt motor.
Den kan findes via registreringsnummer på din bil.
Jeg ville ikke købe i Tyskland hvis det viser sig at den nye motor går I stykker, tro mig vi har købt dernede og måtte selv tage ned og forlange penge igen, de troede ikke vi kom forbi (ca800km) men det gjorde vi og når der står 3 gutter på den anden side af 2 meter så fik de squ pludselig penge fundet frem, det var et firma m god kredit på nethandel men det var de ikke i vores tilfælde.. (de 2meter er så i bredden);).
Der burde ligge en del motorer på hylden hos en hugger, de går næsten aldrig i stykker, tror vi har et par på lager... der ligger da en hugger i svendborg og flere på fyn. Mit råd er køb en med arbejdsløn hvis den nye går i stykker inden for 6 måneder, de kan fåes billigere uden arbejdsløn men så får du ikke betalt for at få den lavet/skiftet..
men m de km er bilen måske ikke værd at ofre 15 kg på...
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..
bennylar skrev:Jeg ville ikke købe i Tyskland hvis det viser sig at den nye motor går I stykker, tro mig vi har købt dernede og måtte selv tage ned og forlange penge igen, de troede ikke vi kom forbi (ca800km) men det gjorde vi og når der står 3 gutter på den anden side af 2 meter så fik de squ pludselig penge fundet frem, det var et firma m god kredit på nethandel men det var de ikke i vores tilfælde.. (de 2meter er så i bredden);).
Der burde ligge en del motorer på hylden hos en hugger, de går næsten aldrig i stykker, tror vi har et par på lager... der ligger da en hugger i svendborg og flere på fyn. Mit råd er køb en med arbejdsløn hvis den nye går i stykker inden for 6 måneder, de kan fåes billigere uden arbejdsløn men så får du ikke betalt for at få den lavet/skiftet..
men m de km er bilen måske ikke værd at ofre 15 kg på...
Tja nu må vi se har heldig vis Ford tekniker til samling osv
bennylar skrev:
nej 2.0 er fords egen, 1.6 er fra en ægerlig fransk møgkasse
Nu er den Ford TDci 2.0 jo motor en samarbejde med PSA og Ford med mere, motorkoden er DW10, anden generation .
Spørgsmålet er nu, bilen har kørt 456k.? og er alt service blevet overholdt i bilens tid?
Tager vi VAG koncernens motorer, der himler ved godt 100k, men det er jo nok bare normalt vedligehold at skifte motor
bennylar skrev:
nej 2.0 er fords egen, 1.6 er fra en ægerlig fransk møgkasse
Nå nå - Ikke for at starte en diskussion op - men 1,6 psa diesel er det mest overbevisende jeg til dato har oplevet - Har haft det i Pegeout og Ford - Absolut en dejlig maskine.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
1.6hdi er da den ringeste motor der er lavet.. vi har solgt så mange af dem man sku tro det var løgn.. de andre franske ku jo gå 400.000km uden problemer.
ikke at vag motorer er bedre.. de går hurtigere end varmt brød hos bageren.. men har da set flere der har rundet 400.000km inden de brækkede sig..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..