Godmorgen til Jer.
Jeg ved godt at det er lidt diffust. Men det er fruen som køre mest i bilen og en gang imellem oplever hun at pedalen ikke kommer tilbage.Flere varianter fra at den er langsom tit om morgene til at den skal sparkes til flere gange for at komme op. Den er hydraulisk og får væske fra bremsen. Er den nogen der kender til dette? Køre selv i den engang imellem og har aldrig oplevet det.
Koblingspedal polo 9n 2003
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Koblingspedal polo 9n 2003
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
-
- Stoker VIII
- 13
- Indlæg: 347
- Tilmeldt: 01 nov 2010 08:07
- Mit fyr: BAXI BONUS 30
- Areal: 230 + 80
- Brændsel: TRÆ MM
- Fremviser gerne i postnummer: 4653
- Geografisk sted: 4653
- Blevet takket: 6 gange
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Koblingspedal polo 9n 2003
Hø Hø Det skal nok hjælpe.sologbrænde skrev:giv hende nogle mindre sko på :-))
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
- thy
- Supporter
- 17
- Indlæg: 10378
- Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
- Mit fyr: Baxi 1,5 350L
- Areal: 190 +værksted 130
- Brændsel: Estonia
- Fremviser gerne i postnummer: 5560
- Dagligt forbrug: ca 8-30
- Årligt forbrug: ca 5-6
- Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
- Har takket: 101 gange
- Blevet takket: 269 gange
- Kontakt:
Koblingspedal polo 9n 2003
slavecylinder utæt og pludselig vil den ikke virke mere den må også bruge olien i beholdern..så
det sker nok titest hvis pedalen holdes nede i 2-5 min feks ved rødt lys
det sker nok titest hvis pedalen holdes nede i 2-5 min feks ved rødt lys
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
- MichaelK
- Stoker XVIII
- 16
- Indlæg: 4674
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 334 gange
- Blevet takket: 333 gange
Koblingspedal polo 9n 2003
Lyder rigtigt, det Thy skriver. Jeg har oplevet det samme på en Passat, hvor pedalen blev nede
når jeg holdt for rødt. Slavecylinderen var så utæt, at bilen begyndte at koble til ved længere
tids holden for rødt, og så begyndte bilen jo at trille frem. Det er meget ubehageligt første gang
man oplever det!
Nå, men den blev skiftet og problemet løst -Så det bør også gøres her.
Mvh.
når jeg holdt for rødt. Slavecylinderen var så utæt, at bilen begyndte at koble til ved længere
tids holden for rødt, og så begyndte bilen jo at trille frem. Det er meget ubehageligt første gang
man oplever det!
Nå, men den blev skiftet og problemet løst -Så det bør også gøres her.
Mvh.
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Koblingspedal polo 9n 2003
Hej Thy og MichaelK.
Tak for svar. Men jeg tror ikke den er utæt. Den har olie fælles med bremsen og der var skilt bremserør mm fornyet bremsevæske da den blev synet for 10k siden. Der mangler ikke mere væske end hvad som svare til slid på klodser. Vi kender jo ikke den historik særlig nøje, men der er højest et lyskryds på ruten som den køre dagligt. Det har været der helt fra vi fik den, så det er ikke noget fruen er årsag til.
Tak for svar. Men jeg tror ikke den er utæt. Den har olie fælles med bremsen og der var skilt bremserør mm fornyet bremsevæske da den blev synet for 10k siden. Der mangler ikke mere væske end hvad som svare til slid på klodser. Vi kender jo ikke den historik særlig nøje, men der er højest et lyskryds på ruten som den køre dagligt. Det har været der helt fra vi fik den, så det er ikke noget fruen er årsag til.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
- MichaelK
- Stoker XVIII
- 16
- Indlæg: 4674
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 334 gange
- Blevet takket: 333 gange
Koblingspedal polo 9n 2003
Jeg mener alligevel det er denne, der er årsagen til problemet:
http://www.autodele24.dk/vw/polo-9n/177 ... vecylinder
Eller denne:
http://www.autodele24.dk/vw/polo-9n/177 ... edcylinder
Mvh.
http://www.autodele24.dk/vw/polo-9n/177 ... vecylinder
Eller denne:
http://www.autodele24.dk/vw/polo-9n/177 ... edcylinder
Mvh.
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Koblingspedal polo 9n 2003
Hej igen.
Michael det du beskriver med din passat er jo faktisk det modsatte af det som fruen beskriver med poloen. Når pedalen ikke kommer op så kobler den heller ikke til. Har lige været i Århus og tilbage uden at mærke noget. Så jeg synes ikke at problemet er klarlagt tilstrækkeligt til at begynde og skifte reservedele fra en kant af. Det kunne jo være at der var nogen som havde haft det samme problem som kunne fortælle hvad det kom sig af.
Men jeg sad og tænkte der medens jeg kørte Man skifter jo bremsevæske med jævne mellemrum fordi den optager vand. Hvad nu hvis den aldrig er blevet skiftet ud i koblingen? Så kan det væske som stemplerne køre i være måske 12år gammelt. Men har ikke set nogen service indikator på skift af væske på koblingscylindre. Men tror jeg vil prøve det når jeg får tid.
Michael det du beskriver med din passat er jo faktisk det modsatte af det som fruen beskriver med poloen. Når pedalen ikke kommer op så kobler den heller ikke til. Har lige været i Århus og tilbage uden at mærke noget. Så jeg synes ikke at problemet er klarlagt tilstrækkeligt til at begynde og skifte reservedele fra en kant af. Det kunne jo være at der var nogen som havde haft det samme problem som kunne fortælle hvad det kom sig af.
Men jeg sad og tænkte der medens jeg kørte Man skifter jo bremsevæske med jævne mellemrum fordi den optager vand. Hvad nu hvis den aldrig er blevet skiftet ud i koblingen? Så kan det væske som stemplerne køre i være måske 12år gammelt. Men har ikke set nogen service indikator på skift af væske på koblingscylindre. Men tror jeg vil prøve det når jeg får tid.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
-
- Stoker VIII
- 13
- Indlæg: 347
- Tilmeldt: 01 nov 2010 08:07
- Mit fyr: BAXI BONUS 30
- Areal: 230 + 80
- Brændsel: TRÆ MM
- Fremviser gerne i postnummer: 4653
- Geografisk sted: 4653
- Blevet takket: 6 gange
Koblingspedal polo 9n 2003
tror nærmere dt er et mekanisk problem
måske et eller andet ved pedalen, som holder tilbage - evt hvis den "kører" sidelæns
eller i selve koblingen, trykarmen har måske forrykket sig pga mangl. clips ell lign
det er i hvert tilfælle ikke et hydraulisk problem, eller om der er vand i , det er ligegylddigt -- den trykker jo
måske et eller andet ved pedalen, som holder tilbage - evt hvis den "kører" sidelæns
eller i selve koblingen, trykarmen har måske forrykket sig pga mangl. clips ell lign
det er i hvert tilfælle ikke et hydraulisk problem, eller om der er vand i , det er ligegylddigt -- den trykker jo
- thoken
- Supporter
- 16
- Indlæg: 1988
- Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
- Mit fyr: scotte/dor 10 kw
- Areal: 140 m2
- Brændsel: træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 5500
- Årligt forbrug: 3,5 t
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 98 gange
- Blevet takket: 46 gange
Koblingspedal polo 9n 2003
Hej.
Det er ikke bund måtten der kommer i klemme, og derved forhindrer pedalens frie vandring?
mvh thoken
Det er ikke bund måtten der kommer i klemme, og derved forhindrer pedalens frie vandring?
mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html