Side 5 af 9

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 11:43
af newpas

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 11:48
af martin_b
Når man køber ved "engrossalg", altså et handelskøb modsat forbrugerkøb, så er der ingen garanti, og sådan er købeloven faktisk.

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 11:51
af Aerobatic
newpas skrev:Er der ikke noget med at forhandler ikke kan fraskrive garanti uanset pris?
Jo, men ikke hvis den er solgt til cvr nr. så kan der frit aftales ingen reklamation.

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 13:40
af newpas
Så hvad var lige fordelen ved at købe med cvr?? :shock: :oops:

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 13:46
af martin_b
newpas skrev:Så hvad var lige fordelen ved at købe med cvr?? :shock: :oops:
Tjah, fordi forhandleren ikke skal regne garanti med i bilens pris, kan han sælge den billigere til CVR, hvor der jo ingen garanti er. Der er typisk ret meget at spare, men det er så også en stor risiko.

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 15:40
af calle
Tilbage til startspørgsmålet. Brændstoføkonomi. Det er min erfaring med en 2,7 TDV6 commonrail, at man kan spare en del, hvis man gider sætte bilen i neutral, når man holder for rødt, men så mister man naturligvis komforten ved automatgear. Desuden kan man spare en del ved at skifte manuelt tidligere op gennem gearene, men hvem gider det med automatgear. Det koster lidt at køre i sådan en æske, men til gengæld er der så noget stil over at smække en tusse på disken for en fuldtankning, mens de andre kunder med rystende hånd står og fedter med en gammel beskidt halvtredser icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Mht. powershift/DSG, og hvad de dersens uægte tomatkasser nu ellers hedder, så skal man altså stadig holde dem med bremsen, når man holder for rødt, med mindre man altså gider sætter gearvælgeren i neutral. Det koster. Især i et regnestykke, hvor man sparer kørelyset væk bagpå, blot for at få en bedre brændstoføkonomi :shock: :shock: :shock: :shock:

Venlig hilsen

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 16:50
af martin_b
Brændstoføkonomien har i hvert fald ikke skuffet i den tid vi nåede at køre i den. En tur fra København til Sønderjylland gav 21,8 km/l hvilket er meget acceptabelt. Bilen er købt som den der skal køre 120 km dagligt, så den ville have været ideel, hvis ikke den altså gik hen og døde...

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 17:03
af BWJ
calle skrev:Tilbage til startspørgsmålet. Brændstoføkonomi. Det er min erfaring med en 2,7 TDV6 commonrail, at man kan spare en del, hvis man gider sætte bilen i neutral, når man holder for rødt, men så mister man naturligvis komforten ved automatgear. Desuden kan man spare en del ved at skifte manuelt tidligere op gennem gearene, men hvem gider det med automatgear. Det koster lidt at køre i sådan en æske, men til gengæld er der så noget stil over at smække en tusse på disken for en fuldtankning, mens de andre kunder med rystende hånd står og fedter med en gammel beskidt halvtredser icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Mht. powershift/DSG, og hvad de dersens uægte tomatkasser nu ellers hedder, så skal man altså stadig holde dem med bremsen, når man holder for rødt, med mindre man altså gider sætter gearvælgeren i neutral. Det koster. Især i et regnestykke, hvor man sparer kørelyset væk bagpå, blot for at få en bedre brændstoføkonomi :shock: :shock: :shock: :shock:

Venlig hilsen
Hvorfor mener du at der spares, ved rødt lys, ved at sætte i N, når vi taler aut. med converter.
Der skovles præcis lige meget olie rundt i converteren, om den står i D ell. N, så belastningen er præcis den samme :shock:

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 17:24
af thy
BWJ skrev:
Hvorfor mener du at der spares, ved rødt lys, ved at sætte i N, når vi taler aut. med converter.
Der skovles præcis lige meget olie rundt i converteren, om den står i D ell. N, så belastningen er præcis den samme :shock:
Jeg gør det nu aldrig..Men når den er i d eller andet gear vil den stå med et stører tryk på olien end i N hvor olien bare kan rotere frit altså mindre modstand..

Synes dog at mærke at olien efter nedbremsning til stop er med lavere tryk end hvis man lige ruller en meter frem for at stoppe igen..

Når de jeg har og haft trækker jo og skal holdes i bremse ved stop..
Tilgengæld ruller de aldrig baglæns når man holder op af bakke..
Mondeo aut 2008 med rigtig automat gear.. Tilgengæld ingen variabel svinghjul som det desværre jævnligt ses gå til ved mange km..

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 17:33
af BWJ
thy skrev:
Jeg gør det nu aldrig..Men når den er i d eller andet gear vil den stå med et stører tryk på olien end i N hvor olien bare kan rotere frit altså mindre modstand..

Synes dog at mærke at olien efter nedbremsning til stop er med lavere tryk end hvis man lige ruller en meter frem for at stoppe igen..

Når de jeg har og haft trækker jo og skal holdes i bremse ved stop..
Tilgengæld ruller de aldrig baglæns når man holder op af bakke..
Mondeo aut 2008 med rigtig automat gear.. Tilgengæld ingen variabel svinghjul som det desværre jævnligt ses gå til ved mange km..
Men det er vist teori at den skulle bruge mere brændstof, ligesom dem der hårdnakket påstår, at der er mærkbar forskel på forbruget når man bruger el-bagruden, never mind - jeg vil ikke undvære nogen af dem :lol: