Automatgear og brændstoføkonomi
: 15 nov 2014 11:43
Stedet hvor alt til stokeren diskuteres
Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
http://www.stokerpro.dk/
Jo, men ikke hvis den er solgt til cvr nr. så kan der frit aftales ingen reklamation.newpas skrev:Er der ikke noget med at forhandler ikke kan fraskrive garanti uanset pris?
Tjah, fordi forhandleren ikke skal regne garanti med i bilens pris, kan han sælge den billigere til CVR, hvor der jo ingen garanti er. Der er typisk ret meget at spare, men det er så også en stor risiko.newpas skrev:Så hvad var lige fordelen ved at købe med cvr??
Hvorfor mener du at der spares, ved rødt lys, ved at sætte i N, når vi taler aut. med converter.calle skrev:Tilbage til startspørgsmålet. Brændstoføkonomi. Det er min erfaring med en 2,7 TDV6 commonrail, at man kan spare en del, hvis man gider sætte bilen i neutral, når man holder for rødt, men så mister man naturligvis komforten ved automatgear. Desuden kan man spare en del ved at skifte manuelt tidligere op gennem gearene, men hvem gider det med automatgear. Det koster lidt at køre i sådan en æske, men til gengæld er der så noget stil over at smække en tusse på disken for en fuldtankning, mens de andre kunder med rystende hånd står og fedter med en gammel beskidt halvtredser
Mht. powershift/DSG, og hvad de dersens uægte tomatkasser nu ellers hedder, så skal man altså stadig holde dem med bremsen, når man holder for rødt, med mindre man altså gider sætter gearvælgeren i neutral. Det koster. Især i et regnestykke, hvor man sparer kørelyset væk bagpå, blot for at få en bedre brændstoføkonomi
Venlig hilsen
Jeg gør det nu aldrig..Men når den er i d eller andet gear vil den stå med et stører tryk på olien end i N hvor olien bare kan rotere frit altså mindre modstand..BWJ skrev:
Hvorfor mener du at der spares, ved rødt lys, ved at sætte i N, når vi taler aut. med converter.
Der skovles præcis lige meget olie rundt i converteren, om den står i D ell. N, så belastningen er præcis den samme
Men det er vist teori at den skulle bruge mere brændstof, ligesom dem der hårdnakket påstår, at der er mærkbar forskel på forbruget når man bruger el-bagruden, never mind - jeg vil ikke undvære nogen af demthy skrev:
Jeg gør det nu aldrig..Men når den er i d eller andet gear vil den stå med et stører tryk på olien end i N hvor olien bare kan rotere frit altså mindre modstand..
Synes dog at mærke at olien efter nedbremsning til stop er med lavere tryk end hvis man lige ruller en meter frem for at stoppe igen..
Når de jeg har og haft trækker jo og skal holdes i bremse ved stop..
Tilgengæld ruller de aldrig baglæns når man holder op af bakke..
Mondeo aut 2008 med rigtig automat gear.. Tilgengæld ingen variabel svinghjul som det desværre jævnligt ses gå til ved mange km..