Jeg synes dog, at det er som om der er noget i vejen med det elektriske? @svsommer nævnte noget om, at man oftere ser C-max'er med defekt ledningsnet end med defekte gearkasser. Hvad mente du helt præist med det?
Jeg fik nemlig monteret anhængertræk, da den alligevel var på værksted. Og da jeg så satte traileren på, blinkede venstre blinklys pludselig med turbo-blink, og lyset på traileren var ikke helt som det skulle være. Jeg brokker mig så, og får at vide, at det naturligvis bliver lavet, når jeg kan undvære bilen igen. Men her i dag skal jeg afsted med trailer igen, og nu virker alt pludselig?! Og konen rapporter også, at LCD-displays inde i kabinen (aircon osv) kan stå og "vibrere" lidt. Og C-max-logoet i instrumentpanelet kan også af og til blive helt sort. Men der er ikke rigtig konsistens i det.
Er det problemer med ledningsnettet? Og i givet fald, hvordan kan man tjekke sådan noget? Min mekaniker har nemlig aldrig hørt om en C-max med dårligt ledningsnet.
martin_b skrev:Gearkassen er monteret, og bilen kører igen.
Jeg synes dog, at det er som om der er noget i vejen med det elektriske? @svsommer nævnte noget om, at man oftere ser C-max'er med defekt ledningsnet end med defekte gearkasser. Hvad mente du helt præist med det?
Jeg fik nemlig monteret anhængertræk, da den alligevel var på værksted. Og da jeg så satte traileren på, blinkede venstre blinklys pludselig med turbo-blink, og lyset på traileren var ikke helt som det skulle være. Jeg brokker mig så, og får at vide, at det naturligvis bliver lavet, når jeg kan undvære bilen igen. Men her i dag skal jeg afsted med trailer igen, og nu virker alt pludselig?! Og konen rapporter også, at LCD-displays inde i kabinen (aircon osv) kan stå og "vibrere" lidt. Og C-max-logoet i instrumentpanelet kan også af og til blive helt sort. Men der er ikke rigtig konsistens i det.
Er det problemer med ledningsnettet? Og i givet fald, hvordan kan man tjekke sådan noget? Min mekaniker har nemlig aldrig hørt om en C-max med dårligt ledningsnet.
Jeg tænker om det kan være en dårlig stelforbindelse et sted.
martin_b skrev:Nu har vi bilen. Det er en TDCi 1.6 motor, jeg tog fejl tidligere. Den kører bare HELT suverænt! Hjemturen fra København blev til 21,8 km/liter. Den har også fået nyt bundkar, og skulle derfor ikke være disponeret for turbo-problemer mere end andre diesel-biler.
Det lyder som en dårlig oplevelse at købe den C-max billigt ;(
Udover dine elektricitets problemer, så er den ikke med Elektronisk bremse? Det fik jeg lov til at betale en formue for, udover at have søgt efter en brugt reservedel i 18 måneder. Den kostede så ca. 10.000 med arbejdsløn og var steget i pris undervejs, man skulle have troet forhandleren kunne se det var samme person der kom året efter ;( .
Ellers flotte kilometre, jeg ligger på 16.1 -> 17.2 i snit her på en 2.0
martin_b skrev:Jo, den har elektronisk håndbremse... Den virker nu fint indtil videre
Så husk HVIS den skulle sidde fast et eller andet sted. træk ALDRIG i den manuelle håndbremse(den sidder nok i midter konsollen, hos mig under fryseboksen) som udløser håndbremse på baghjulene. Trækker du i det manuelle , så ryger wiren, og du har lige planlagt at investere i et helt nyt EHB sæt til 10K.
Så er det klart et bedre råd, at ringe efter falck og fragte den til nærmeste Ford og lade dem udløse den, uden at betale 10K for at miste den håndbremse. For det virker med den manuelle og bilen kører igen, bare for en høj pris.