Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
-
Dunas
- Stoker XIV
- Indlæg: 989
- Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
- Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
- Areal: 153
- Brændsel: 6 mm træpiller
- Årligt forbrug: 4 tons
- Givet likes: 53 gange
- Modtaget likes: 126 gange
Indlæg
af Dunas » 28 jul 2014 20:01
Ollii skrev:
Jeg er nu egentlig ganske enig med Tom. Og det er jeg ellers ikke særlig ofte.
Korrekt
, jeg driller ham......
Det har en betydning med et højere omdr. Det har benzin frem for diesel. Diesel er sejrtrækker....
Min pointe er, at du sagtens kan få en diesel der er hurtig i optræk og topfart. Men det opleves på
en anden måde frem for en Benzin. Generelt kan du som regel få mere ud af en chip tuning på en turbo diesel
frem for Benzin med turbo.
-
Ollii
- Stoker XIV
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
- Mit fyr: Jordvarme
- Areal: 250
- Brændsel: El
- Årligt forbrug: 25-30000
- Geografisk sted: sdrj
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 3 gange
Indlæg
af Ollii » 28 jul 2014 20:10
Dunas skrev:
Korrekt
, jeg driller ham......
Det har en betydning med et højere omdr. Det har benzin frem for diesel. Diesel er sejrtrækker....
Min pointe er, at du sagtens kan få en diesel der er hurtig i optræk og topfart. Men det opleves på
en anden måde frem for en Benzin. Generelt kan du som regel få mere ud af en chip tuning på en turbo diesel
frem for Benzin med turbo.
Så ender det jo også med at jeg er enig med dig.
What a day.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
M.v.h. Olli.
-
nemocharley
Indlæg
af nemocharley » 28 jul 2014 20:16
det må fejres og det kræver vistnok en bette øl
-
Dunas
- Stoker XIV
- Indlæg: 989
- Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
- Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
- Areal: 153
- Brændsel: 6 mm træpiller
- Årligt forbrug: 4 tons
- Givet likes: 53 gange
- Modtaget likes: 126 gange
Indlæg
af Dunas » 28 jul 2014 20:20
nemocharley skrev:det må fejres og det kræver vistnok en bette øl
Eller 2
.
Men tvivler på, at han kan køre fra mig..... det holder jeg stadig på
-
Tom_AT
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
Indlæg
af Tom_AT » 28 jul 2014 20:22
Hehe.. Så ender det jo måske alligevel lykkeligt ;-)
Men en turbo diesel er jo ikke mere sejtrækker end turbo benzin. Hvilket også er tydeligt at se på de kurver.
Om man får mere ud af chiptuning af turbo diesel end man gør ved turbo benzin skal jeg ikke kunne sige. Men det kan da undersøges :-)
-
Alex fs
- Stoker XII
- Indlæg: 663
- Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
- Mit fyr: MGM comfort 15
- Areal: 164
- Brændsel: Træpiller + brændrn
- Geografisk sted: Hjørring
- Givet likes: 4 gange
- Modtaget likes: 25 gange
Indlæg
af Alex fs » 28 jul 2014 20:57
Hvis jeg må have lov, og nej det er ikke relevant på nogen måde.
Den gamle olie suger, Golf 2 1,6 turbo diesel har netop Været på rulle felt... 194 hk og 363 nm. Ved 1,4 bars turbo tryk.
Den er altså en smule sjov :-D
Så kan i går hjem med jeres chiptuning, her skal man have beskidte fingre :-)
Og ja den er skam både synet og godkendt
Træk område starter ved 2100 rpm og Max hk ved 4890 rpm..
Landmand og Jølrøv' af guds nåde
-
Tom_AT
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
Indlæg
af Tom_AT » 28 jul 2014 21:00
Ret godt gået af en så gammel bil
-
Lintz
- Stoker Pro Engel
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Givet likes: 1380 gange
- Modtaget likes: 796 gange
Indlæg
af Lintz » 28 jul 2014 21:30
Tom_AT skrev:
Er vi nu ude i at skulle måde diller? Fint med mig. Jeg har 150hk / 240-270NM til rådighed, og det endda over langt flere omdrejninger end du har. Hvilket vil sige at når du bruger tid på gearskifte kan jeg fortsætte. I øvrigt synes jeg denne diskussion har taget en latterlig drejning. Du fortæller mig at jeg er forkert på den hvad NM og HK angår. Men du fortæller mig ikke hvor jeg er forkert på den.
Og i øvrigt jo, det har noget med omdrejninger at gøre. Alle motorer har deres max effekt ved et givent antal omdrejninger. Og husk nu lige, 100 hk er 100 hk, uanset om det er fra en dieselmotor eller benzinmotor.
Korrekt at alle dieselmotorer går til ca 4500 omdr. Men kigger du på effekt/moment kurve vil du se de fleste mister pusten ved omkring 4000 omdr.
OG hvad topfart angår, jeg kører 195 km/t målt på GPS, ved 4000 RPM, og der er stadig masser at give af. Så er ikke så bange for en bette træt Hyundai
Og hvor er det jeg påstår at 1.0 Ecoboost er meget bedre end diesel. Jeg siger bare det er en interessant frisk bette motor der trækker fantastisk godt. Og som er ganske billig i ejerafgift. Det er en diesel ikke.
Noget siger mig i øvrigt du aldrig har prøvet en nyere turbo-benzin. Ford, VW eller noget andet.
Zarge, korrekt. Jeg har kun lige kort kigget hvad der er til vores ford. Der fås en chip til giver den 200 hk og 300 NM, til 5500,- Det er egentligt ikke så galt.
Du skriver " bruge tid på gearskifte" jeg har squ flere gange startet i 1. Og sprunget til 3. Og derefter til 4. Og stadig været den hurtigst op til lovlig hastighed. Så der hvor benzinen bruger sine heste bruger jeg mit moment.
Men okay - jeg har jo nok ikke været oppe mod en Ecoboost.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
Alex fs
- Stoker XII
- Indlæg: 663
- Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
- Mit fyr: MGM comfort 15
- Areal: 164
- Brændsel: Træpiller + brændrn
- Geografisk sted: Hjørring
- Givet likes: 4 gange
- Modtaget likes: 25 gange
Indlæg
af Alex fs » 28 jul 2014 21:48
Tom_AT skrev:Ret godt gået af en så gammel bil
Det kommer Heller ikke gratis, selvom det nu er Nr 2 jeg har lavet det nummer ved :-)
Bla. Er der en del døje med træk aksler der knækket, som tynde stykker bambus..
Løsningen her er speciale hærdede aksler, der er bløde aksler, der vrider istedet for
Landmand og Jølrøv' af guds nåde
-
Ollii
- Stoker XIV
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
- Mit fyr: Jordvarme
- Areal: 250
- Brændsel: El
- Årligt forbrug: 25-30000
- Geografisk sted: sdrj
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 3 gange
Indlæg
af Ollii » 28 jul 2014 22:04
Alex fs skrev:Hvis jeg må have lov, og nej det er ikke relevant på nogen måde.
Den gamle olie suger, Golf 2 1,6 turbo diesel har netop Været på rulle felt... 194 hk og 363 nm. Ved 1,4 bars turbo tryk.
Den er altså en smule sjov :-D
Så kan i går hjem med jeres chiptuning, her skal man have beskidte fingre :-)
Og ja den er skam både synet og godkendt
Træk område starter ved 2100 rpm og Max hk ved 4890 rpm..
Tillykke med et rigtig pænt resultat.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
M.v.h. Olli.