Undervognsbehandling - hvor tit?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Undervognsbehandling - hvor tit?

Indlæg af thy »

Ingen tvivl hurtigst mueligt....

Der efter kun hvor det er synligt skrabet af... Det er nødvendig med efter behandling...

Det der er blevet sprøjtet i hulrum osv... Bliver vel hvor det er når der ikke er slid på det...

Specielt de billige biler bør have hurtigst mueligt ( ellers for man det aldrig gjort)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Undervognsbehandling - hvor tit?

Indlæg af Dunas »

MichaelK skrev:Ja, jeg går også efter "tidligere undervognsbehandlet", når jeg køber bil.
Og skulle miraklet ske, at jeg engang får råd til en helt sprit ny bil, så er
det så sikkert som Amen i kirken, at den vil blive undervognsbehandlet.
Mvh.
Helt enig, det gør jeg også :great: Købte brugt bil for 2 år siden, Getz 88 Crdi. Denne havde fået undervognsbehandling et par gange
i dens levetid. Dog er der nu et par enkelte steder hvor det er faldet af under bilen. Så i dag når jeg skal ud til min ven, kommer bilen
op på liften, og så vil jeg selv lige lappe de steder hvor det er galt med Dinitrol Heavy Duty undervognsmasse, som kan købes billig
hos Harald Skrald http://www.harald-nyborg.dk/p6182/under ... -479-500ml.
Og det er kun et par enkelte steder under bilen, og bilen ser rigtig fint ud mht. rust, den kan sagtens holde 6-8 år endnu.
Jeg kunne aldrig drømme om, at køre til et undervognsbehandlings center og få det lavet, på en ældre bil. Men ville bestemt gøre det,
hvis jeg også engang fik råd til en sprit ny bil.....
jopa

Re: Undervognsbehandling - hvor tit?

Indlæg af jopa »

Købte ny bil sidste år og den skal have den store tur inden vinter.
Giver ikke meget for fabrikkens rustbehandling.

Den skal gerne holde i 10 år og gætter på at den ikke holder så længe uden..
Min forrige bil var helgalvaniseret og rustri efter 10 år da jeg solgte den.
pendec

Re: Undervognsbehandling - hvor tit?

Indlæg af pendec »

jopa skrev:Købte ny bil sidste år og den skal have den store tur inden vinter.
Giver ikke meget for fabrikkens rustbehandling.

Den skal gerne holde i 10 år og gætter på at den ikke holder så længe uden..
Min forrige bil var helgalvaniseret og rustri efter 10 år da jeg solgte den.
Så skulle du købe ford, min sidste Ford holdte 9år 1måned, uden undervognsbehandling og ingen skader anmeldt fra mekanikere omkring rustskader, vejret i DK er ikke værre end en god kvali bil holder fint de 10 år som garanti dækker mod tæring indefra, stenskader kan vi alle få ;(
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Undervognsbehandling - hvor tit?

Indlæg af Lintz »

pendec skrev:Så skulle du købe ford, min sidste Ford holdte 9år 1måned, uden undervognsbehandling og ingen skader anmeldt fra mekanikere omkring rustskader, vejret i DK er ikke værre end en god kvali bil holder fint de 10 år som garanti dækker mod tæring indefra, stenskader kan vi alle få ;(
Har endnu ikke ofret en rustbehandling på de sidste 4 fabriksnye biler som vi har købt, alle Peugeot - ej heller på et utal af de brugte biler jeg har ejet før dem.
Min svigerfars nu 16 år gamle 406´er har heller aldrig fået noget, først i år ved syn blev der konstateret et lille bitte hul i et panel.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Undervognsbehandling - hvor tit?

Indlæg af pendec »

Lintz skrev:Har endnu ikke ofret en rustbehandling på de sidste 4 fabriksnye biler som vi har købt, alle Peugeot - ej heller på et utal af de brugte biler jeg har ejet før dem.
Min svigerfars nu 16 år gamle 406´er har heller aldrig fået noget, først i år ved syn blev der konstateret et lille bitte hul i et panel.
Se, det kan jeg lide at høre! :great:
Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
9
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Undervognsbehandling - hvor tit?

Indlæg af Kosmic »

Vil tilføje for min part at jeg har set en del biler under bunden, og bortset fra de gamle Audi 80'er, så har undervognsbehandling altid gjort en markant forskel.
Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
8
Indlæg: 276
Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
Areal: 140 & 60m2 værksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 22 gange

Re: Undervognsbehandling - hvor tit?

Indlæg af PellX21 »

Jeg gav Hi-luxen da jeg købte den. Datterens fabia fik også en tur i forbindelse med køb - ens kørselsmængde har self. noget at sige, men jeg vil da mene, at det er en god ting at gøre hver 3-5 år, hvis man ønsker at holde levetiden og værdien lidt oppe på bilen.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Undervognsbehandling - hvor tit?

Indlæg af BWJ »

kasae86 skrev:prøv at kigge på
pavacentermaribo.dk
der arbejder jeg og denne side er der rigtigt meget info på.
men afhængig af dit kørselsbehov hvert andet eller tredie år.
vh kasper
Prøv lige at se billedet "Undervogn beskyttet med PAVA." på siden du henviser til.
Pladeforstærkningen der løber langs bremserør, der kan man se at der ikke er sprøjtet ind i hullerne, er det jeres standard ? :shock:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Undervognsbehandling - hvor tit?

Indlæg af bennylar »

BWJ skrev:Prøv lige at se billedet "Undervogn beskyttet med PAVA." på siden du henviser til.
Pladeforstærkningen der løber langs bremserør, der kan man se at der ikke er sprøjtet ind i hullerne, er det jeres standard ? :shock:
nu ved jeg ikke hvordan det er andre steder i landet, men her i Haderslev området har pava aldrig kunnet sprøjte ordentlig, de ku ikke engang finde ud af at tage bundpladen af mercedesen da jeg havde såen en til pava... som jeg sagde til dem plast ruster ikke så blev han da lidt sur... icon_cheesygrin.gif .
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Besvar