Hyundai Getz, uden undervognsbehandling. God ide??

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Hyundai Getz, uden undervognsbehandling. God ide??

Indlæg af Dunas »

Hej.
Skal ud og kigge på en Hyundai Getz 88 Crdi fra 2008 i morgen. Har kun set billeder af den, og den
ser pæn ud. Alle service overholdt til punkt og prikke. 154.000 km på klokken.
Den har så aldrig fået undervognsbehandling, skal jeg være bekymret :lol:.??
Ville i være bekymret for og købe en brugt bil uden undervognsbehandling?? icon_cheesygrin.gif

calle

Hyundai Getz, uden undervognsbehandling. God ide??

Indlæg af calle »

Dunas skrev:Hej.
Skal ud og kigge på en Hyundai Getz 88 Crdi fra 2008 i morgen. Har kun set billeder af den, og den
ser pæn ud. Alle service overholdt til punkt og prikke. 154.000 km på klokken.
Den har så aldrig fået undervognsbehandling, skal jeg være bekymret :lol:.??
Ville i være bekymret for og købe en brugt bil uden undervognsbehandling?? icon_cheesygrin.gif
Ja og ja.

Venlig hilsen
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Hyundai Getz, uden undervognsbehandling. God ide??

Indlæg af John Skov Jensen »

Jeg ville aldrig købe en bil der ikke er efterbehandlet. Hvis du alligevel er interesseret i den pågældene bil, så kik grundig efter begyndene tæringer på pladekanter, panelkanter osv.
Jeg ved godt mange mærker reklamerer med mange års rustgaranti, men da jeg for nylig var på jagt efter en "ny" grand vitara kunne jeg se masser af kantrust på de 5-7 årige der aldrig var efterbehandlet.

Jeg ved ikke om sådan en Getz er bedre eller værre end andre biler til at ruste, men jeg ville være meget skeptisk og kigge den grundigt efter inden et evt køb
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Hyundai Getz, uden undervognsbehandling. God ide??

Indlæg af Tom_AT »

Jeg ville nok hellere spendere et FDM eftersyn end at gå op i om den er undervognsbehandlet eller ej.

Efterhånden flere tests har vist at en tilfældig undervognsbehandling næsten er værre end ingenting, da det kan risikere at give en falsk tryghed, hvis skidtet ikke er udført korrekt.

Hvis bilen ser sund ud og ellers er i orden, ville jeg ikke lade manglende undervognsbehandling afgøre det. Men få den da op på en lift, uanset hvad.
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Hyundai Getz, uden undervognsbehandling. God ide??

Indlæg af Dunas »

Tom_AT skrev:Jeg ville nok hellere spendere et FDM eftersyn end at gå op i om den er undervognsbehandlet eller ej.

Efterhånden flere tests har vist at en tilfældig undervognsbehandling næsten er værre end ingenting, da det kan risikere at give en falsk tryghed, hvis skidtet ikke er udført korrekt.

Hvis bilen ser sund ud og ellers er i orden, ville jeg ikke lade manglende undervognsbehandling afgøre det. Men få den da op på en lift, uanset hvad.
Jeps, det havde jeg også tænk mig, at kigge bilen efter i sømmene på liften. Og hvis den ellers er i orden osv...
ender det nok med, at jeg køber den. Så kan jeg jo altid få den behandlet, det er der også plads til, da bilen
står til en rigtig fin pris icon_cheesygrin.gif

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hyundai Getz, uden undervognsbehandling. God ide??

Indlæg af Landlyst »

Vær du glad for den ikke er sprøjtet til endnu, for så kan du nemlig se om der er rust, var den grattet ind så kan du ikke se hvad der er bag ved.... Og er den god nok så skal du bare få den sprøjtet godt og grundigt....
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Hyundai Getz, uden undervognsbehandling. God ide??

Indlæg af Dunas »

Landlyst skrev:Vær du glad for den ikke er sprøjtet til endnu, for så kan du nemlig se om der er rust, var den grattet ind så kan du ikke se hvad der er bag ved.... Og er den god nok så skal du bare få den sprøjtet godt og grundigt....
Det kan du selvfølgelig have ret i, man skal se positiv på tingene icon_cheesygrin.gif. Jeps, det vil blive set grundig efter.
S
calle

Hyundai Getz, uden undervognsbehandling. God ide??

Indlæg af calle »

Dunas skrev:
Jeps, det havde jeg også tænk mig, at kigge bilen efter i sømmene på liften. Og hvis den ellers er i orden osv...
ender det nok med, at jeg køber den. Så kan jeg jo altid få den behandlet, det er der også plads til, da bilen
står til en rigtig fin pris icon_cheesygrin.gif
Ja nu har jeg jo blandet mig i den her debat, og så må jeg vel stå ved det icon_cheesygrin.gif

Hvis du vil kigge SERIØST efter rust, så er det formentlig ikke nok, at hæve bilen op på en lift, for at se den efter. Der er hulrum, som du ikke kan vurdere.

Hvis jeg skal give dig et seriøst råd, så må det være at studere, hvad garantien kræver af rustbeskyttelse mht. rustgaranti.

Venlig hilsen

PS. RUSTGARANTI :shock: Der er folk der kører så langsomt, at rustgarantien er er udløbet, før de når hjem fra en lille køretur icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Hyundai Getz, uden undervognsbehandling. God ide??

Indlæg af Dunas »

calle skrev:
Ja nu har jeg jo blandet mig i den her debat, og så må jeg vel stå ved det icon_cheesygrin.gif

Hvis du vil kigge SERIØST efter rust, så er det formentlig ikke nok, at hæve bilen op på en lift, for at se den efter. Der er hulrum, som du ikke kan vurdere.

Hvis jeg skal give dig et seriøst råd, så må det være at studere, hvad garantien kræver af rustbeskyttelse mht. rustgaranti.

Venlig hilsen

PS. RUSTGARANTI :shock: Der er folk der kører så langsomt, at rustgarantien er er udløbet, før de når hjem fra en lille køretur icon_cheesygrin.gif
Øhh... den bil jeg har påtænkt mig og købe (Getz 88 CRDI fra 2008) koster ikke meget. Så derfor ingen garanti, hvilket
jeg godt kan leve med, da prisen er meget lav. Ved godt jeg ikke kan kigge i hulrum og andre lukket steder. Men jeg kan
kigge bilen i sømmene, altså de steder jeg kan se. Hvis det ser fornuftig ud, er jeg ikke betænkelig.
Bilens pris er 33.000 kr. hvilket jeg synes er rigtig billig, når bilen er fra 2008 med fuld servicebog. Den er Nysynet for
8 dage siden uden en eneste bemærkning fra synshal.
Så hvis jeg fx har bilen i 4 år og for 0 kr for den om 4 år, har jeg haft en afskrivning på 8250 kr pr. år. Det kan ikke gøres
ret meget billigere. For øvrigt forventer jeg, at have den mere end 4 år.
calle

Hyundai Getz, uden undervognsbehandling. God ide??

Indlæg af calle »

Dunas skrev:
Øhh... den bil jeg har påtænkt mig og købe (Getz 88 CRDI fra 2008) koster ikke meget. Så derfor ingen garanti, hvilket
jeg godt kan leve med, da prisen er meget lav. Ved godt jeg ikke kan kigge i hulrum og andre lukket steder. Men jeg kan
kigge bilen i sømmene, altså de steder jeg kan se. Hvis det ser fornuftig ud, er jeg ikke betænkelig.
Bilens pris er 33.000 kr. hvilket jeg synes er rigtig billig, når bilen er fra 2008 med fuld servicebog. Den er Nysynet for
8 dage siden uden en eneste bemærkning fra synshal.
Så hvis jeg fx har bilen i 4 år og for 0 kr for den om 4 år, har jeg haft en afskrivning på 8250 kr pr. år. Det kan ikke gøres
ret meget billigere. For øvrigt forventer jeg, at have den mere end 4 år.
Jamen så er du jo ikke i tvivl. Held og lykke med købet :great:

Venlig hilsen :)

Besvar