Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Køb af brugt varebil - men hvilken

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
nemocharley

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af nemocharley » 08 apr 2014 22:56

Tom_AT skrev:Prisen er da ikke helt tosset:
http://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-in ... an/2074029

Er det bare til at køre rundt med lidt småting bagi?
Ikke verdens med praktiske varebil.
den ser nu interessant ud og med træk også.
Den skal både pendle lidt på motorvej, have terriers og lidt småting alt efter behov :)


nemocharley

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af nemocharley » 08 apr 2014 23:01

http://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-in ... an/2099803 - det var den ford jeg kiggede på i øvrigt.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af Flammen » 08 apr 2014 23:39

i min verden er en varevogn et køretøj med skydedør der giver gode adgangsforhold. en familiekaret hvor bagerste bænk er flået ud af, har som regel elendige adgangsforhold til varerummet. forden kan fås med skydedør

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af Tom_AT » 08 apr 2014 23:41

Den gamle Cmax kan mig bekendt ikke fås med skydedøre. Men den nye Grand Cmax kan rigtigt nok. Den ser ellers fin ud nemo. Ser da ud til at man få en rimeligt ny bil, med få km for en fornuftig pris.

Flammen har dog en pointe med de skydedøre. Så det skal man da lige give en tanke.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af Lintz » 09 apr 2014 04:34

Kan overhovedet ikke nikke genkendende til det med PSA´s 1,6 HDI FAB motor.
Havde ingen problemer med min, som lagde i en 307 SW. Den nåede at køre 167,000 mens vi havde den.

Jeg vil faktisk påstå at det er den - til dato - bedste diselmaskine jeg har kørt.
Var imponeret over at 110 hk kan leveres så overbevisende, både ved acceleration og mellemacceleration. Kørsel med campingvogn på omkring 1500 kg klarede den overbevisende med et snit som altid lagde på ca 12,5 km/l ved 90 på motorvej.

På samme tid som jeg havde min 307 SW havde jeg Ford Cmax med PSA´s 2,0 med 140 hk. Den var selvføllgelig stærkere men kørte faktisk ikke tilsvarende overbevisende - og var klart mere uøkonomisk.

Nu er rollerne byttet om, Har en 1,6 af Ford egen motor i en Cmax og en 2,0 PSA i en 5008.

Har nu kørt ca 80,000 i Cmax´en og den motor skuffer lidt i forhold til 1,6 PSA motoren.

Jeg har aldrig set omtalte program på DR og jeg har faktisk heller aldrig hørt eller oplevet problemet.
Men jeg kan tydelig huske at for en del år siden blev der nærmest kørt en "hetz" mod Peugeot, hvor de blev kaldt "Brandbiler" og de blev sågar nægtet adgang på nogle færger samt campingpladser. Det var, så vidt jeg huske,r en storm i et glas vand fordi der var et par enkelte Peugeoter benzinbiler der var gået ild i.

Så - Nemocharley - Jeg kan godt anbefale en bil hvor der ligger en PSA 1,6 HDI FAB i.
evt. en Cmax eller måske en 307 SW Van....Hvis det er den type gulpladebil du er ude efter.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


nemocharley

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af nemocharley » 09 apr 2014 07:29

jeg ved ikke helt hvilken type jeg er ude efter.

jeg kan sagtens se fordelen ved skydedøre, og vi bruger en gang imellem store ladrum som Berlingoen har - men det er ikke et must.

pendec

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af pendec » 09 apr 2014 08:01

Flammen skrev:i min verden er en varevogn et køretøj med skydedør der giver gode adgangsforhold. en familiekaret hvor bagerste bænk er flået ud af, har som regel elendige adgangsforhold til varerummet. forden kan fås med skydedør
tænker du så erhverv eller privat brug? for formålet er vel at bilen skal bruges privat, og adgangsforhold til bagenden på cmax er ikke anderledes end mange andre biler af denne type og som privat, vel helt på sin plads. Skydedørerne er vel bare ekstra som en større motor ville være.

Jeg købte ikke en VAN for at lege erhverv primært eller på anden måde tænke det. Jeg bruger den til slæb af div. materialer og det hjælper mig lige vidt at smide et skab ind igennem en skydedør, når det nu kun kan komme ind fra bagenden. Skal jeg smide træpiller bagi, så er det igen bedst fra bagenden. Skydedøren kan være bilka venlig hvis man ikke smider vare bagi og absolut vil stå og smide ind af sidedørerne. Så pointen kan jeg ikke se, det er helt sikker mere en smagssag om dørerne skal åbne ud eller sidelæns. Så vil jeg hellere have alle døre som i en ferrari, det kunne være sejt, opad må være meget sjovere men så er det vel ikke mere.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af Tom_AT » 09 apr 2014 11:38

Lintz skrev:Kan overhovedet ikke nikke genkendende til det med PSA´s 1,6 HDI FAB motor.
Havde ingen problemer med min, som lagde i en 307 SW. Den nåede at køre 167,000 mens vi havde den.

Jeg vil faktisk påstå at det er den - til dato - bedste diselmaskine jeg har kørt.
Var imponeret over at 110 hk kan leveres så overbevisende, både ved acceleration og mellemacceleration. Kørsel med campingvogn på omkring 1500 kg klarede den overbevisende med et snit som altid lagde på ca 12,5 km/l ved 90 på motorvej.

På samme tid som jeg havde min 307 SW havde jeg Ford Cmax med PSA´s 2,0 med 140 hk. Den var selvføllgelig stærkere men kørte faktisk ikke tilsvarende overbevisende - og var klart mere uøkonomisk.

Nu er rollerne byttet om, Har en 1,6 af Ford egen motor i en Cmax og en 2,0 PSA i en 5008.

Har nu kørt ca 80,000 i Cmax´en og den motor skuffer lidt i forhold til 1,6 PSA motoren.

Jeg har aldrig set omtalte program på DR og jeg har faktisk heller aldrig hørt eller oplevet problemet.
Men jeg kan tydelig huske at for en del år siden blev der nærmest kørt en "hetz" mod Peugeot, hvor de blev kaldt "Brandbiler" og de blev sågar nægtet adgang på nogle færger samt campingpladser. Det var, så vidt jeg huske,r en storm i et glas vand fordi der var et par enkelte Peugeoter benzinbiler der var gået ild i.

Så - Nemocharley - Jeg kan godt anbefale en bil hvor der ligger en PSA 1,6 HDI FAB i.
evt. en Cmax eller måske en 307 SW Van....Hvis det er den type gulpladebil du er ude efter.

Fords egen 1.6 motor. Er der benzin du mener så? Mig bekendt kører Ford stadig med PSA 1.6 diesel.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af Lintz » 09 apr 2014 11:57

Nej Tom. Det er dieseludgaven. Har bare fået at vide at det er Fords egne maskine der ligger i den. Men uanset om det er Fords eller PsaDer ligger deri er der stor forskel på dedem. Miljø normer og en 6 trins gearkasse har nok en del af skylden.

Nemocharley. Hørte lige at toyota indkalder bla urban cruiser pga fejl.

nemocharley

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af nemocharley » 09 apr 2014 12:29

ok så holder jeg mig fra den :)


Besvar