Side 9 af 10

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

: 11 feb 2014 20:19
af Landlyst
Knaldperlen skrev:Jeg har også tænkt mig at lade det være. Nu ruller sagen, så ingen grund til at forsøge at udbedre noget i mellemtiden. Så kan forhandleren også komme retur og sige at jeg selv har pillet i bilen. Fejlen var der ved køb, hvorfor han må udbedre problemet.

MEN - hvis det er egr ventilen (og det åbenbart er et kendt problem) hvorfor i alverden har de så placeret den således den er så svær at komme til?
Ham designeren skulle have bøllebank.
Det er forresten det samme med oliefilteret - sidder totalt idiotisk inde midt på motoren hvor det er umuligt st komme til

Har du nogensinde set noget som er bygget af designere som er smart at servicere/reparere på????? icon_cheesygrin.gif

Nå men når i nu ikke kan blive enige, så vil jeg da lige sige at jeg klart holder med FK i at det ikke er EGR.... Det der er BANKEN, Kender det fra traktortræk og det lyder som en dyse.... Og jeg havde IKKE kørt så længe uden at få dyserne prøvet af....

Har nemlig et stempel stående hvor man kan kigge igennem :oops:

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

: 11 feb 2014 21:23
af Knaldperlen
Landlyst skrev:

Har du nogensinde set noget som er bygget af designere som er smart at servicere/reparere på????? icon_cheesygrin.gif

Nå men når i nu ikke kan blive enige, så vil jeg da lige sige at jeg klart holder med FK i at det ikke er EGR.... Det der er BANKEN, Kender det fra traktortræk og det lyder som en dyse.... Og jeg havde IKKE kørt så længe uden at få dyserne prøvet af....

Har nemlig et stempel stående hvor man kan kigge igennem :oops:
Gid det var så simpelt som blot at konstatere at det er en dyse.

Den seneste mekaniker jeg var ved sagde at det helt sikkert ikke var en dyse da bilen jo slet ikke kunne tage gas. Ville en dyse være defekt mente han godt at bilen ville kunne tage omdrejninger alligevel.
Han mente så at egr ventilen stod åben og at bilen blev "kvalt i sin egen afføring"...

Var alle folk blot enige og sagde den samme ting...

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

: 02 mar 2014 10:43
af Lau
Er der sket noget i sagen?

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

: 02 mar 2014 17:48
af Knaldperlen
Ja, forhandleren kom igen i tale og har indvilliget i at bilen nu bliver undersøgt på et uvildigt værksted.
Det sker tirsdag.
Forhandleren betingede at denne tråd skulle slettes - jeg har forespurgt admin om det var muligt, men det lader sig ikke gøre da den indeholder så mange kommentarer.
Desværre har vi ikke frostvejr om morgenen (fejlen bliver værre/tydeligere jo koldere det er), men håber at værkstedet en gang for alle kan lokalisere hvad det er.
Umiddelbart tror jeg/værksted dog at der er tale om en defekt dyse. Den lugter også (meget) af dieselhakker ved koldstart.

Jeg lader jer vide hvordan det går

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

: 02 mar 2014 17:52
af TaagMan
Mafia metoder...

Så er man da helt 100 på hvad den forhandler står for... tvivlsom, tvivlsom karakter.

Håber dig held og lykke med vognen.

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

: 02 mar 2014 17:57
af Lau
Han er en skidt person, den forhandler - dog er det godt der sker noget..

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

: 02 mar 2014 18:42
af Lintz
Prøvede lige at Google "Bonus biler". Af dårlig omtale florer din her på "Stokerpro" samt éen på "Ford-mondeo" som jeg også gætter på er din tråd - Derudover éen på Bilbasen som åbenbart er redigeret ned, så han står som en god forhandler. Måske et krav fra sælger for at udbedre en bil.

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

: 10 mar 2014 19:40
af Knaldperlen
Jeg skylder jer en opdatering i sagen.
Mondeoen blev efter aftale med fohandleren sendt til Varde Biler. Her stod bilen parkeret natten over og de havde alt tænkeligt testudstyr tilkoblet inden bilen blev startet om morgenen. Varde biler syntes dog ikke at bilen gik markant ujævnt ligeledes blev der ikke konstateret fejl på hverken dyse backflow eller tester. Ford skulle åbenbart foreskrive at der kan forekomme lidt dyselækage i løbet af natten og at dette kan give en smule urolig motorgang ved start. Ford foreskrev ligeledes at en intensiv dyserens kunne afhjælpe problemet. Dette indvilligede bonus biler i at betale. Det er åbenbart en længere proces, hvor bilen kører ca 10 liter rensevæske igennem (belladd intensivrens)- den skal stå med denne væske natten over. Dagen efter blev styringen "nulstillet" og ny "pilotindsprøjtning" indlært.

Hvad er så resultatet af alt dette besvær?

Bilen kører som en drøm - alt hakken, hukken & banken ved koldstart er helt forsvundet. Det virker også som om der er smidt en sækfuld ekstra hestekræfter i motoren for den kører virkeligt friskt og meget mere jævnt end før. Alt i alt, en helt anden bil!
Jeg har nu fået fair og god behandling hos Bonus Biler, hvorfor jeg atter er en glad mand :great:

Utroligt hvad sådan en gang rens kan gøre ved en bil! Det skal siges at jeg selv både har prøvet belladd servicerens1d+ (2 gange) samt tilsætter 1 streg belladd additiv til hver tankning. Dette har ikke haft nogen effekt overhovedet - der skulle en mere intensiv metode til - faktisk lidt skuffende når man tænker på at hver flaske servicerens koster ca 200kr.

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

: 10 mar 2014 19:58
af Aaen
Dejligt at du fik løst problemet. Som jeg forstår det, så er det snavs i dyserne der er problemet. Vi kan udføre en lignende procedure på Peugeoterne. Dog kun med 1 ltr rense væske.

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

: 10 mar 2014 20:18
af Knaldperlen
Ja, det må være noget snavs, siden det kan renses væk.
Jeg forstod på værkføreren at dyserne ville stå med et konstant modtryk også selv om bilen er slukket. Er der selv en meget lille ophobning af sod kan det gøre at dysen lækker en smule diesel. Dette giver kængurugang når motoren startes. Sod skulle også kunne vise sig ved især ujævn tomgang.

Men det er en lettelse at fejlen er væk. Jeg var faktisk lidt ked af at have købt en forholdsvist ny bil og at man så hver morgen sad og var nervøs for hvor skidt den nu ville lyde når den startede. Det var jo ikke det der var meningen med at bruge over 200.000kr.
Så,dejligt at det er løst - jeg håber bare at den konstante dosering af diesel additiv kan holde problemet fra døren så det ikke viser sig igen.