Hej til Jer.
Håber at alle havde en god jul. God fortsætning som man siger i Sverige.
Vi er i den situation at vi sådan set har fået en Polo 1,4 fsi fra 2004 til 0kr. Spørgsmålet er hvor meget kan det koste at indføre den fra Sverige? Ja den er svensk registreret.
Spørgsmålet er om det er besværet værd. Hvis man ser på skats hjemmeside er der et ekx på en polo 9n fra 2006 som værdisættes til 35700 og afgiften bliver 34200. Er det ikke vældig meget i afgift når bilen ikke er mere værd?
Import af Polo.
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Import af Polo.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
- Aaen
- Stoker XV
- 12
- Indlæg: 1392
- Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
- Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
- Areal: 200
- Fremviser gerne i postnummer: 9330
- Geografisk sted: 9330 Dronninglund
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 3 gange
- Kontakt:
Import af Polo.
Aner ikke hvad sådan en bil er værd, men den er jo lige snart 10 år gammel. Hvis det udelukkende handler om at få et transportmiddel, så ville jeg kikke på noget helt nyt. Jeg ved godt at man ikke kan sammenligne, men de 34000 er jo halvdelen af hvad en ny 107 koster.... Eller måske en ny up eller city-go, hvis det skal være fra tyskland
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Import af Polo.
Hej Aaen.
Der er ikke tale om at købe en ny bil lige nu har jeg en Polo som er 25år gammel og det skulle så være i stedet for den. Hvis man ser på bilbasen ser det ud som om at en tilsvarende bil vil koste mellem 40og 50000. Bilen er købt for 49000svkr for knapt 2 år siden men er blevet noget skrammet siden. Jeg tænker bare at hvis man kunne sælge den til 30000svkr så havde man dem til at købe bil for når den gamle polo ikke kan mere. Tænkte at der måske var nogen her som havde erfaring med import af biler.
Der er ikke tale om at købe en ny bil lige nu har jeg en Polo som er 25år gammel og det skulle så være i stedet for den. Hvis man ser på bilbasen ser det ud som om at en tilsvarende bil vil koste mellem 40og 50000. Bilen er købt for 49000svkr for knapt 2 år siden men er blevet noget skrammet siden. Jeg tænker bare at hvis man kunne sælge den til 30000svkr så havde man dem til at købe bil for når den gamle polo ikke kan mere. Tænkte at der måske var nogen her som havde erfaring med import af biler.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
- Aaen
- Stoker XV
- 12
- Indlæg: 1392
- Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
- Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
- Areal: 200
- Fremviser gerne i postnummer: 9330
- Geografisk sted: 9330 Dronninglund
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 3 gange
- Kontakt:
Import af Polo.
Ok, på den måde :-) Jeg tror ikke at der er meget økonomi i projektet, men har ikke noget grundlag for at sige sådan. Det er bare en mavefornemmelse :-)
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Import af Polo.
Hej AaenAaen skrev:Ok, på den måde :-) Jeg tror ikke at der er meget økonomi i projektet, men har ikke noget grundlag for at sige sådan. Det er bare en mavefornemmelse :-)
Det er også lidt min fornemmelse , vil bare gerne ha den bekræftet.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Import af Polo.
Hej Kovas - Jeg har det lidt lige som[tag]Aaen[/tag] En mavefornemmelse, Fedt nok at få en bil gratis men den skal jo også hentes hjem......
Ved ikke hvordan du vil gøre det, men én bil op/derover og to biler hjem kan godt æde overskuddet.
Hvorfor ikke sælge den derovre ?????
Ved ikke hvordan du vil gøre det, men én bil op/derover og to biler hjem kan godt æde overskuddet.
Hvorfor ikke sælge den derovre ?????
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- MichaelK
- Stoker XVIII
- 16
- Indlæg: 4674
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 334 gange
- Blevet takket: 333 gange
Import af Polo.
Er der ikke noget med, at man kan få en forhåndsvurdering hos SKAT?
Altså, at man får et overslag over, hvilken størrelsesorden afgiften vil
ligge i? Det endelige beløb fastsættes så ved det endelige toldsyn.
Ved toldsynet skal bilen være synet, og dermed være i lovlig stand.
Derudover gælder det om, at få bilen til at fremstå i så ringe stand som
muligt, så afgiften bliver så lav som muligt.
Jeg kan kun anbefale, at man retter henvendelse til SKAT, og forhøre
om den videre procedure.
Mvh.
Altså, at man får et overslag over, hvilken størrelsesorden afgiften vil
ligge i? Det endelige beløb fastsættes så ved det endelige toldsyn.
Ved toldsynet skal bilen være synet, og dermed være i lovlig stand.
Derudover gælder det om, at få bilen til at fremstå i så ringe stand som
muligt, så afgiften bliver så lav som muligt.
Jeg kan kun anbefale, at man retter henvendelse til SKAT, og forhøre
om den videre procedure.
Mvh.
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
- 2009bokke
- Stoker VII
- 12
- Indlæg: 269
- Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
- Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
- Areal: 151
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 3730
- Årligt forbrug: 6000 KG
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Import af Polo.
Hej Lintz.Lintz skrev:Hej Kovas - Jeg har det lidt lige som[tag]Aaen[/tag] En mavefornemmelse, Fedt nok at få en bil gratis men den skal jo også hentes hjem......
Ved ikke hvordan du vil gøre det, men én bil op/derover og to biler hjem kan godt æde overskuddet.
Hvorfor ikke sælge den derovre ?????
Det er faktisk også det jeg er inde på i mit andet indlæg
Det der undre mig er at for nogle år siden var det nærmest en folkesport at importere biler fra udlandet. Den Polo jeg har nu er importeret brugt fra sydtyskland og i forbavsende god stand.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Import af Polo.
Også fint nok hvis man vil beholde bilen selv, Men tror squ ikke at der er den store fortjenste at sælge den vidrer i Danmark, Sælg den i Sverige for en "latterlig lav pris" og lav en hurtig handel med en fornuftig fortjenste.kovas skrev: Hej Lintz.
Det er faktisk også det jeg er inde på i mit andet indlæg
Det der undre mig er at for nogle år siden var det nærmest en folkesport at importere biler fra udlandet. Den Polo jeg har nu er importeret brugt fra sydtyskland og i forbavsende god stand.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.