Monteringsværktøj hjulskift

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
From
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Monteringsværktøj hjulskift

Indlæg af From »

Tom_AT skrev:
Det er fordi, på sådan en Land Rover risikerer man at knække stikaksler, hvis man spænder med mere icon_cheesygrin.gif
Jeg fornemmer at du ikke har en bil af ædel engelsk afstamning - og derfor er en smule misundelig. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Monteringsværktøj hjulskift

Indlæg af Bigfoot »

thy skrev:der gives alupasta rundt ved navet hvor fælgees inder ring sættes ellers kan det sætte sig mega fast på en sæsong...

der bliver lige rørt med børsten på gevind..

stadig 2013
netop... og om det er alufedt eller kobberfedt, er total ligemeget. Det er samme produkt, farven er bare anderledes. Det vigtige egenskaber hvad angår varme og alt det her, er selvfølgelig ikke ens på de to, men det har man jo ikke det store at bruge til på alufælge, for de er smeltet væk til hvidt pulver, inden man når de grader.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Monteringsværktøj hjulskift

Indlæg af Tom_AT »

From skrev:
Jeg fornemmer at du ikke har en bil af ædel engelsk afstamning - og derfor er en smule misundelig. icon_cheesygrin.gif

Både og.
Havde jeg pengene, købte jeg mig en Toyota Land Cruiser Pickup fra 70-serien. Ikke en af de fine personvogns-agtige modeller man kan få herhjemme. Men en af de rigtigt grove man kun kan købe i det store udland. Men det bliver det nok aldrig til :)

Til gengæld kunne jeg godt finde på at købe mig en Defender 90" eller 110" TD5 engang. ´
Men faktum er at Land Rover er notorisk kendt for MEGET svage aksler. Der er en grund til firmaer som fx Ashcroft har så stor succes :)
Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Monteringsværktøj hjulskift

Indlæg af Flemming DJ »

Ulrik> Jeg har sådan en el-bandit fra Biltema, godt nok deres dyre model til vistnok 600 kr., da den billige var pænt kraftig i det, for nu ikke at sige kæmpestor. :wink: Og jeg er en glad mand, når der skal skiftes hjul på et par biler, når sæsonen skifter.

Og tag det bare helt roligt; den smækker ikke bare 300 Nm på bolten sådan bare uden videre - man KAN godt spænde med mindre, før den rykker bilen rundt på taget. :D

MEN, du skal ikke spare en momentnøgle - bare tag den billigste fra onkel Harald. Koster vel et par hundrede...
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Besvar