Ja det skulle ikke undre nogen, om de havde fået møntindkast ligesom en radiobil i Palles TivoliFlemmingth skrev: I pengepungen
Venlig hilsen
Ja det skulle ikke undre nogen, om de havde fået møntindkast ligesom en radiobil i Palles TivoliFlemmingth skrev: I pengepungen
Okay, så blev jeg så det klogere hehe :-)TaagMan skrev:
Det er faktisk ikke rigtigt. Din motor er en commonrail-benzin motor med rigtig direkte indsprøjtning igennem topstykket. Det er i øvrigt Mitsubishi teknologi fra 1996-1997 (GDI.. Gasoline Direct Injection). HDI/TDCI motorerne fra PSA koncernen er udviklet sammen med Mitsubishi, baseret på den teknologi... og f.eks. alle VAG bilerne med SI,FSI,TFSI,TSI etc. motorerne er samme type.
Ford har det igennem Mazda i øvrigt... og fik kendskabet igennem MZR motor serien som de delte med Mazda.
Anywho, din commonrail maxer nok ud ved 120-150 Bar hvor Diesel'erne er oppe på et par tusinde, så vidt jeg husker. Injector og pumpe slitage i dem er mere seriøs end på en Commonrail Benziner. Jeg har i øvrigt kørt en GDI motor 280.000 km uden de store problemer... brugte ikke en dråbe olie og kørte 15-16 på literen... Mitsubishi Carisma... men, den fandt en ispyt i et sving, og et træ med damen i den... men hun kom heldigvis ikke noget til, men nu er Mitsu'en lavet til en firkant.
Yeps. Fuldstændig enig med dig Som nævnt tidligere, vil en diesel altid vinder over benzin mht. forbrug Km./pr. L.triumph skrev:
Nu er det da realtivt nyt at man hiver 120-130 hk ud af en 1,0. Og her kan man da godt stille spørgsmålstegn ved holdbarhed på motoren. Ligesom f.eks variable kaststyring er noget helt nyt og uprøvet.
Og efter hvad jeg har hørt, så ligger fords 1,0 motor´s virkelige forbrug da vist også et godt stykke fra de officelle tal.
Hvis man går på spritmonitor.de så går en fiesta 1,0 ecoboost 15,8 km/l. mens de officelle tal er 23,3 = en forskel på 32%
Man kan i prakis sagtens hive 23 km/l ud af en PSA diesel i f.eks en C3 eller 208 (det har mine kollegaer). Den er opgivet til 23,3 ved blandet kørsel, og 26 km/l på landevej (nu skal det siges at dem jeg taler om køre en hel del landevej)
Men altså tal der ligger tæt på virkligheden. (på spritmonitor ligger en c3 på et gennemsnit på 20,7 km = en forskel på 11%)
En Fiat 500 twin air går iflg. spritmonitor.de 14,7 km/l. Men burde køre 25 km/l = 41% forskel
Nu er det jo heller ikke bare sådan ligetil at sammenligne en gammeldags benzinmotor med de mere moderne af slagsen. JEg har på intet tidspunkt påstået at benzinmotorer går lige så langt literen som diesel. Blot at forskellen bliver mindre og mindre. Og at jeg heller ikke forstår hvor det er brændstoføkonomi der ene og alene afgør hvilken bil folk køber.Dunas skrev:
Yeps. Fuldstændig enig med dig Som nævnt tidligere, vil en diesel altid vinder over benzin mht. forbrug Km./pr. L.
Ejerafgift på Ibiza 1.2TDI ligger på 1120 pr. år., så det er meget begrænset hvad man skal betale ekstra i forhold til Benzin,
Ford Fiesta 1.0 SCTI ejerafgift 580 kr. pr. år. Altså 540 kr. i diff., som svare til 45 kr. pr.mdr.
Jeg har prøvet en Suzuki Alto 1.0 Benzin i en uges tid. Opgivet forbrug 22.7 km/L. Den kunne jeg sagtens få til, at gå 10 km./L,
ingen problem her. Forøvrigt en rigtig skod motor. Var rigtig glad da jeg fik min gammel diesel hakker tilbage igen .
jopa skrev:Er jeg den eneste der ikke fatter at folk gider køre rundt i de små pispotteradiobiler.
De er jo dødsens farlige.
Næ en stor tung bensinsluger 2,2L a ala min egen så er motorvejskørsel optimal
jopa skrev:Er jeg den eneste der ikke fatter at folk gider køre rundt i de små pispotteradiobiler.
De er jo dødsens farlige.
Det er i orden at i sparer på varmeudgifterne men at spare på sin og familiens sikkerhed er anal-fabetisme
Næ en stor tung bensinsluger 2,2L a ala min egen så er motorvejskørsel optimal
Hvem snakker om ældre biler ?Tom_AT skrev:
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Men at sige at de er dødsensfarlige sammenlignet med ældre store biler er direkte forkert. Det er bare at læse tests.