Polo 1.0 1990

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
mekanikeren
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12 apr 2012 23:16
Mit fyr: Värmebaronen Viking Bio
Areal: 154
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9610
Geografisk sted: Haverslev

Polo 1.0 1990

Indlæg af mekanikeren »

Jeg sidder lige og tænker, på om der er en anden årsag til dit "høje" benzinforbrug:
Måske er tankstudsen tæret, så benzin forsvinder...
eller du har fået andre str. dæk på, så dit speedometer ikke passer mere.
Det er også før set, at speedometerdrevet er slidt op, så den ikke viser korrekt.
Mvh Mekanikeren

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Polo 1.0 1990

Indlæg af kovas »

Hejsa.
Og tak for svarene
@ PBom. Der er ikke nogen motorlampe så vidt jeg kan se. Tænkte at hvis en 12v prøvelampe skulle kunne lyse, så skulle et analogt v-meter også give et udslag. Men der hænder intet.
@ Mekanikeren. Tanken er netop skiftet pga tæret studs. Det er efter at den er skiftet at jeg har sidste måling. Der er ikke ændret på dæk. det med drevet har jeg ikke noget bud på.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Jensen8700
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 90
Tilmeldt: 16 jan 2011 18:24
Mit fyr: Polsk jernting
Areal: Ca 330m^2, vistnok..
Brændsel: Energikoks
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Rådved (Horsens) og Århus

Polo 1.0 1990

Indlæg af Jensen8700 »

kovas skrev: Jeg har en måling fra maj sidste år hvor den køre knapt 16km/l. Nu ligger den på godt 12km/l.
En (enkelt) måling er ikke meget værd, den generelle usikkerhed er alt for stor....
Hvordan måler du forbruget nu?

Jeg må anbefale denne side, man taster simpelthen sine benzinkøb og kørte kilometer ind: http://www.spritmonitor.de/en/
Jeg gør det på den måde, at hver gang jeg tanker skriver jeg kilometertallet ned på kvitteringen, og taster jeg 3-5 kvitteringer ind når jeg lige får tid/lyst :)
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Polo 1.0 1990

Indlæg af kovas »

Jensen8700 skrev: En (enkelt) måling er ikke meget værd, den generelle usikkerhed er alt for stor....
Hvordan måler du forbruget nu?

Jeg må anbefale denne side, man taster simpelthen sine benzinkøb og kørte kilometer ind: http://www.spritmonitor.de/en/
Jeg gør det på den måde, at hver gang jeg tanker skriver jeg kilometertallet ned på kvitteringen, og taster jeg 3-5 kvitteringer ind når jeg lige får tid/lyst :)
Hej
Benzinmåleren på den gamle polo er ikke hvad den var. Så jeg bruger triptælleren, 500km ca så fylder jeg benzin på. Dermed er det jo enkelt og se om det påfyldte antal liter er som sidst.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Polo 1.0 1990

Indlæg af Lau »

Sådan en polo, hvis du f.eks. Kun kører meget korte ture (under 5 km) så kører den ikke mere end 7-8 km/l.
I dit regnestykke fra maj hvor du kører 16, og til nu i februar hvor du kører 12, der skal du lige huske på at der er en temperatur-forskel på 20-25 grader. Din bil er meget lang tid om at varme op og bruger derfor meget mere benzin.

Hvis dit lambda-tal ligger på 1, så er din lambdasonde perfekt. (Den regulerer heller ikke på lambdasonden, hvis motorstyringen tror motoren er kold) Tilbage er der at tjekke din thermostat og den højre fod samt kørselsmønster, luft i dæk og hængende bremser. (Hvornår har du sidst fået skiftet motorolie og tjekket dit luftfilter?) kontrol af strømfordeler samt tændrør og kabler ville også være på sin plads.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Polo 1.0 1990

Indlæg af kovas »

Hej Lau.
Min mekaniker var også inde på at det var pga de korte ture. Det er sjældent at en tur er mere end 10km så den køre jo nok på sjoker det meste af tiden. Det så bare ud af så meget efter den nye tank var sat på, kunne der være 42l og jeg plejer ikke at fylde mere end ca 36l men det er self også kun en forskel på 1,5km/l i gennemsnit. Men så fik jeg da kontrolleret at temp føleren til motorstyringen virker. Og så er den lige synet alt i alt er det nok ok.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Polo 1.0 1990

Indlæg af Lau »

Den kører på choker, de første 3-6 kilometer.. Jeg tror din bil gør det helt fint (",) happy motoring!
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Polo 1.0 1990

Indlæg af kovas »

Hej Lau
Tak Tak :)
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Besvar