Jeg sidder lige og tænker, på om der er en anden årsag til dit "høje" benzinforbrug:
Måske er tankstudsen tæret, så benzin forsvinder...
eller du har fået andre str. dæk på, så dit speedometer ikke passer mere.
Det er også før set, at speedometerdrevet er slidt op, så den ikke viser korrekt.
Polo 1.0 1990
-
- Stoker III
- 12
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 12 apr 2012 23:16
- Mit fyr: Värmebaronen Viking Bio
- Areal: 154
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 9610
- Geografisk sted: Haverslev
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Polo 1.0 1990
Hejsa.
Og tak for svarene
@ PBom. Der er ikke nogen motorlampe så vidt jeg kan se. Tænkte at hvis en 12v prøvelampe skulle kunne lyse, så skulle et analogt v-meter også give et udslag. Men der hænder intet.
@ Mekanikeren. Tanken er netop skiftet pga tæret studs. Det er efter at den er skiftet at jeg har sidste måling. Der er ikke ændret på dæk. det med drevet har jeg ikke noget bud på.
Og tak for svarene
@ PBom. Der er ikke nogen motorlampe så vidt jeg kan se. Tænkte at hvis en 12v prøvelampe skulle kunne lyse, så skulle et analogt v-meter også give et udslag. Men der hænder intet.
@ Mekanikeren. Tanken er netop skiftet pga tæret studs. Det er efter at den er skiftet at jeg har sidste måling. Der er ikke ændret på dæk. det med drevet har jeg ikke noget bud på.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
-
- Stoker III
- 13
- Indlæg: 90
- Tilmeldt: 16 jan 2011 18:24
- Mit fyr: Polsk jernting
- Areal: Ca 330m^2, vistnok..
- Brændsel: Energikoks
- Fremviser gerne i postnummer: 8700
- Geografisk sted: Rådved (Horsens) og Århus
Polo 1.0 1990
En (enkelt) måling er ikke meget værd, den generelle usikkerhed er alt for stor....kovas skrev: Jeg har en måling fra maj sidste år hvor den køre knapt 16km/l. Nu ligger den på godt 12km/l.
Hvordan måler du forbruget nu?
Jeg må anbefale denne side, man taster simpelthen sine benzinkøb og kørte kilometer ind: http://www.spritmonitor.de/en/
Jeg gør det på den måde, at hver gang jeg tanker skriver jeg kilometertallet ned på kvitteringen, og taster jeg 3-5 kvitteringer ind når jeg lige får tid/lyst
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Polo 1.0 1990
HejJensen8700 skrev: En (enkelt) måling er ikke meget værd, den generelle usikkerhed er alt for stor....
Hvordan måler du forbruget nu?
Jeg må anbefale denne side, man taster simpelthen sine benzinkøb og kørte kilometer ind: http://www.spritmonitor.de/en/
Jeg gør det på den måde, at hver gang jeg tanker skriver jeg kilometertallet ned på kvitteringen, og taster jeg 3-5 kvitteringer ind når jeg lige får tid/lyst
Benzinmåleren på den gamle polo er ikke hvad den var. Så jeg bruger triptælleren, 500km ca så fylder jeg benzin på. Dermed er det jo enkelt og se om det påfyldte antal liter er som sidst.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
- Lau
- Stoker XII
- 16
- Indlæg: 794
- Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
- Mit fyr: MGM Junior
- Areal: 135 rimelig iso.
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6621
- Årligt forbrug: 3600 kg
- Geografisk sted: Vejen (",)
- Har takket: 23 gange
- Blevet takket: 14 gange
Polo 1.0 1990
Sådan en polo, hvis du f.eks. Kun kører meget korte ture (under 5 km) så kører den ikke mere end 7-8 km/l.
I dit regnestykke fra maj hvor du kører 16, og til nu i februar hvor du kører 12, der skal du lige huske på at der er en temperatur-forskel på 20-25 grader. Din bil er meget lang tid om at varme op og bruger derfor meget mere benzin.
Hvis dit lambda-tal ligger på 1, så er din lambdasonde perfekt. (Den regulerer heller ikke på lambdasonden, hvis motorstyringen tror motoren er kold) Tilbage er der at tjekke din thermostat og den højre fod samt kørselsmønster, luft i dæk og hængende bremser. (Hvornår har du sidst fået skiftet motorolie og tjekket dit luftfilter?) kontrol af strømfordeler samt tændrør og kabler ville også være på sin plads.
I dit regnestykke fra maj hvor du kører 16, og til nu i februar hvor du kører 12, der skal du lige huske på at der er en temperatur-forskel på 20-25 grader. Din bil er meget lang tid om at varme op og bruger derfor meget mere benzin.
Hvis dit lambda-tal ligger på 1, så er din lambdasonde perfekt. (Den regulerer heller ikke på lambdasonden, hvis motorstyringen tror motoren er kold) Tilbage er der at tjekke din thermostat og den højre fod samt kørselsmønster, luft i dæk og hængende bremser. (Hvornår har du sidst fået skiftet motorolie og tjekket dit luftfilter?) kontrol af strømfordeler samt tændrør og kabler ville også være på sin plads.
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Polo 1.0 1990
Hej Lau.
Min mekaniker var også inde på at det var pga de korte ture. Det er sjældent at en tur er mere end 10km så den køre jo nok på sjoker det meste af tiden. Det så bare ud af så meget efter den nye tank var sat på, kunne der være 42l og jeg plejer ikke at fylde mere end ca 36l men det er self også kun en forskel på 1,5km/l i gennemsnit. Men så fik jeg da kontrolleret at temp føleren til motorstyringen virker. Og så er den lige synet alt i alt er det nok ok.
Min mekaniker var også inde på at det var pga de korte ture. Det er sjældent at en tur er mere end 10km så den køre jo nok på sjoker det meste af tiden. Det så bare ud af så meget efter den nye tank var sat på, kunne der være 42l og jeg plejer ikke at fylde mere end ca 36l men det er self også kun en forskel på 1,5km/l i gennemsnit. Men så fik jeg da kontrolleret at temp føleren til motorstyringen virker. Og så er den lige synet alt i alt er det nok ok.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
- Lau
- Stoker XII
- 16
- Indlæg: 794
- Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
- Mit fyr: MGM Junior
- Areal: 135 rimelig iso.
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6621
- Årligt forbrug: 3600 kg
- Geografisk sted: Vejen (",)
- Har takket: 23 gange
- Blevet takket: 14 gange
Polo 1.0 1990
Den kører på choker, de første 3-6 kilometer.. Jeg tror din bil gør det helt fint (",) happy motoring!
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Polo 1.0 1990
Hej Lau
Tak Tak
Tak Tak
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh