Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

køler problemer vw transporter2,4 diesel

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

køler problemer vw transporter2,4 diesel

Indlæg af snubbi » 13 nov 2012 20:11

Flammen skrev:der kan godt opstå punktkogninger i topstykket, hvis der ikke er de forskrevne 0,8bar`s tryk. det vil frembringe luftlommer, som i værste fald kan være omkring en temp. føler.
vw T4 har ikke et "gammeldags" kølerdæksel på køleren. trykventilen sidder i dækslet på ekspansionsbeholderen. ekspansionsbeholderen er med cirkulasion.

det er nu efterhånden 10 år siden jeg arbejdede med vw T4, men kan huske at ventilatoren er en 2 el. 3trins. har du sikret dig at den køre i flere trin? fejl i styring af trinene på ventilatoren er set flere gange
ja jeg har chek på at at blæserne køre i 2 trin for jeg har boret 2 lys dioder i en af de blænd proper der er til ekstra kontaker og den efter køler også nå jeg stopper
mekanikeren skrev:Hvis det er den runde beholder til kølervæske, så kik lige om den o-ring der sidder i selve dækslet sidder korrekt. Det er en klassiker.
Ellers prøv at se, om der kommer vand ud af den lille slange til beholderen under drift. Jeg har set, at den lille afgang til slangen nede på topstykket er stoppet til. Den lille slange hjælper med at lufte systemet ud.
jeg har fået blandet den blå køler væsker i det var efter at jeg skiftende thermostaten jeg vistede ikke at den kørte med den røde
da jeg fik skiftede vandpumpen hos mekanikeren kom den røde på i gen
mekanikeren skrev:Hvis det er den runde beholder til kølervæske, så kik lige om den o-ring der sidder i selve dækslet sidder korrekt. Det er en klassiker.
Ellers prøv at se, om der kommer vand ud af den lille slange til beholderen under drift. Jeg har set, at den lille afgang til slangen nede på topstykket er stoppet til. Den lille slange hjælper med at lufte systemet ud.
jeg chek slangen i morgen for det virker som en lille punkt kogning .kender desvære ikke så meget til vw motor (savner min gl toyota piv!)
Ernst Drastrup skrev:Har du tjekket selve dækslet på køleren, hvis det er lidt utæt mister du trykket på kølevandet, og dermed sænker kogepunktet.

Det kan meget nemt ligge i en lille ting.
de bliver cheket i morgen
CRHansen skrev:Har du kontrolleret om det er advarselslampen der er defekt?
de er ret sikkert på den ikke er ,motoren er meget varm
mange tak for de mange ind spark ,der er lidt at gå efter .


mekanikeren
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12 apr 2012 23:16
Mit fyr: Värmebaronen Viking Bio
Areal: 154
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9610
Geografisk sted: Haverslev

køler problemer vw transporter2,4 diesel

Indlæg af mekanikeren » 13 nov 2012 20:32

Hejsa igen
Jeg ved ikke om jeg fik det skrevet ordentligt...
Der sidder en O-ring i dækslet til påfyldning. Den kan godt sidde forkert, eller blive helt væk. Så sker det, som Ernst skriver om.
Den har en tendens til at "glide" af, når man skruer dækslet af, hvis det ikke har været åbnet i lang tid.
Mvh Mekanikeren

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

køler problemer vw transporter2,4 diesel

Indlæg af snubbi » 13 nov 2012 20:54

mekanikeren skrev:Hejsa igen
Jeg ved ikke om jeg fik det skrevet ordentligt...
Der sidder en O-ring i dækslet til påfyldning. Den kan godt sidde forkert, eller blive helt væk. Så sker det, som Ernst skriver om.
Den har en tendens til at "glide" af, når man skruer dækslet af, hvis det ikke har været åbnet i lang tid.
jeg cheket det i morgen når det bliver lyst, for fejlen kom ligsom fra den ene dag til den anden
jeg fik skifte tand rem lige da jeg had købte den, for den var gået 20000km over sidst skift .jeg tur ikke andet , men vandpumpen blev ikke skifte som jeg erfaret at man bør gøre samtide. så det var en ny tandrem igen samtid med vandpumpe blev skifte.surt icon_frown.gif

jeg kan næsten ikke undvære ladbilen ,for nu begynder jeg at få nogle fælde/beskærrings opgaver igen. :great:

mekanikeren
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12 apr 2012 23:16
Mit fyr: Värmebaronen Viking Bio
Areal: 154
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9610
Geografisk sted: Haverslev

køler problemer vw transporter2,4 diesel

Indlæg af mekanikeren » 13 nov 2012 21:07

Det er altid surt, når bilen driller, når man har mest brug for den.
Der jo en grund til at man har købt den. Så er det træls, når den strejker.
Mvh Mekanikeren

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

køler problemer vw transporter2,4 diesel

Indlæg af snubbi » 13 nov 2012 21:15

hej
jeg købt den for 25 kilo ,jeg har brugt 21kilo endtil nu på mekaniker regnninger der har været meget i stykker på den. da det har knibe med tiden blev den sendt mekanikeren
det bliver ikke en vw næste gang ,så bliver det toyota igen


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

køler problemer vw transporter2,4 diesel

Indlæg af Flammen » 13 nov 2012 21:30

snubbi skrev:hej
jeg købt den for 25 kilo ,jeg har brugt 21kilo endtil nu på mekaniker regnninger der har været meget i stykker på den. da det har knibe med tiden blev den sendt mekanikeren
det bliver ikke en vw næste gang ,så bliver det toyota igen
:great: det sikre valg mht stabilitet og driftomkostninger. rustmæssig er de kun middel. jeg savner også min gamle hi-ace

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

køler problemer vw transporter2,4 diesel

Indlæg af snubbi » 13 nov 2012 21:49

hej
den gl toyota kostede kun en tandrem lidt bremse dele og oliefilter og olie og den hade kørt 450000km ,hvis jeg ikke tager meget fejl køre
den sikkeret endnu. for det var en tyrkistkurder der købt den for at tager den med hjem.

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

køler problemer vw transporter2,4 diesel

Indlæg af snubbi » 14 nov 2012 10:10

mekanikeren skrev:Hejsa igen
Jeg ved ikke om jeg fik det skrevet ordentligt...
Der sidder en O-ring i dækslet til påfyldning. Den kan godt sidde forkert, eller blive helt væk. Så sker det, som Ernst skriver om.
Den har en tendens til at "glide" af, når man skruer dækslet af, hvis det ikke har været åbnet i lang tid.
hej var lig oppe og cheke om den o -ring var der ,den mangler .så jeg skal lige forbi resevedel pusheren .
sjov nok cheke jeg lige kølerdækslet fergusonen for den gør de samme .den mangler også.

mekanikeren
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12 apr 2012 23:16
Mit fyr: Värmebaronen Viking Bio
Areal: 154
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9610
Geografisk sted: Haverslev

køler problemer vw transporter2,4 diesel

Indlæg af mekanikeren » 14 nov 2012 15:51

:great:
Mvh Mekanikeren

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

køler problemer vw transporter2,4 diesel

Indlæg af snubbi » 18 nov 2012 19:51

mekanikeren skrev:Hvis det er den runde beholder til kølervæske, så kik lige om den o-ring der sidder i selve dækslet sidder korrekt. Det er en klassiker.
Ellers prøv at se, om der kommer vand ud af den lille slange til beholderen under drift. Jeg har set, at den lille afgang til slangen nede på topstykket er stoppet til. Den lille slange hjælper med at lufte systemet ud.
hej
jeg fik pille den lille slange fra topstykket til ekspantions beolderen af i dag ,slangen var stoppet jeg fandt et lille rundt stykke plastil med et 2mm hul i i slangen ved om den skal være der ,har taget den ud .jeg lod mærket til i dag at der er et tempertur styret jaluci foran blæserne det åbene kun halvt op, da dem blev varm.har monteret et digital thermometer på fremløb`s slangen til køleren så kan jeg bedre følge med.
Den bliver stadig mege varm.


Besvar