Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
køler problemer vw transporter2,4 diesel
-
- Stoker XVI
- Indlæg: 1575
- Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
- Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
- Areal: 147m2+180m2værksted
- Brændsel: flis - piller.
- Fremviser gerne i postnummer: 4400
- Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
- Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
- Geografisk sted: kalundborg
- Modtaget likes: 1 gang
køler problemer vw transporter2,4 diesel
hej
jeg har en vw transporter 2,4 diesel fra 93 den bliver meget varm lige på kanten af at koge da det tænket jeg at det var thermostaten.
så jeg skifte jeg den ,da den gik stadig lige højt op så skiftede jeg vandpumpen det er stadig det samme .
køler blæserne starter op ,og køre .Den bruger ikke vand ,og jeg har cheket den gl thermostat i varmt vand sammmen med et thermometer den åbne som den skulle og den gl.vandpumpe ser heller ikke ud til at fejle noget .det bobler heller ikke i ekspantions beholderne når motoren kører ,den starter fin hver morgen så jeg tro ikke at top pakningen er gået .
når jeg har kørt få km kommer advarsellampen om for høj tempertur. og den kommer og går
jeg ved snart ikke hvad jeg skal lede efter, håber der er nogle der har nogle gode ideer
nb fejlen var der ikke om aften da jeg parket men viste sig næster morgen da jeg skulle på arbejde
jeg har en vw transporter 2,4 diesel fra 93 den bliver meget varm lige på kanten af at koge da det tænket jeg at det var thermostaten.
så jeg skifte jeg den ,da den gik stadig lige højt op så skiftede jeg vandpumpen det er stadig det samme .
køler blæserne starter op ,og køre .Den bruger ikke vand ,og jeg har cheket den gl thermostat i varmt vand sammmen med et thermometer den åbne som den skulle og den gl.vandpumpe ser heller ikke ud til at fejle noget .det bobler heller ikke i ekspantions beholderne når motoren kører ,den starter fin hver morgen så jeg tro ikke at top pakningen er gået .
når jeg har kørt få km kommer advarsellampen om for høj tempertur. og den kommer og går
jeg ved snart ikke hvad jeg skal lede efter, håber der er nogle der har nogle gode ideer
nb fejlen var der ikke om aften da jeg parket men viste sig næster morgen da jeg skulle på arbejde
-
- Stoker VIII
- Indlæg: 324
- Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
- Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
- Areal: 110+40
- Brændsel: 8mm piller
- Fremviser gerne i postnummer: 6200
- Årligt forbrug: 3-4 ton
- Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
- Givet likes: 3 gange
køler problemer vw transporter2,4 diesel
Har du kontrolleret om det er advarselslampen der er defekt?
- Flyball
- Stoker XII
- Indlæg: 694
- Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
- Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
- Areal: 325 m2 + 70 m2
- Brændsel: El
- Fremviser gerne i postnummer: 4690
- Dagligt forbrug: ???
- Årligt forbrug: ???
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Modtaget likes: 25 gange
køler problemer vw transporter2,4 diesel
Det kan også være systemet der er tilstoppet, således at der ikke er flow nok igennem !
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !
Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
- Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
køler problemer vw transporter2,4 diesel
start lige ned at teste føleren og derefter skylle køleren igennem
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
-
- Stoker III
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 12 apr 2012 23:16
- Mit fyr: Värmebaronen Viking Bio
- Areal: 154
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 9610
- Geografisk sted: Haverslev
køler problemer vw transporter2,4 diesel
Hvis det er den runde beholder til kølervæske, så kik lige om den o-ring der sidder i selve dækslet sidder korrekt. Det er en klassiker.
Ellers prøv at se, om der kommer vand ud af den lille slange til beholderen under drift. Jeg har set, at den lille afgang til slangen nede på topstykket er stoppet til. Den lille slange hjælper med at lufte systemet ud.
Ellers prøv at se, om der kommer vand ud af den lille slange til beholderen under drift. Jeg har set, at den lille afgang til slangen nede på topstykket er stoppet til. Den lille slange hjælper med at lufte systemet ud.
Mvh Mekanikeren
- BWJ
- Stoker XVII
- Indlæg: 3382
- Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Givet likes: 200 gange
- Modtaget likes: 238 gange
køler problemer vw transporter2,4 diesel
Hvis man har blandet forskellige kølevæsketyper, slammer den også til, og kan ikke komme af med varmen
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
- Ernst Drastrup
- Supporter
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 12 feb 2008 10:37
- Geografisk sted: Arden
- Modtaget likes: 7 gange
- Kontakt:
køler problemer vw transporter2,4 diesel
Har du tjekket selve dækslet på køleren, hvis det er lidt utæt mister du trykket på kølevandet, og dermed sænker kogepunktet.
Det kan meget nemt ligge i en lille ting.
Det kan meget nemt ligge i en lille ting.
- BWJ
- Stoker XVII
- Indlæg: 3382
- Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Givet likes: 200 gange
- Modtaget likes: 238 gange
køler problemer vw transporter2,4 diesel
At kogepunktet sænkes, ændrer vel ikke på temperaturen ??Ernst Drastrup skrev:Har du tjekket selve dækslet på køleren, hvis det er lidt utæt mister du trykket på kølevandet, og dermed sænker kogepunktet.
Det kan meget nemt ligge i en lille ting.
ex. 90 gr. er vel 90 gr. uanset tryk.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
- Ernst Drastrup
- Supporter
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 12 feb 2008 10:37
- Geografisk sted: Arden
- Modtaget likes: 7 gange
- Kontakt:
køler problemer vw transporter2,4 diesel
Jo , - på en eller anden måde har det altså indflydelse på temperaturen.
Jeg kan bare ikke forklare det rent teknisk. Men der sker noget.
Prøv spørge en gammel mekaniker.
Og det var det jeg tænkte, et nyt kølerdæksel er betydelig billigere end 1 ny vandpumpe og termostat.
Jeg kan bare ikke forklare det rent teknisk. Men der sker noget.
Prøv spørge en gammel mekaniker.
Og det var det jeg tænkte, et nyt kølerdæksel er betydelig billigere end 1 ny vandpumpe og termostat.
-
- Stoker XVI
- Indlæg: 1521
- Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
- Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
- Areal: 170
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 6990
- Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
- Givet likes: 15 gange
- Modtaget likes: 53 gange
køler problemer vw transporter2,4 diesel
der kan godt opstå punktkogninger i topstykket, hvis der ikke er de forskrevne 0,8bar`s tryk. det vil frembringe luftlommer, som i værste fald kan være omkring en temp. føler.
vw T4 har ikke et "gammeldags" kølerdæksel på køleren. trykventilen sidder i dækslet på ekspansionsbeholderen. ekspansionsbeholderen er med cirkulasion.
det er nu efterhånden 10 år siden jeg arbejdede med vw T4, men kan huske at ventilatoren er en 2 el. 3trins. har du sikret dig at den køre i flere trin? fejl i styring af trinene på ventilatoren er set flere gange
vw T4 har ikke et "gammeldags" kølerdæksel på køleren. trykventilen sidder i dækslet på ekspansionsbeholderen. ekspansionsbeholderen er med cirkulasion.
det er nu efterhånden 10 år siden jeg arbejdede med vw T4, men kan huske at ventilatoren er en 2 el. 3trins. har du sikret dig at den køre i flere trin? fejl i styring af trinene på ventilatoren er set flere gange