Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Chevrolet

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Chevrolet

Indlæg af Lintz » 18 aug 2012 16:29

Tom_AT » 18 Aug 2012, 15:58 skrev:
Arh, den med Isuzu holder vist ikke vand :-)

Det er jo japansk, ikke koreansk. Og ejet at mitsubishi, Toyota og ITOCHU, hvad det så end er for noget :-)
Men hva med bilen - er mærket noget værd ????
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Chevrolet

Indlæg af Tom_AT » 18 aug 2012 16:35

Der er jo mange der kører i Chevrolet, så tror bestemt ikke det er skidt.
Personligt kunne jeg aldrig drømme om et købe hverken Chevrolet, Kia eller Hyundai. Men det er ligeså meget et spørgsmål om personlige præferencer og religion :-)

Jeg forstår dog slet ikke at du overhovedet bruger tid på at finde den rigtige bil 1½ år før du skal købe.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Chevrolet

Indlæg af Lintz » 18 aug 2012 16:42

Tom_AT » 18 Aug 2012, 16:35 skrev:Der er jo mange der kører i Chevrolet, så tror bestemt ikke det er skidt.
Personligt kunne jeg aldrig drømme om et købe hverken Chevrolet, Kia eller Hyundai. Men det er ligeså meget et spørgsmål om personlige præferencer og religion :-)

Jeg forstår dog slet ikke at du overhovedet bruger tid på at finde den rigtige bil 1½ år før du skal købe.
Jamen - da jeg nok køber brugt denne gang er det nok 2012 modellen som bliver aktuel for mig - Og det skader vel aldrig at kigge :lol: Samt at forhøre sig.

Og med hensyn til de mærker som du omtaler - og som du aldrig ville købe. Har haft det på samme måde men må sige at selv meget anerkendte mærker har haft sit at slås med hvad angår kvaliteten på enkelte modeller.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Chevrolet

Indlæg af Tom_AT » 18 aug 2012 16:46

Hmm, altså.. Jeg kører Ford. Synes jeg får meget for pengene og de klarer sig generelt rigtitgt godt i tests. Samtidigt er der mange af dem, så de er rimeligt fornuftige hvad brugtpriser angår.

Til gengæld kunne jeg aldrig drømme om at købe VW. De er noget dyrere end fx Ford, specielt på brugtmarkedet og synes ofte de klarer sig ringere i brugtvognstests.

Men at købe bil er jo også meget et spørgsmål om følelser. Hvis du bare skal have et køretøj der skal fragte dig fra A - B er sådan en koreaner sikkert fin nok. Men sætter du stor pris på at køre bil og gerne vil have en velkørende bil og måske også kører mange km årligt, ja så ville jeg ikke tøve med at finde en anden. Også derfor jeg er glad for Ford, de ligger altid i top hvad køreegenskaber angår.

Men som sagt, at købe bil er noget underligt noget, meget bundet op på følelser og religion :-)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Chevrolet

Indlæg af Lintz » 18 aug 2012 17:12

Som du selv skriver: "at købe bil er noget underligt noget, meget bundet op på følelser og religion" Men det er lige netop denne tendens jeg måske prøver at bryde denne gang.
De sidste 3 biler har været Peugeot - Hvorfor ? Ikke fordi jeg mener at mærket er så meget bedre end andre, men fordi de efter min mening laver nogle af de bedste diesel-motorer på market.
De sidste 6 biler har været Diesel - Hvorfor ? Fordi jeg bedre kan lide det lavere omdrejningstal og bedre moment som den udfører kontra en benzin.

Vil heller ikke købe VW - men kunne godt finde på at købe Skoda.

Kunne aldrig drømme om at købe en Ford (noget med føelser og religion) men har nu fået nummer to C-max som firmabil og må sige at min mening har ændret sig.
Den første var jo også med Peugeot-motor - Den nye jeg har fået skuffer lidt i motor men alt andet begejster.

Der er vist også nogle følelser indblandet når du skriver "Sådan en koreaner er sikker fin nok" Mange Ford bliver vist lavet i Brasilien - ved ikke om det er værre eller bedre end Korea.

Jeg tror at vi alle sammen skal passe på med at sætte mærkerne i bås - I dag er de forskellige mærker så sammenspiste at det næsten ikke er til at finde ud af og de køber dele eller hele modeller af hinanden - Se bare Peugeots 4 wd som er en Mitsubitsi.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Chevrolet

Indlæg af Tom_AT » 18 aug 2012 17:55

For det danske markeds vedkommende er det kun de små modeller er laves i Brasilien, Ka og Fiesta. Pudsigt nok er en Fiesta en af de mest driftsikre biler på markedet.

Jeg er heller ikke ude på at trække Ford ned over hovedet på dig som værende det eneste rigtige. Det er bare hvad der virker for mig :-) Har selv haft C-max, fantastisk velkørende bil :-)

Men du kunne jo starte med at se på dit kørselsbehov :-)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Chevrolet

Indlæg af Lintz » 18 aug 2012 18:03

Tom_AT » 18 Aug 2012, 17:55 skrev:For det danske markeds vedkommende er det kun de små modeller er laves i Brasilien, Ka og Fiesta. Pudsigt nok er en Fiesta en af de mest driftsikre biler på markedet.

Jeg er heller ikke ude på at trække Ford ned over hovedet på dig som værende det eneste rigtige. Det er bare hvad der virker for mig :-) Har selv haft C-max, fantastisk velkørende bil :-)

Men du kunne jo starte med at se på dit kørselsbehov :-)
Mit Kørselsbehov er:
Høj bil
Diesel
Gerne Automatgear
Campingvognstrækker
Hvide plader

Der er rigtig mange biler der opfylder de krav men så er prisen også langt over 500 af de helt store

Og så var det lige at jeg faldt over Orlando som (måske) kunne være intressant - Dog kender jeg somsagt ikke det store til mærket og ville gerne have nogle input fra Chevrolet-ejere.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Chevrolet

Indlæg af Tom_AT » 18 aug 2012 18:08

Hvad vejer sådan en campingvogn ?

Jeg kan se sådan en Orlando ikke må trække mere end 1500 kg. Det er jo ikke alverden.

Ved godt jeg har snakket meget om Ford hehe.. Men en 2.0 TDCI mondeo må trækker 1800 kg. en Mondeo med Powershift må trække 2000 kg. Så vidt jeg husker er det samme gældende for en S-Max.

Desuden går de noget længere literen.

Men nu skal det ikke kun dreje sig om Ford.. Det er bare hvad jeg kender til :-)

Har lige læst lidt på en FDM minitest af sådan en Orlando.
De er generelt positive overfor den, men den går ikke langt på literen, 2.0 turbo-diesel 163 hk. Omkring 12 km/l.
finish i kabinen ser heller ikke så lækkert ud som mange andre biler.

Den deler åbenbart noget teknik med Opel Zafira. Måske det var noget at overveje en Zafira i stedet?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Chevrolet

Indlæg af Lintz » 18 aug 2012 18:25

Tom_AT » 18 Aug 2012, 18:08 skrev:Hvad vejer sådan en campingvogn ?

Jeg kan se sådan en Orlando ikke må trække mere end 1500 kg. Det er jo ikke alverden.

Ved godt jeg har snakket meget om Ford hehe.. Men en 2.0 TDCI mondeo må trækker 1800 kg. en Mondeo med Powershift må trække 2000 kg. Så vidt jeg husker er det samme gældende for en S-Max.

Desuden går de noget længere literen.

Men nu skal det ikke kun dreje sig om Ford.. Det er bare hvad jeg kender til :-)
Min 307 SW må også trække 1500 (eller er det 1600) og den går fint med ældre 1400 kg Homecar med boggie. godt læsset op med fortelt og alt hvad der hører sig til.
Mondeo er udelukket men kan godt li S-max dog er prisen noget pebret.

Orlando og Pegeot 5008 ligger en hel del under den pris.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Chevrolet

Indlæg af Tom_AT » 18 aug 2012 18:29

du kan godt få en S-Max til ca 300.000,- 2 år gammel 2.0 TDCI 140 hk.

Hvad jeg lige kan se ud fra billeder er en S-max langt mere rummelig end Orlando og kabinen langt højere kvalitet. Synes faktisk egentlig slet ikke Orlando kabinen er tidssvarende hvis jeg skal være helt ærlig.

Men ja, de franske kunne da bestemt også være en mulighed :-) Kender bare ikke så meget til dem. Men hvis du kører Peugeot nu og er glad for det, hvorfor så ikke købe en igen ?

Hvad er i øvrigt budgettet?


Besvar