Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nye regler ang BE til nytår...?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Nye regler ang BE til nytår...?

Indlæg af Bigfoot » 15 jun 2012 15:32

Efter hvad jeg har hørt, så er det alt sammen overgangsregler, overgangen til en regel der hedder, at alle trailere med en tilladt totalvægt over 750 kg SKAL køres med BE kørekort.

En regel jeg er meget begejstret for, da der virkelig er mange kanaljer i trafikken uden kendskab til lortet, der kører rundt med alt for store trailere, eller alt for store læs. Tag bare en almindelig søndag på genbrugspladsen..... stil dig over til afdelingen for jord og haveaffald.... tak skæbne mand. Der er nogen der, som virkelig ikke aner hvad ting vejer, og så på en almindelig lille lortetrailer, efter familiens yaris.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Nye regler ang BE til nytår...?

Indlæg af Landlyst » 15 jun 2012 20:49

Bigfoot » 15 Jun 2012, 15:32 skrev:Efter hvad jeg har hørt, så er det alt sammen overgangsregler, overgangen til en regel der hedder, at alle trailere med en tilladt totalvægt over 750 kg SKAL køres med BE kørekort.

En regel jeg er meget begejstret for, da der virkelig er mange kanaljer i trafikken uden kendskab til lortet, der kører rundt med alt for store trailere, eller alt for store læs. Tag bare en almindelig søndag på genbrugspladsen..... stil dig over til afdelingen for jord og haveaffald.... tak skæbne mand. Der er nogen der, som virkelig ikke aner hvad ting vejer, og så på en almindelig lille lortetrailer, efter familiens yaris.
Det er jeg helt enig med dig i... :great: :great: :great: :great:

Så mangler det bare lige at de så også strammer op på reglerne/straffen for surring og overlæs for private....

For som erhvers chauffør får vi bøde og klip... men private får kun bøde for de skal jo ikke kunne kende reglerne.... :evil: Hvis vi overlæssede som private så behøver vi ikke 7 aksler for 52 tons... Men kun 4.... icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Nye regler ang BE til nytår...?

Indlæg af Ulrik » 15 jun 2012 21:15

Pjat, de fleste kan da finde ud af at overlæsse en 750 kg trailer forsvarligt icon_cheesygrin.gif
Man skal bare holde den under 300% overlæs 8)
MvH Ulrik©

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Nye regler ang BE til nytår...?

Indlæg af Landlyst » 15 jun 2012 21:20

Ulrik » 15 Jun 2012, 21:15 skrev:Pjat, de fleste kan da finde ud af at overlæsse en 750 kg trailer forsvarligt icon_cheesygrin.gif
Man skal bare holde den under 300% overlæs 8)

Vil våge at påstå at jeg dagligt ser trailere med overlæs også med mere end 300%... Og ikke mindst med læs som måske hvis man er heldig er bundet med en elastil.... :shock:


Besvar