Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

børnecontainer!

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
viborg
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19 mar 2009 22:15

børnecontainer!

Indlæg af viborg » 16 apr 2012 22:33

Da vi står og skal bruge olieu mere plads i bilen og det jo som bekendt ikke er lovligt at ombygge biler i danmark,har vi snakket om en Berlingo-så jeg til gerne høre om folks erfaringer med den og om der er ting man skal kigge efter inden man køber den.
Har ellers altid svoret at jeg ikke skulle have sådan en bil,men den er sgu meget praktisk når der er tre unger der skal proppes ind på bagsædet,og der er også meget plads bagi til værktøjet når der skal tjenes nogle jyskedollars;-)
Og så er de heller ikke i så høj kurs fortiden brugt mellem 15-20 af de lange.
Håber at høre. Folks mening om den bil.
Mvh peter


Brugeravatar
Skovløber
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1141
Tilmeldt: 24 jul 2011 20:54
Mit fyr: Atmos dc25, Valliant gasfyr, solceller
Areal: 176
Brændsel: Brænde, Gas
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 30 Rummeter
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 3 gange

børnecontainer!

Indlæg af Skovløber » 16 apr 2012 22:42

Jeg syntes det er en fin bil, jeg ville i hvertfald gøre mit køb af en Renault Kangoo for ca 12 år siden om, hvis jeg viste hvad den ville give mig af problemer. Nu har jeg endelig fået en anden, så ingen problemer mere.
Hvis jeg kunne gøre noget om, ville jeg hellere give lidt mere og havde købt en Belingo i stedet, der er altså noget mere komfort.
Go bil, sådan en Belingo
Nyt er dejligt, men gammelt er bedst...!
Solceller SMA2100+SMA3000, med 24 Stk 260W, Sydøst

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

børnecontainer!

Indlæg af Tom_AT » 17 apr 2012 01:33

Hvad er budgettet?
Hvad med kørselsbehov?

viborg
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19 mar 2009 22:15

børnecontainer!

Indlæg af viborg » 17 apr 2012 05:17

Behovet er ikke ret stort ca 15000-20000 km om året,ikke ret meget,men familien bor i samme by inden for gå afstand-så det er tit benene der er igang.
Og bugetet er de ca 15000-20000,jeg har været igennem 3 lån på biler til 50-60000 og er træt af at se at den bliver betalt to gange hver gang,så det bliver noget der skal betales tilbage på et år.
Så kom endlig med mere ris og ros om Berlingo'en:-)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

børnecontainer!

Indlæg af Lintz » 17 apr 2012 05:48

Berlingo og partner er squ fornuftige med oasener af plads i forhold til størrelsen, Kender nogle der lige har købt en brugt partner med 7 sæder for små 20 k.
Indrømmet - Det er nok ikke den som folk vender sig om på gaden efter, men slid en eller to ned af dem indtil børnene bliver store og køb derefter din "drømmebil"
En ting har jeg da lært - Det slider godt og grundigt på en bil når man har børn.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

børnecontainer!

Indlæg af Bigfoot » 17 apr 2012 06:12

de kører ganske udmærket de containere der...

dog skal man lige være obs på de første årgange af dem, de har rigtig mange børnesygdomme. Og det er irriterende sygdomme, som dårlige topstykker, dårlige toppakninger, fjedre der knækker i affjedringen, og alt muligt andet træls.

Men de senere modeller, er faktisk også til at købe for penge. Og det er rigtig nok som Lintz skriver, slid det skidt op med børnene er små, og køb drømmebilen når de er er teenagere. Lad dog være med at sælge containeren, for ungerne får jo også kørekort engang, og de skal vel ikke køre i drømmebilen???? ;)
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

børnecontainer!

Indlæg af Landlyst » 17 apr 2012 19:31

Vi har en II 2,0HDI og for pokker den er grim icon_cheesygrin.gif Men guds gave til børne familier... Og folk med dårlige rygge... :great: Men jeg ville holde mig fra I udgaven... Den havde mange sygdomme... Men II'eren er dælme en go bil.... Altså den er jo fransk... Så der er måske lidt el fejl men ellers synnes jeg den er meget stabil... :great: :great: :great: :great: Og skydedøre, GENIALT :great: :great:

kongsted
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 242
Tilmeldt: 28 aug 2009 10:49
Mit fyr: Baxi Bonus 30 + PSWF2000 (tryk eksp.)
Areal: 145
Brændsel: Fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Årligt forbrug: 10/11: 24m^3
Geografisk sted: 6650
Kontakt:

børnecontainer!

Indlæg af kongsted » 17 apr 2012 19:45

Har en Partner fra 2005 1.6 16V.
Skydedøre er helt kanon, når ungen på 2 1/2 skal ind og ud af autostolen. man arbejder i ordenlig højde, og skal ikke bukke sig langt ind/ned. Men med benzineren, skal man beregne en del tid henne på tanken... Den går helst ikke over 12,5km/l (konen kører 15km hver vej til arbejde, så "altid" kolde ture).

Har ikke haft problemer med EL (endnu...) og kun haft et enkelt uheld med en servoolie tryksensor, der sprang læk og olierede motorrummet. Ellers kun skiftet sliddele (hjulleje, forfjeder, tårnleje, tandrem, bremser)

Landlyst; Hvad går din HDI'er ? (og hvor lange ture er det på)

//Kongsted

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

børnecontainer!

Indlæg af Landlyst » 18 apr 2012 20:37

kongsted » 17 Apr 2012, 19:45 skrev:Har en Partner fra 2005 1.6 16V.
Skydedøre er helt kanon, når ungen på 2 1/2 skal ind og ud af autostolen. man arbejder i ordenlig højde, og skal ikke bukke sig langt ind/ned. Men med benzineren, skal man beregne en del tid henne på tanken... Den går helst ikke over 12,5km/l (konen kører 15km hver vej til arbejde, så "altid" kolde ture).

Har ikke haft problemer med EL (endnu...) og kun haft et enkelt uheld med en servoolie tryksensor, der sprang læk og olierede motorrummet. Ellers kun skiftet sliddele (hjulleje, forfjeder, tårnleje, tandrem, bremser)

Landlyst; Hvad går din HDI'er ? (og hvor lange ture er det på)

//Kongsted

Den går 15km/l +.... på små ture at 10km... Kommer vi på lange ture ka den godt komme op på 19km/L (men det er ikke motorvej icon_cheesygrin.gif ) Men i snit ligger den på 16-17 stykker... :great:

calle

børnecontainer!

Indlæg af calle » 18 apr 2012 20:52

Prøv lige at se de sidste to minutter af "Kender du typen" fra i dag. Det handler om den der partnerfætter

8.gif

Venlig hilsen


Besvar