Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil til under 100K

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Tom_AT » 22 jan 2012 18:00

Pga Fords tidligere problemer med rust og fordi der er vildt mange af dem til salg brugt, kan man også snildt gøre sig en rigtigt god handel.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/m ... se/1011924
Fx denne. Det er en fantastisk velkørende bil. Rimeligt økonomisk og en dejlig motor. Jeg ville til enhver tid vælge Ford over Opel hvis det er i dette prisleje.


Erik2
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

Ny bil til under 100K

Indlæg af Erik2 » 22 jan 2012 19:22

Skal det være brugt, så for h. da ikke en ukurant bil som en SAAB og heller ikke en rustbunke af en Vectra

coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af coctail » 22 jan 2012 20:54

Erik2 » 22 Jan 2012, 19:22 skrev:Skal det være brugt, så for h. da ikke en ukurant bil som en SAAB og heller ikke en rustbunke af en Vectra
Yderst konstruktivt og velbegrundet svar..
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

Erik2
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

Ny bil til under 100K

Indlæg af Erik2 » 22 jan 2012 21:07

Der blev produceret lige så mange Porscher som SAABer på årsbasis, konkurrenterne AUDI og BMW producerer 10 gange så mange.
SAAB er kræs for kendere, og bare mærkelige biler for den almindelige bruger.
De 2 første generationer af Vectra ER rustbunker,.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Bigfoot » 22 jan 2012 21:34

Erik2 » 22 Jan 2012, 21:07 skrev: De 2 første generationer af Vectra ER rustbunker,.
Ja det lyder som en hård og usaglig udmelding, men hvor er det dog korrekt. Har haft både Vectra A og B... :roll:
Og generation efter, vectra C, lever også op til det desværre. Jeg tror aldrig at opel lærer at banke deres blik ordentlig ud.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af coctail » 22 jan 2012 21:46

Korrekt, der er ikke produceret specielt mange Saaber, men muligheden for reservedele (også i ok prisleje, selvom det ikke er nødvendigt) er mange gange større end til f.eks. Porsche.
Saab er ikke en mainstream bil på samme måde som Peugeot eller Vw. men at påstå at det ikke kan gå hen og blive en bil for hr. og fru Jensen er meget snæversynet. Har du prøvet at køre i en Saab turbo? sat dig bag rattet og der er køreglæde med det samme!

Astra'er efter årtusindskiftet skulle der vidst ikke være så meget bøvl med, efter hvad jeg har hørt, Vectra C'erne er mit kendskab ikke så stort til igen, så om de er lige så slemme som deres forgængere ved jeg ikke.

Grunden til at nævne biler som volvo og saab m.fl. er at det er store biler der er faldet ekstrem meget i pris de sidste år, så man kan faktisk få en luksuriøs kvalitetsbil til relativt små penge.. Syntes bare ikke at de skal udelukkes fra start af pga. fordomme.
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af triumph » 22 jan 2012 23:28

Inspiration i den lille klasse (med engeske undetitler)
http://www.youtube.com/watch?v=xnkrE0mKJX8

Samt lidt økonomi
http://multimedia.jp.dk/archive/00316/S ... 16300a.pdf

Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Krydolph » 23 jan 2012 08:25

Der er en grund til de store biler falder i pris!
SElvf. er lidt af det "mode" - det er ikke politik korrekt alle steder! men det hænger også sammen med at benzin og diesel priserne stiger som sindsyge for tiden! Det er jo næsten en kr dyrere hver gang man skal have en ny tankfuld (det er faktisk faldet lidt i den her uge ser det ud til, men det skal nok gå i sig selv og stige igen) og de store luksuriøse biler kører bare ikke så langt på literen, så er de ovenikøbet dyre i afgifter osv også!
Jeg ville da helt sikkert gerne have en lækker volvo, min første bil var en volvo, og det kan godt være den var pil hamrende rusten, og man skulle bruge en afrivningskalender når man sku se hvor hurtig den gik fra 0 - 100 - men nøj hvor var den dejlig, og nej hvor var det sørgeligt da man skulle skrotte den - så fik jeg min Mercedes - noget der af mærklige årsager imponerer folk selv når den er 28år gammel og blev købt for 30K for mange år siden! Men det er jo ikke en Volvo!
Skulle jeg have en brugt bil ku jeg ligeså godt beholde den jeg har! Der ved jeg der ikke er noget som helst rust, og det er nok billigere at lave hvad den har af skavanker end at købe en ny!
Det er blevet et populært topic det her! Jeg ved ikke om jeg skal have en micro bil, men jeg vil tage ud og prøve nogle stykker og så se om det skal være en spark, picanto, noget andet, eller det bare skal være en tur til mekanikkeren med den gamle, og så kan den nok klare 5-10 år mere!

Men nu vi er ved at snakke om biler, og i hvertfald nogen af jer gerne vil have noget dyere, når vi så er her på det forum hvor vi gerne vil dække vores lyst til at spare penge under omtanke for miljøet så kunne jeg faktisk godt seriøst overveje Renault FLUENCE Z.E http://www.renault-ze.com/da-dk/z.e.-se ... n-520.html
Det er ren El bil, og der står sådan en elbil stander 100meter fra mit arbejde, så kan køre stortset gratis!
Jeg vil ikke have abb. til betterlife, for det første er der ingen stationer på min rute, for det andet skal man da køre en del for det er billigt!
Men 205K så har du en fin sedan med 100%el, og da det tager 6-8 timer for fuld opladning, ja så er det lige en arbejdsdag, så man behøver højst putte penge i den i weekenden!

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Flemming DJ » 23 jan 2012 09:50

Elbil :great:

Den skal vel ikke engang ha' en fuld opladning for 2 x 25 km? Bare en sjat...

Måske taber den knapt så meget i værdi, men svært at sige - til gengæld har den de samme udfordringer med rust i vores fugtige, salte klima/miljø som alle andre biler. :roll:
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Krydolph » 23 jan 2012 09:52

ja regner ikke med den går død på de 50 km, den står trodsalt til 180 i rækkevidde :D Så man kan nøjes med at tanke el hver anden dag, eller 3. hvis man kører pænt!

en undervogns behandling gør meget ved det rust halløj, det kan en elbil vel også få!


Besvar