Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil til under 100K

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Krydolph » 19 jan 2012 22:22

Hejsa!

Jeg har en pt. en gammel Mercedes 190D fra 1986. Og på mange måder er den en rigtig fin bil der starter når den skal og kører udemærket, desuden er den så langsom at man skal ind i en by for at der er fare for fartbøder, så alt er fint der! Den er også lige synet i efteråret så den kan såmen køre lidt endnu, og de sidste par syn har ikke kostet mere end et par kilo at gøre den klar til, og den får undervognsbehandling regelmæssigt, så rust er der praktisk talt ikke noget af!
Alligevel er der flere og flere småting der ikke virker, og det er ved at gribe om sig så meget at jeg overvejer at skrotte den! Der er en masse lamper der ikke lyser, og oliemåler og motor temp virker højest en gang om måneden. men det kan jeg leve med, så går centrallåsen amok hvis man bruger dørene i højre side, det er noget vacum der er helt dumt! det kan jeg nogenlunde leve med, selvom jeg et par gange har stået med en bil i tomgang og alle døre låst :roll:
Men nu er det efterhånden sjælden ventilatoren goder at køre, og vindues viskerne kan også finde på at strejke! og det er sku ikke så smart at køre hjem når det rigtig regner og vinduesviskerne så står af, heldigvis sker det kun når det er vådt i vejret... nåja... det er så også de skal bruges jo.

Anyway, en gammel møgkasse jeg ikke har ku nænnet at skille mig af med, fordi den så nemt og billigt gik gennem syn hver gang.

Jeg er bare begyndt at overveje om ikke jeg hellere skulle se på en ny "micro" bil. JEg er lige flyttet (eller skal til det) så får længere på arbejde, og så langt kører den gamle heller ik på literen. desuden er det også slut med at låne de gamles bil når ens egen er på værksted, det er ihvertfald ikke så nemt mere.

Jeg har set lidt på en Chervolet Spark hvor de kører kampange så jeg kan få 30K for den gamle (jeg ved godt det bare er en anden måde at give rabat, men det er umiddelbart en fin bil til under 100K man får)

Men har i noget at sige om den, godt eller skidt? Og hvad med alternativerne? der er jo efterhånden en del biler til under 100K, og jeg overvejer om ikke det er en bedre investering frem for at blive ved med at kaste penge i den anden! Det skal siges jeg er en stor mand, både i omfang, men også forholdsvis høj, og har både lange ben og er høj når jeg sidder ned, så en lille sardin dåse kun for små mennesker duer ikke!


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Tom_AT » 19 jan 2012 22:26

Nu er brugtbilmarkedet jo købers marked. For 100.000,- burde det være muligt at finde noget lidt sjovere.

Hvor langt kører du dagligt?

Mike N
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

Ny bil til under 100K

Indlæg af Mike N » 19 jan 2012 22:49

Der er også kommet den nye VW Up! Tysk kvalitet til japanske priser.
Den starter ved 89k. Det må siges at være billigt. Og den får meget ros. Den er ikke kommet til landet endnu men bliver bygget i næste uge og vw siger at de får de første i uge 8.

dannidines

Ny bil til under 100K

Indlæg af dannidines » 20 jan 2012 06:43

jeg er VW fan... og UP! til 89995 som startpris må siges at være ok. men den er "kedelig" i motoreffekten. SMC = 2 års garanti

overvej KIA RIO 1.4 diesel.. 31.8 km/l, større bil, 7 års/150000 km garanti... dog 140000 kr....

jeg bruger excel når jeg kigger bil (og andet) sæt indkøbspris, km/l, grøn afgift, forsikringspris, og antal kørte km/år, servicepris oplyst af forhandler og divider med 12 og vupti du ved hvad bilen koster dig/mdr.

jeg kan siges, at med mit kørselsbehov ville en næsten 70000 kr dyrer KIA CEED diesel være billigere end en Chevrolet Nubira stc. benzin.... bare en overvejelse/detalje ;-)

held og lykke med valget

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af triumph » 20 jan 2012 07:11

jeg har fornygligt udskiftet vores 406 stationscar til en kia picanto (den gamle model) Vi har samtidigt en Kia ceed.
Jeg er meget positivt overasket over hvor godt picantoen opfylder vore behov (vi har jo altså også samtidigt en større bil) Til de 15 km jeg har på arbejde, hente børn (den har 3 seler på bagsædet, husk og check det hvis du har børn) og købe ind. Så er den rigtig god. Der er naturligvis noget begrænset acceleration. men det vender man sig til. Det er aligevel stærkt begræset hvor meget tid man spare ved at køre hurtigere/overhale når man kun skal 15 km. Tilgændgæld er den 1000 kr billigere end 406érn i forsikring, den koster kun 1020 kr om året i vægtafgift, og er dejlig nem og parkere. Naturligtvis har bilen sine begrænsniger på ferieturen, hvis du skal trække tunge trailere, eller ofte transportere mere end 2 voksne over længere afstande. Men hvis du ikke ofte har behov for dette, så er en lille bil en rigtig god løsning. Har haft min i ½ år / 8000 km. Udover og have skiftet olie, har jeg intet rørt på bilen. En klar fordel ved en nyere bil (min har kørt 45.000 km)
Syntes dog der er noget mere bil i den nye picanto, end der er i sparken (samt 7 års garenti)


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Bigfoot » 20 jan 2012 07:23

jeg havde på ingen måde købt nogen af de små plastikkasser der..... ikke på vilkår.

Min kollega købte en suzuki alto spritny, med ekstraudstyr, pris 145.000 kr... total vildt. Og så har man stadig kun en lille 3 cylindret benziner uden plads.
Han har nu haft den lidt over et år, og fik den vurderet ved en forhandler han kender, da han evt gerne vil til at læse istedet, og så skal af med den. Markedsvurdering lige pt, 70.000kr, hvis han er heldig. Altså halv pris efter små 18.000 km kørsel. Flot...

Jeg havde kigget efter noget lettere brugt. Vi har f.eks en skoda fabia stationcar 1.4 TDi fra 05. Den kører Varde - Kolding - Varde hver eneste dag. Og det med et årsgennemsnit af 22,1 km/literen.
De kan faktisk fås med relativt lave km, og til rigtig gode priser for tiden. Det dyreste vi har repareret på vores, var affjedringen bagi (den kører tit med hestetrailer), ellers har den nu kørt 245.000 km i vores ejerskab, og den kører bare derudaf. Den har nu rundet 310.000 km.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... bi/1053995 Det er ikke mange penge de ligger i. Det er endda en 1.9 TDi, den rykker oveni også rimelig godt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Krydolph » 20 jan 2012 08:17

En ny bil vil altid falde i pris! Bare det at køre over kantstenen ved forhandleren trækker jo næsten 20% af prisen! Men jeg køber ikke min bil for at sælge den igen hverken et år eller 2 efter, de folk der skal have ny bil hver andet år har bare ALT for mange penge, for de har ca ligeså meget ud af det som hvis de hvertår satte 70-100.000 af til at tørre røv i! Men man prioterer jo så forskelligt!
Jeg er kun mig selv, hverken kvinde eller unger, selvom begge dele da kan komme med tiden.
Jeg har godt 25km hver vej til arbejde.
Selvf. ku man se på noget brugt også, men det er altid et gamble med sådan noget, jeg har tidligere kun haft brugte biler.

Grunden til jeg kigger efter en til omkring de 100K er at den kan jeg købe kontant uden at blande lån og pis ind i det, det vil jeg helst være fri for!

Det jeg faldt lidt for ved Spark var at jeg for under 100K fik en bil med en del ekstraudstyr, 5 stjerner i ncap, den køer noget længere på literen end den jeg har, og så selvf. det jeg lige var ret træt af min bil efter blæseren først strejkede, og så vinduesviskeren oveni, mens det bare knald regnede, og det var da også kun fordi jeg kendte vejen og havde et par baglygter foran mig jeg kom hjem!

Det med at smide det i et regneark lyder ikke så dumt! Der er selvf. mere end bare penge i at købe en bil, ligegyldig hvor billig den er hvis du ikke kan sidde i den med rank ryg fordi du slår hovedet i taget, eller du ikke kan have ben eller mave der eller du bare sidder generelt af lort!

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Flemming DJ » 20 jan 2012 11:08

Hvis du kan li' Sparken og synes, den er pengene værd, så er det dæleme et godt tilbud, de gi'r på ens gamle bil.

Men, husk det er en 1,2 LS Chicago (og den dyrere LT), de gi'r 30 kkr. på.
1,0eren gi'r kun 20 i rabat. Med metallak (husk den, hvis nu det koster 5 k ekstra).

Men, 1,2 LS kunne vist lige klemmes under de 100 k, da jeg tjekkede. Med forbehold for merpris for metallak.
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Zarge » 20 jan 2012 18:27

Min kollega har en citron c1, kører med han mandag og fredag, og må sige at jeg egentlig er glædelig overrasket... Naturligvis er det ikke en bili 300.000 kroners klassen, men det er prisen vi hellerikke...;-)
Men som sat, bilen køre fint, og den FOR KLØ! Men det er ud til at ta det i stiv arm, faktisk overraskende kvik og stadig langt på literen...

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af triumph » 20 jan 2012 18:41

jeg er rimelig sikker på at en ny picanto med 7 års garenti til 100 kg, er et billiger bekendskab end en 5 år gammel bil til samme pris. Hvis du kun skal køre 25 km, uden familie, så ville jeg helt sikkert købe bil i den lille klasse


Besvar