Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

solgte mig bil men hvad nu

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

solgte mig bil men hvad nu

Indlæg af Albert » 16 jan 2012 23:04

Hvis snubbi har opsagt sin forsikring den 22/12,er der jo kun lige gået de tre uger hvor den nye ejer er dækket af snubbis forsikring,og det ved man pr.automatik hos skat,og pladerne bliver inddraget,hvis der ikke er tegnet ny forsikring på det pågældene reg.nummer.


lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

solgte mig bil men hvad nu

Indlæg af lille_smed » 17 jan 2012 06:31

tja.. da jeg købte bilen i 5 mdr sidste år blev den omrerg dagen efter.. kun ikke huske hvorfor jeg ringede til forsikringen .. om fik at vide at den ikke var forsikret ved dem .. og der havde jeg kørt over 4 mdr uden

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

solgte mig bil men hvad nu

Indlæg af Albert » 17 jan 2012 07:27

Nu er det ikke til at vide hvad der er gået galt i smedens tilfælde,men undlader man at betale sin bilforsikring,vil pladerne blive inddraget,og er der pant i køretøjet,vil panthaver også blive underrettet.

Når man stiller på motorkontoret for at omregistrere et køretøj,skal man jo medbringe et forsikringsbevis,og har man fået sådan et af et forsikringsselskab,er køretøjet jo også forsikret.

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

solgte mig bil men hvad nu

Indlæg af Flemming DJ » 17 jan 2012 09:25

Når man sælger bil, har "man" 3 uger til at få registreret ejerskifte i.

I denne periode er bilen dækket af sælgers forsikring (jeg er dog usikker på kaskodelen). Dog kun til omregistreringen finder sted, hvor ny ejer/brugers forsikring jo træder i kraft. Fra samme dato refunderes sælgers for meget betalte ejerafgift og forsikringspræmie.

Hvis man som sælger bruger Skats blanket, som er linket tidligere i tråden, afmeldes bilen og nummerpladerne bli'r inddraget af politiet - MEN, hvis sælger ikke kan vedlægge en salgsaftale, skal Skat vente de 3 uger med at afmelde køretøjet.

Sådan er reglerne, been there... dog MED salgsaftale.

Om man kan gå den anden vej gennem forsikringen, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Det virker bare lidt modsat og bøvlet i min verden.
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

solgte mig bil men hvad nu

Indlæg af lille_smed » 17 jan 2012 16:28

det er også sidste gang .det er også sidste gang jeg ikke omreg ved salg.. gider ikke dette bøvl igen .. så eller køre det til skrot


Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange
Fødselsdag

solgte mig bil men hvad nu

Indlæg af hestetyv » 17 jan 2012 18:09

Du skal ned på dit lokale motorkontor (forhør dig hos SKAT først) ASAP, og afmelde pladerne, hvis det er mere end 3 uger siden du har solgt vognen. Bliver vognen med dine plader på, taget i en trafikovertrædelse, så er det DIG der hænger på den, da du stadig er registreret ejer. Du kan jo være så behjælpelig at oplyse både SKAT og politiet om hvem den nye ejer er, så de kan hente pladerne. Så har du jo gjort din borgerpligt :) .
/Claus

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

solgte mig bil men hvad nu

Indlæg af triumph » 18 jan 2012 17:17

Naboen går og hjælper lidt på den lokale skrotplads, tilgængæld får han lov til at tage de biler/dele med hjem han vil, som han så syner og sælger. Først havde han solgt en ladvogn med stort lad og procening til en indvandre.
Naboen havde udbedt legimentation, og invandren havde vist ham sygesikringsbevis. så naboen kunne omregistrere bil, hvis invandren ikke selv gjorde det.
Kort tid efter blev han særdeles godt kendt med den lokale betjent, da han de næste 6 måneder kom med 5 parkeringsbøder 2 hastighedsbøder, samt at bilen skulle have været indvolveret i tyveri af juletræer.
Tilsidst var den efterladt på en parkeringsplads, og skulle fjernes. Ved hver anmeldelse kom betjenten
Navnet på sygesikringen viste sig at stamme fra en kvinde, men det kunne naboen jo ikke vide, da invandrenavnet var for eksotisk til han kunne gennemskue det :) :) :)
Næste gang han skulle sælge en bil, sku han fandme ikke sælge til de "perkere". Så da der stod en ung dansk knøs, og sagde at han havde sparet op i et år for at købe en bil, så var han lykkelig. Knøsen ville dog ikke oplyse cpr nummer, eller adresse. For det havde hans far sagt han ikke måtte. Så det syntes naboen jo var helt iorden, for den pæne dreng ville jo ihvertfald ikke snyde.
Tja, så skete det hele en gang til............ :) :) :) :) :great:

levi

solgte mig bil men hvad nu

Indlæg af levi » 18 jan 2012 20:36

triumph » 18 Jan 2012, 17:17 skrev:Naboen går og hjælper lidt på den lokale skrotplads, tilgængæld får han lov til at tage de biler/dele med hjem han vil, som han så syner og sælger. Først havde han solgt en ladvogn med stort lad og procening til en indvandre.
Naboen havde udbedt legimentation, og invandren havde vist ham sygesikringsbevis. så naboen kunne omregistrere bil, hvis invandren ikke selv gjorde det.
Kort tid efter blev han særdeles godt kendt med den lokale betjent, da han de næste 6 måneder kom med 5 parkeringsbøder 2 hastighedsbøder, samt at bilen skulle have været indvolveret i tyveri af juletræer.
Tilsidst var den efterladt på en parkeringsplads, og skulle fjernes. Ved hver anmeldelse kom betjenten
Navnet på sygesikringen viste sig at stamme fra en kvinde, men det kunne naboen jo ikke vide, da invandrenavnet var for eksotisk til han kunne gennemskue det :) :) :)
Næste gang han skulle sælge en bil, sku han fandme ikke sælge til de "perkere". Så da der stod en ung dansk knøs, og sagde at han havde sparet op i et år for at købe en bil, så var han lykkelig. Knøsen ville dog ikke oplyse cpr nummer, eller adresse. For det havde hans far sagt han ikke måtte. Så det syntes naboen jo var helt iorden, for den pæne dreng ville jo ihvertfald ikke snyde.
Tja, så skete det hele en gang til............ :) :) :) :) :great:
hehe :great:

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

solgte mig bil men hvad nu

Indlæg af Albert » 18 jan 2012 20:50

Når man handler privat,privat kan man ikke være forsigtig nok,det myldrer med plattenslagere,så sørg selv for registrering/omregistrering,og lav en slutseddel,med købers navn,underskrift og kørekortnummer,og vil vedkommende ikke acceptere det,så farvel og tak.

Jeg mener FDM har en formular til slutseddel liggende som frit kan hentes,tror iøvrigt det samme er tilfældet på Bilbasen

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

solgte mig bil men hvad nu

Indlæg af lille_smed » 18 jan 2012 21:00

tro mig det er også sidste gang jeg gør det ..


Besvar