Side 3 af 3

Batteri

: 06 dec 2013 08:01
af pejle
Havde oliefyr i vores Passat. Vi havde bilen i 8 år fra ny, den kørte med std. batteriet i de 7 år kan ikke helt se hvorfor din blæser skulle dræbe batteriet så meget mere end den?

Skiftede blot ved den lokale, med et tilsvarende batteri - det kørte da og fint det næstr år...

Batteri

: 06 dec 2013 08:45
af thy
Problemet er at kabineblæser tar meget strøm og kører i 30 min

Det er jo ikke bare motoren der opvarmes så cirkulationspumpe kører også.

Batteri

: 06 dec 2013 09:59
af Zarge
Har nu heller aldrig haft den slags problemer... I min nuværende firmabil kører fyret 45 min hver morgen, har ingen problemer med batteriet...
I den gamle jeg havde monterede jeg to ekstra, så der sad tre... Et standart plus to fra Onkel Harald... Til gengæld kørte fyret så også fra det begyndte at fryse, til det blev tø vejr igen, dog slukket i juleferien... Mester ville ikke skifte den defekte timer, men brokkede sig ikke over diesel forbruget... 0:)

Batteri

: 06 dec 2013 13:57
af Hjemme teori
Hvis det er så stort et problem, må der da findes plads til et ekstra forbrugs batteri og et lade-relæ.

Det kan bruges hele tiden af både fyr og campingvogn og kan tåle at blive afladt i bund uden at tage skade.

Batteri

: 06 dec 2013 13:58
af pejle
Det var også sådan det fungerede i vores Passat. Starter med at motorvarme, når den havde nået en bestemt temp. begyndte den at varme kabinen. Vil tro at det skete efter 3-4 min.

Så vidt jeg husker var det en Eberspracher.

Batteri

: 06 dec 2013 14:01
af Tom_AT
Hvis du virkelig ikke har strøm nok til at starte bilen, så få fat i et deep cycle batteri, der kan smide nogle ampere af sig, selvom det er ved at være afladt.

Førnævnte Odyssey batteri eller Optima Yellow Top. De kan sagtens levere masser af ampere selvom de er nede på 30%.
Der findes også andre, men det er lige dem jeg kender.

Batteri

: 06 dec 2013 16:46
af BWJ
Tjek lige på batteripolerne med et voltmeter, og startet motor, hvis der ikke er >=14,2V, så bliver selv det bedste batteri myrdet på kort tid.

Batteri

: 06 dec 2013 20:20
af thy
EXIDE AGM 920


Spænding = 12 Volt
Kapacitet = 92Ah
CCA(EN) = 850A
Dim. L x B x H = 353 x 175 x 190 mm
Vægt = 27 kg


Pris DKK : 1.945,00 (ex. moms 1.556,00)
Art nr : AGM-920

det blev den model heldigvis til en anden pris ved merkonomen gennem arbejde.Så nu kan ford 4100ern få 100A batteriet da den trængte til lidt ekstra ;-)