Side 3 af 5

Hvordan er det nu med de dæk.

: 27 okt 2011 21:38
af abn
[quote=

Hmmm :wink: BMW ???
De bedste dæk på de trækkene hjul = Basta[/quote]

Ja hvis det er en cadett der bare skal have et lille tryk på speederen, så er det ikke den 1200 som jeg havde :)

Hvordan er det nu med de dæk.

: 27 okt 2011 21:39
af Lasse Elbek
Jobak » 27 Oct 2011, 21:31 skrev:
Hmmm :wink: BMW ???
De bedste dæk på de trækkene hjul = Basta
Yes, det er vel snart de eneste med en større produktion af biler, som ikke har en forhjulstrækker på programmet :great:

Tror ikke vi bliver enige om hvor de bedste dæk skal være..

Man fandt dette:
http://www.sds.dk/dk/daek/sikkerhed_hel ... teres.html

Og denne:
http://www.fdm.dk/daek/montering
Så må man jo gøre op med sig selv, hvor man ønsker at gå på kompromis.

Hvordan er det nu med de dæk.

: 27 okt 2011 21:47
af pejle
FDM siger så også at man bør bytte om på dækene for hver 10.000 km - således at de slides sammen. Altid samme rulle retning på dækkene - dvs. byt den ene side først og så den anden....

-Lars

Hvordan er det nu med de dæk.

: 27 okt 2011 22:08
af PeterMA
He, fik et møgfald af min mekaniker, da jeg havde sat de "gode" dæk forres, de skulle sidde bag, grundet at de skulle have det bedste greb, da man kan rette op med ens forhjul, og derved få vejgreb igen, men skrider ens bagdæk så har man ikke nogen mulighed for at rette røven op:(

Hvordan er det nu med de dæk.

: 27 okt 2011 22:16
af pejle
Det er jo rigtig - kom lige i tanke om et FDM kørekursus på Jyllandsringen - Køresagkyndig - og nu tester du, hvis der er mindst greb på bagdækene. Træk håndbremsen, således at der er lidt modstand (dvs. 2-3 hak på de biler de havde). Nu køre du så igennem glatområdet og se hvad der sker... bum bum bum - nu kommer bagenden - prøv så at se om du kan reden den - nej vel. svujs svujs svujs - og så holdt bilen uden for området.

Det skal siges at det var sidste del af kursus 1 for noget der ligner 10 år siden.

-Lars

Hvordan er det nu med de dæk.

: 27 okt 2011 22:49
af hahomi
Så forlader man hus og pc i sikker forvisning om at geden er barberet, men den jo nærmest langskægget nu.

Tak for indlæggene any way, spændende at høre de forskellige meninger.

Hvis jeg nu skal tage det hele under et, med de 2 artikler, syntes jeg det ser ud til man skal ha det bedste på bagen, selv på min forhjulstrukne Getz :roll:

Hvordan er det nu med de dæk.

: 27 okt 2011 22:58
af Flemming DJ
Hmm... jeg smider mine bedste foran, da jeg hellere vil redde en løs bagende end en forhjulsudskridning. Til hver en tid.
Og så har jeg jo forhjulstræk. :wink:

Den køreinstruktør var en snyder, for med trukket håndbremse får man jo aldrig vejgrebet tilbage. Det er trods alt det, der er målet med en kontrastyring.

Hvordan er det nu med de dæk.

: 27 okt 2011 23:34
af Lasse Elbek
Flemming DJ » 27 Oct 2011, 22:58 skrev:Hmm... jeg smider mine bedste foran, da jeg hellere vil redde en løs bagende end en forhjulsudskridning. Til hver en tid.
Og så har jeg jo forhjulstræk. :wink:

Den køreinstruktør var en snyder, for med trukket håndbremse får man jo aldrig vejgrebet tilbage. Det er trods alt det, der er målet med en kontrastyring.
Jeg foretrækker også overstyring, men ikke hvis det kommer uventet :shock:

Hvordan er det nu med de dæk.

: 28 okt 2011 09:01
af Flemming DJ
Men, hvis du får en uforventet understyring, så skal der boller af et vist format til at dreje rettet ud af svinget MOD det træ, du er på vej imod. :shock:

Hvordan er det nu med de dæk.

: 28 okt 2011 09:56
af Lasse Elbek
Flemming DJ » 28 Oct 2011, 09:01 skrev:Men, hvis du får en uforventet understyring, så skal der boller af et vist format til at dreje rettet ud af svinget MOD det træ, du er på vej imod. :shock:
Ja, men det kan lade sig gøre.
Det er straks værre hvis du allerede roterer.
Men sæt dækkene på som du synes, og tag højde for det i din kørsel, så er det ingen ko på isen :P