Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skal man skifte til elbil ?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Skal man skifte til elbil ?

Indlæg af triumph » 03 apr 2024 22:04

vinther2 skrev:
03 apr 2024 17:11
Jeg ved ikke hvordan I tænker, men en elbil kommer aldrig til at køre ind min carport.

Hvis man er nørdet og glad for biler og hvordan fremdriften er på diverse biler, så kan jeg overhovedet ikke se noget særlig sjovt ved en bil med en elmotor. Kan I se det sjove ved at lukke op for en rund klods som driver bilen?, Jeg kan ikke.
Men hvis man ikke er nørdet som mig, indenfor bevarelsen af forbrændingsmotorer, så kan jeg se det.

Findes der nogen skønnere lyd en en V8 som går i tomgang?

Får vi krig,- ja Putin rasler med sablen, og hvis nu alt strøm går, hvad så med jer elbilejere?
Der kommer heller ingen fosilbil tilbage i min garage.
Jeg kører billigere rundt i en Tesla med 325 hk, og tonsvis af udstyr, end i en 5 år gammel diesel, med 115 hk, og minimalt udstyr
Og hvis Putin lukker ned for gassen, så stiger olieprisen da lige så meget som elprisen

Hvis det er lyden du savner, så se med fra 6,40 minutter inde i YouTube https://youtu.be/U0qpt8oY2VA?si=OZWSiYa2zzlvlJav


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Skal man skifte til elbil ?

Indlæg af Lintz » 04 apr 2024 05:16

vinther2 skrev:
03 apr 2024 17:11
Jeg ved ikke hvordan I tænker, men en elbil kommer aldrig til at køre ind min carport.

Hvis man er nørdet og glad for biler og hvordan fremdriften er på diverse biler, så kan jeg overhovedet ikke se noget særlig sjovt ved en bil med en elmotor. Kan I se det sjove ved at lukke op for en rund klods som driver bilen?, Jeg kan ikke.
Men hvis man ikke er nørdet som mig, indenfor bevarelsen af forbrændingsmotorer, så kan jeg se det.

Findes der nogen skønnere lyd en en V8 som går i tomgang?

Får vi krig,- ja Putin rasler med sablen, og hvis nu alt strøm går, hvad så med jer elbilejere?
Hvor mange v8 kører der rundt til daglig? Og hvor mange sælges der som nye biler? :?
De allerfleste alm. familiebiler der sælges kører rundt med 3 eller 4 cylindre motorer og der er nu ikke særlig meget motorlyd i dem men du har da ret i at en stor v8 der nærmest lyder som den er ved at drukne i benzin lyder godt - ikke tvivl om det men så er jeg også sikker på at ejer man sådan en bil som har man den stående som ren hobby. Også selv om at man er el-bils ejer.

- og du har da også ret i at det nok ikke er særligt fedt at se på en - rund klods, som du skriver - som driver bilen fremad men nok heller ikke derfor man køber en el-bil.

Jeg kører Tesla nu selv om at jeg faktisk er lidt diesel-fanatiker. Altid kørt diesel på arbejde og de sidste cirka 25 år har privatbilerne været diesel.
Disse biler har aldrig været købt for at stå og glo ned i motorrummet men mere fordi at jeg altid har kunnet lide den måde en diesel kører på - en elbil vil jeg sige, efterligner dette og gør det bare bedre.
Put fordommene væk og prøv én...........Og v8 bilen kan du jo have stadigvæk.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Skal man skifte til elbil ?

Indlæg af triumph » 04 apr 2024 09:07



Besvar