Hej alle
Jeg skal have skiftet min hoved cylinder til koblingen (den lige ved pedalen) på min Octavia II 1,9 TDI fra 2008.
Jeg kan ikke helt se hvordan jeg kommer ned til den bag torpedovæggen, og hvor man udlufter. Haynes findes desværre ikke til min bil..
Er der nogen der kan hjælpe mig på vej?
MVH Mathias
Ny koblings-hovedcylinder, Octavia II
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny koblings-hovedcylinder, Octavia II
Ingen ide - Men har du prøvet Youtube - Ufatteligt hvilken hjælp der nogle gange er at finde der.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XI
- 9
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
- Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
- Areal: opvarmer 240kvm.
- Brændsel: piller
- Årligt forbrug: ca 5 ton.
- Geografisk sted: sønderjylland
- Har takket: 104 gange
- Blevet takket: 42 gange
Re: Ny koblings-hovedcylinder, Octavia II
den sidder vel skruet i så man lige kan løsne den , evt. indefra.. kan desværre ikke huske den model..
men udlufterskrue sidder ved gearkassen og jeg har en rimelig nem måde at lufte ud på, man tager en slange der kan nå fra venstre bremsecaliper og over til udluft.skrue på slavecylinder, så kan du stille lufte ud med bremsepedalen, lettere at lufte ud nedefra og op, mere hvis det kniber at få luften ud... men sug lige beholder tom og fyld frisk bremsevædske i.
Ps. metoden med at lufte ud nedefra er en gammel metode fra Mercedes deres biler var ikke til at lufte ud, med pedalen
http://www.youtube.com/watch?v=RAsikdhBK9g ved ikke om det her kan hjælpe lidt.?
men udlufterskrue sidder ved gearkassen og jeg har en rimelig nem måde at lufte ud på, man tager en slange der kan nå fra venstre bremsecaliper og over til udluft.skrue på slavecylinder, så kan du stille lufte ud med bremsepedalen, lettere at lufte ud nedefra og op, mere hvis det kniber at få luften ud... men sug lige beholder tom og fyld frisk bremsevædske i.
Ps. metoden med at lufte ud nedefra er en gammel metode fra Mercedes deres biler var ikke til at lufte ud, med pedalen
http://www.youtube.com/watch?v=RAsikdhBK9g ved ikke om det her kan hjælpe lidt.?
Senest rettet af bennylar 16 okt 2018 21:22, rettet i alt 1 gang.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..
-
- Stoker XII
- 12
- Indlæg: 701
- Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
- Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
- Areal: 238
- Brændsel: Træpiller, brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8920
- Årligt forbrug: 5 tons
- Geografisk sted: Ålum, Randers
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 22 gange
Re: Ny koblings-hovedcylinder, Octavia II
Takker for svar! Youtube gav ikke noget særlig brugbart, men jeg fandt dette i stedet:
https://workshop-manuals.com/skoda/octa ... /overview/
https://workshop-manuals.com/skoda/octa ... /overview/
-
- Stoker XI
- 9
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
- Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
- Areal: opvarmer 240kvm.
- Brændsel: piller
- Årligt forbrug: ca 5 ton.
- Geografisk sted: sønderjylland
- Har takket: 104 gange
- Blevet takket: 42 gange
Re: Ny koblings-hovedcylinder, Octavia II
så tjek lige mit link, det ligner meget..baggadap skrev: ↑16 okt 2018 21:22 Takker for svar! Youtube gav ikke noget særlig brugbart, men jeg fandt dette i stedet:
https://workshop-manuals.com/skoda/octa ... /overview/
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..