Ny lille benzinbil med lidt motor
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Den med bundtræk osv benzin kontra diesel er bare ikke helt gældende længere hvis man bruger turbo benzin som sammenligning. Sådan en 1.0 turbo benzin har masser af bundtræk og kan i modsætning til diesel arbejde over et større område end 2500 omdr.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5485
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 407 gange
- Blevet takket: 425 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Jeg forstår godt en hvis tøven ifh. Til franske biler. Jeg har haft en 405 benziner. Den havde kørt knapt 500000 km da jeg solgte den. Man skulle være lidt over bremserne. Der blev skiftet en styrkugle, bærekugler. Og lignende småting, og hvergang det var frostvejr skulle man køre 20 km før dørlåsende tøede op, og døren kunne lukke. Men bilen kunne altid køre. Og den rustede ikke.
Derefter købte jeg en spritny 406'er jeg kun havde i 2 år. Den var fin. Så jeg købte en brugt 406'er men da den nåede 200.000 km var der sørmer mange reperationer. Bla andet på et vandvittigt kompliceret baghjulsophæng med helt urimelit mange sporstænger. Der var også reperationer på ting der var skiftet før.
Samtidigt havde jeg løbt en sprit ny citroen c3. Holdnu kæft den var dyr i reparationer. Styrekuglerne holdt 20.000 km. Bremserne 40000 km. Forfjederne knækkede 5 gange. Som oftest med et smadret dæk som resultat. Der gik ild i generatoren. Servostyringen virkende kun nogengange. Pludseligt skød den returrør fra dieselpumpen ud. Det tog 4 timer for Citroen at få det reperaret. Da man skulle skille meget af motoren ad
For at komme til. En uge efter skete det igen. Og 1 1/2 år efter igen. Der var altid diverse fejllamper der lyste. Citroen havde fuldstændigt opgivet at finde fejlen.
Efter den skulle jeg ikke have fransk bil igen
Men jeg må sige at deres motore er gode
Derefter købte jeg en spritny 406'er jeg kun havde i 2 år. Den var fin. Så jeg købte en brugt 406'er men da den nåede 200.000 km var der sørmer mange reperationer. Bla andet på et vandvittigt kompliceret baghjulsophæng med helt urimelit mange sporstænger. Der var også reperationer på ting der var skiftet før.
Samtidigt havde jeg løbt en sprit ny citroen c3. Holdnu kæft den var dyr i reparationer. Styrekuglerne holdt 20.000 km. Bremserne 40000 km. Forfjederne knækkede 5 gange. Som oftest med et smadret dæk som resultat. Der gik ild i generatoren. Servostyringen virkende kun nogengange. Pludseligt skød den returrør fra dieselpumpen ud. Det tog 4 timer for Citroen at få det reperaret. Da man skulle skille meget af motoren ad
For at komme til. En uge efter skete det igen. Og 1 1/2 år efter igen. Der var altid diverse fejllamper der lyste. Citroen havde fuldstændigt opgivet at finde fejlen.
Efter den skulle jeg ikke have fransk bil igen
Men jeg må sige at deres motore er gode
- PellX21
- Stoker VII
- 8
- Indlæg: 276
- Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
- Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
- Areal: 140 & 60m2 værksted
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 22 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Der er flere spørgsmål her
Konaen virker lidt for stor. Suzuki swift er ikke lige mig - ingen særlig begrundelse. Min erfaring med franske biler - har aldrig ejet en, men forskellen i kørselsoplevelse mellem renaults 1.5 diesel og deres 0.9 benzin, var ligeså stor som forskellen mellem peugeouts 206 diesel og tilsvarende benzin. - Når det kommer til benzinmotor for de små biler jeg ser på (fordi kørselsmønsteret er til benzin) så har jeg fat i tre gode - Picantos 1.2l 86hk er glimrende, Ups Tsi bedre, Fiestas ecoboost ligeså - men som sagt, jeg venter lige til den nye Picanto motor kommer. Ville jeg betale 180-200 tusinde, så kunne Gti Up komme på tale.
Konaen virker lidt for stor. Suzuki swift er ikke lige mig - ingen særlig begrundelse. Min erfaring med franske biler - har aldrig ejet en, men forskellen i kørselsoplevelse mellem renaults 1.5 diesel og deres 0.9 benzin, var ligeså stor som forskellen mellem peugeouts 206 diesel og tilsvarende benzin. - Når det kommer til benzinmotor for de små biler jeg ser på (fordi kørselsmønsteret er til benzin) så har jeg fat i tre gode - Picantos 1.2l 86hk er glimrende, Ups Tsi bedre, Fiestas ecoboost ligeså - men som sagt, jeg venter lige til den nye Picanto motor kommer. Ville jeg betale 180-200 tusinde, så kunne Gti Up komme på tale.
- BWJ
- Stoker XVII
- 13
- Indlæg: 3384
- Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Har takket: 203 gange
- Blevet takket: 238 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Hmm, så er der denne, -stadig med super garanti https://www.hyundai.dk/i10PellX21 skrev: ↑25 feb 2018 23:55 Der er flere spørgsmål her
Konaen virker lidt for stor. Suzuki swift er ikke lige mig - ingen særlig begrundelse. Min erfaring med franske biler - har aldrig ejet en, men forskellen i kørselsoplevelse mellem renaults 1.5 diesel og deres 0.9 benzin, var ligeså stor som forskellen mellem peugeouts 206 diesel og tilsvarende benzin. - Når det kommer til benzinmotor for de små biler jeg ser på (fordi kørselsmønsteret er til benzin) så har jeg fat i tre gode - Picantos 1.2l 86hk er glimrende, Ups Tsi bedre, Fiestas ecoboost ligeså - men som sagt, jeg venter lige til den nye Picanto motor kommer. Ville jeg betale 180-200 tusinde, så kunne Gti Up komme på tale.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5485
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 407 gange
- Blevet takket: 425 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Måske skulle du lidt op i størrelse....;o)
http://www.evo.co.uk/hyundai/i30/N
http://bilmagasinet.dk/redaktorens-dagb ... den-er-fed
http://www.autobild.de/snippets/hyundai ... 73981.html
http://www.evo.co.uk/hyundai/i30/N
http://bilmagasinet.dk/redaktorens-dagb ... den-er-fed
http://www.autobild.de/snippets/hyundai ... 73981.html
- PellX21
- Stoker VII
- 8
- Indlæg: 276
- Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
- Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
- Areal: 140 & 60m2 værksted
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 22 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Jeg bliver i de helt små - har kørt rundt i en hi-lux i mange år, og behovet er pt kun til en lille benzinbil. H i10 er ikke så spændende som den nye Picanto.
- PellX21
- Stoker VII
- 8
- Indlæg: 276
- Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
- Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
- Areal: 140 & 60m2 værksted
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 22 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Okay, kørte en prøvetur i en 140 hestes ecoboost fiesta - tror det bliver den, masser af køreglæde