Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

German Pellets Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give German Pellets træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
52
57%
9 Stjerner
13
14%
8 Stjerner
8
9%
7 Stjerner
5
5%
6 Stjerner
1
1%
5 Stjerner
5
5%
4 Stjerner
0
Ingen stemmer
3 Stjerner
2
2%
2 Stjerner
1
1%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
4
4%
 
Afgivne stemmer: 91

webjoe
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 88
Tilmeldt: 09 nov 2010 13:33
Mit fyr: Scotte 10 Kw
Areal: 170
Brændsel: Viking træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7870
Geografisk sted: Jebjerg
Kontakt:

German Pellets træpiller

Indlæg af webjoe » 20 sep 2011 17:25

Ja jeg håber jo egentlig også bare på det er en eller anden indstilling som han måske kører forkert med
og synes da næsten også kun jeg har hørt positiv om disse piller, og Fleggaard har dem til 1500 kr + levering for tiden, så synes da egentlig det er et meget godt tilbud når nu fyringssæsonen så småt er gået i gang
Ellers har de også Viking piller, men der er jo ikke så meget erfaringen med dem endnu!


neist
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 12 okt 2010 21:29
Mit fyr: 10 kw Scotte / Blackstar
Areal: 185 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Årligt forbrug: estimeret 6tons
Geografisk sted: Støvring

German Pellets træpiller

Indlæg af neist » 21 sep 2011 16:19

Jeg har kørt 20 sække GP i min 10Kw Scotte, der kommer en fast kage på herden som må rages ud dagligt.
Har bestilt 6t Viking, har dog ikke prøvet dem før, men tror nu ikke de giver flere problemer end GP.

Brugeravatar
døgnfluen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28 nov 2007 17:38
Mit fyr: Pilleovn
Areal: 150
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: Ca 2 ton

German Pellets træpiller

Indlæg af døgnfluen » 30 sep 2011 16:02

Det er de bedste piller jeg endnu har prøvet, Har givet dem et 8 tal, men det er kun fordi prisen er skyhøj, i forhold til andre mærker jeg har prøvet. det er en thermorossi ovn jeg køre dem på :-)

famdue
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 165
Tilmeldt: 07 apr 2010 10:23
Mit fyr: Nu 16 KW på Blackstar Kedel.
Areal: Ca. 230
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Dagligt forbrug: 16 kg om efteråreret
Årligt forbrug: 6 tons piller
Geografisk sted: Køge

German Pellets træpiller

Indlæg af famdue » 30 sep 2011 18:29

HMMM
Har lige købt 3 paller gp 8 mm. Har tidligere brugt Flexheat 6 og 8 mm. Og været tilfreds, især med 8 mm. Men måtte prøve de så berømede gp piller.

Når vejret tillader det, skal jeg efter leg, justering og erfaring vende tilbage med mine erfaringer af pillen:-)

Carsten
Scotte 16 kw og Blackstar/opop 20 kedel
10 m2 Batec solfanger i akku-tank
og lidt el til konens badevand.
Bare for en sikkerheds skyld!

Seve
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 75
Tilmeldt: 23 sep 2008 07:47
Mit fyr: Twin-Heat cpi 12 + Arcon solvarme
Areal: 230 bolig+170 garage
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Dagligt forbrug: solvarme lige nu
Årligt forbrug: sådan ca
Geografisk sted: støvring

German Pellets træpiller

Indlæg af Seve » 30 sep 2011 20:28

Har brugt dem de 2 sidste sæssoner i et Twin-heat CPI 12 - weltklasse er vel det eneste rigtige at sige om German Pellets.


thyson1
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21 aug 2011 21:23
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5
Areal: 168
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6800

German Pellets træpiller

Indlæg af thyson1 » 02 okt 2011 14:30

Jeg går og overvejer at købe disse træpiller. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge. Jeg har nemlig også kigget på stampemøllen træpiller til en billig pris på 1499. Og fleggård tager 1699 kr for deres German Pellets. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge kvalitet piller eller billige piller. Kan nemlig se at brænde værdien ligger også højer på German Pellets en stampemøllen.. Men jeg har så også læst herinde dem fra stampemøllen kan slagge en del. jeg har en baxi multiheat 1,5 er der nogle herinde som har prøvet stampemøllen træpiller i deres baxi og hvad med slagger..

Bubbii
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 22 feb 2011 22:30
Mit fyr: Baxi 1,5 350L m. Iltstyring
Areal: 238
Brændsel: Træpiller og for tiden m. olivenolie
Dagligt forbrug: 20-25
Årligt forbrug: Første år 8150 kg
Geografisk sted: Sønderjylland

German Pellets træpiller

Indlæg af Bubbii » 02 okt 2011 14:55

Hej har lige købt German Pellets hos Fleggård for 14 dage siden for 1500 kr pr. palle, men der er en leveringstid på først 14 dage som så senere er blevet lavet om til 4 uger på dem, da der har været stor efterspørgsel, så mon ikke de falder i pris igen, nå de har fået ekspederet nogen af alle deres ordrer (måske de har skruet lidt op for prisen for at få lidt ro på - man kan jo være lidt naiv og håbe) icon_cheesygrin.gif
Mvh. Ronni

-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran

famdue
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 165
Tilmeldt: 07 apr 2010 10:23
Mit fyr: Nu 16 KW på Blackstar Kedel.
Areal: Ca. 230
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Dagligt forbrug: 16 kg om efteråreret
Årligt forbrug: 6 tons piller
Geografisk sted: Køge

German Pellets træpiller

Indlæg af famdue » 19 okt 2011 09:31

Nu har jeg kørt med GP pillerne i ca 3 uger :? Har tidligere fyret med Flexheat, som jeg var fint tilfredse med :lol:

Men fremover bliver det GP, hvis de fortsætter med den kvalitet jeg har fået :P

For pokker de er gode. Ingen kager på herd og ingen knassen i snegl :wink: Heller ikke meget smuld, selvom der ingen knassen er fra snegl. Fornemmer også et lidt højere energiindhold.Måske også en smule mere og finere aske :?

Eneste "meget lille" minus er posesamlingerne :oops: 2 poser pr. palle, ialt 6 poser var utætte. Dårlige posesamlinger :shock:

Har aldrig oplevet en utæt Flexheatpose, som er væsentligt tykkere end GP poserne.

På emballage siden skal jo så netop nævnes, at der genereres væsentligt mindre emballage affald med GP pillerne :great:

Carsten
Scotte 16 kw og Blackstar/opop 20 kedel
10 m2 Batec solfanger i akku-tank
og lidt el til konens badevand.
Bare for en sikkerheds skyld!

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

German Pellets træpiller

Indlæg af Bigfoot » 19 okt 2011 12:10

thyson1 » 02 Oct 2011, 14:30 skrev:Jeg går og overvejer at købe disse træpiller. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge. Jeg har nemlig også kigget på stampemøllen træpiller til en billig pris på 1499. Og fleggård tager 1699 kr for deres German Pellets. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge kvalitet piller eller billige piller. Kan nemlig se at brænde værdien ligger også højer på German Pellets en stampemøllen.. Men jeg har så også læst herinde dem fra stampemøllen kan slagge en del. jeg har en baxi multiheat 1,5 er der nogle herinde som har prøvet stampemøllen træpiller i deres baxi og hvad med slagger..
har lige kørt en slat igennem min baxi af stampemøllen.... den rene drøm siger jeg bare. Ingen slagger, masser af varme, og store flammer. Kan man ønske sig mere.
Men de har lige sat prisen op på dem, de koster nu 1599 istedet pr palle. Jeg var nede i lørdags og hente et hel træk på 32 paller af dem nemlig, men jeg nåede da den gamle pris.

Nu hvor prisen er sat op, så burde du måske overveje GP'erne istedet.... De er ved at være i samme prisklasse.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

stoker-jan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13 sep 2008 02:40

German Pellets træpiller

Indlæg af stoker-jan » 18 nov 2011 20:42

Jeg synes de er dårligt pakket ind, i nogle tynde sække som går i stykker bare man kigger på dem. De brænder da OK men er ikke så fantastiske som man ellers burde kunne forvente til de høje priser. Jeg fandt iøvrigt lige Nedenstående test på laveprisers hjemmeside lavet af Teknologisk Institut og der er de jo ikke oppe på 5,4 KWh/kg som der ellers står på sækkene, men "kun" 4,97 KWh/kg som så mange andre (fx Overgaard, Flexheat, Viking) også kan fremvise tests på. se test her: http://www.lavepriser.dk/files/analyse_ ... ts_8mm.pdf


Besvar